repost díla vloženého jinde... už má spíš dokumentární charakter. Reakce na zvolení Trumpa prezidentem USA.
přidáno 03.11.2017
hodnoceno 3
čteno 969(11)
posláno 0
Jsem poněkud nemile překvapen (mírně řečeno). Napíšu jen první dojmy:

9. 11. 2016

1)
Klaus ml. se spletl. Tipoval, že vyhraje Clintonová, ale má radost z výsledku.

2)
Assange se spletl: "Trump nemůže vyhrát, protože Clintonová má podporu médií, korporací, všech". Myslím, že Assange radost nemá, i když věřím, že on osobně by měl problém vždy - jakýkoliv prezident USA by po něm šel.

3)
Předpokládám, že v Britských listech jsou zdrceni...

"Demokracie v Americe - ve slepé uličce"
"Michael Moore: Toto je o tom, že Amerika chce opustit Ameriku"
"V mauzoleu Donalda Trumpa, aneb Nakoukání do amerycké kultůry na objednávku slavnoj češskoj národu "

4)
"Podle mluvčího Hradu Jiřího Ovčáčka „normální Američané” ukázali, jak se dá porazit „mocenský konglomerát prolhaných médií a nabubřelé pseudoelity”. Ovčáček to v reakci na průběžné výsledky amerických prezidentských voleb, v nichž vede republikánský kandidát Donald Trump, uvedl na Facebooku. Nepřímo rovněž naznačil rovněž opětovnou kandidaturu prezidenta Miloše Zemana."

(Z mého pohledu tedy: pokud budete lhát, vystupovat arogantně a sebevědomě, řeknete že ty nahoře u koryt nemáte rád a máte dost peněz na to si zaplatit kampaň zato... stojíte na straně ubohých a chudých, máte slušnou šanci, že vás zvolí... zjednodušuji, netvrdím, že to vidím objektivně, ale vidím to nějak tak...)

5)
Myslím, že Putin docela jásá.

6)
Otázka je, jestli jásá např. Asad, ale řekl bych, že by měl taky.

7)
Žižek, co se podle BL. definitivně zbláznil, by asi měl jásat taky.

http://blisty.cz/art/84303.html#sthash.HUmS1kaD.XxjPjEtU.dpbs

8)
Chomsky: soudě podle nadpisů na youtube, což může být zjednodušující. Od stanoviska: ostatní nejsou příliš jiní než Trump. Postupně k: podporuju Bernie Sanderse a volil bych Clintonovou proti Trumpovi. (čtenář nech mě opraví).

9)
Jásá např. Orbán? Jásá Erdogan? Co na to Severní Korea? Co Kuba? A co Mexiko?

10)
Konspirativně si tipnu, že bude problém se sčítáním hlasů a že bude demokraty zpochybněno.

11)
Otázka je, jestli ony chmurné vize autoritářství a izolace Ameriky se naplní. Vůbec nedovedu odhadnout, jaký vliv to bude mít na zbytek světa, popř. jaký vliv to bude mít na EU a ČR. Protože jde o dvě různé věci: američani se můžou mít lépe a my hůř. Opačná verze je poněkud absurdní. Ale je taky možné, že část američanů se bude mít lépe než jiná část američanů - a to je velice nebezpečná věc. Snad se ti, co tvrdili, že Trump bude horší pletli...

12) konkrétní citace:
Cituji např. K. Dolejší (jak jinak než z britských listů):

Během volební kampaně dal Donald Trump jasně najevo, že proces vojenského stahování z Evropy, který Barack Obama ještě před ukrajinskou krizí výrazně uspíšil, se mu zdá polovičatý a nedůsledný. Zpochybnil dokonce závazky své země vůči NATO a naznačil, že se hodlá dohodnout s Vladimirem Putinem. Protože je dlouhodobě známo, že Putin neusiluje o nic menšího než o další Jaltskou dohodu stanovující rozdělení kontinentu na sféry vlivu, zajisté se mají i Češi nač těšit. Trump může snadno iniciovat rozpad NATO, případně z něj USA mohou pod jeho vedením vystoupit. V obou případech by stávající české bezpečnostní garance obrazně řečeno vyletěly komínem - a Česká republika by na tomto poli naráz začínala z úplné nuly.

(sám k sobě: v jistém smyslu, jsem si přál, aby američané neměli základny všude po světě. No, ale asi mě nenapadlo, že pak hrozí, že tu budou místo nich ruské základny. A vracíme se k otázkám radaru v Brdech. Samozřejmě možnost konce NATO - to mě též nenapadlo, případně konec NATO, jak fungovalo doteď.)


Trumpovo vítězství také znamená znevěrohodnění a dokonce patrně úplnou destrukci americké "měkké moci", na níž se snažil tolik stavět Barack Obama. Jestliže většina amerických voličů nemá problém s osobou typu Donalda Trumpa na nejvyšším exekutivním postu, těžko už budou moci Spojené státy někdy někomu v zahraničí vyprávět něco o nezpochybnitelných hodnotách. Ukázalo se, že hodnoty hlásané liberálními elitami jsou domácí voličské základně v zásadě ukradeny - klidně zvolí bezohledného sexistu, rasistu, člověka absolutně neschopného sebekontroly, který zalže průměrně každých 30 vteřin. Co mohou tedy Američané světu ještě předepisovat? Jaký řád, jaké hodnoty? - See more at: http://blisty.cz/art/84370.html#sthash.Uv1x0Fig.dpuf

(k sobě: otázka: jaká z toho, jaký jak se chová před volbami plyne zahraniční politika?)

"S tím souvisí zatím poslední téma, které zde zmíním. Vítězství trumpismu, i kdyby nakonec nebylo úplné, masivně posílí všechny evropské obdoby pravicově populistických tendencí. Na prvním místě Marine Le Penovou, která se v roce 2018 bude ucházet o francouzský prezidentský úřad. Podobně jako v případě brexitu a amerických prezidentských voleb, i zde nakonec volební prognózy mohou zoufale selhat. A Le Penová kromě jiného slibuje vystoupit z NATO a uzavřít spojenectví s Moskvou."

(k sobě: nevěděl jsem, že Le Penová se chce paktovat s Moskvou... "vzestup pravicových tendencí v EU". A pravicové tendence jsou pro západní, nebo provýchodní? Protože teď by se s nadsázkou dalo říct, že provýchodní a prozápadní současně. V těch pojmech mám trochu zmatek. :-) Asi budu muset vymyslet novej narativ. :-) )

=========================================================

https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/zive-na-seznamu-sledujte-zda
-americane-zvoli-trumpa-nebo-clintonovou-3767


Poděkování od Trumpa

Přichází očekávané děkování: v první řadě rodičům, sestře Marianne, bratrovi Robertovi. Děkuje manželce Melanii a dalším lidem za svého okolí. "Miluji vás a děkuji," říká Trump do jásajícího davu svých příznivců v newyorském hotelu Hilton.


První vzkaz do světa

Trump říká, že bude čestně jednat se všemi, nechce vyvolávat ve světě konflikty.


Donald Trump, prezident Spojených států

Donald Trump předstoupil před své příznivce a přednese svůj první povolební projev. Lidé skandují: "USA, USA." "Všem vám velice děkuji a omlouvám se za čekání," začal Trump projev.

Trump oznámil, že mu volala Hillary Clintonová a blahopřála mu k vítězství. "Budu prezidentem všech Američanů," prohlásil Trump a vyzval všechny Američany, aby se k němu připojili. "Čeká nás nová cesta."

"Spustili jsme nové hnutí lidí, kteří milují svou zemi," říká dále Trump.

Trump slíbil, že znásobí růst ekonomiky USA, že bude ve světě spolupracovat se všemi dosavadními spojenci. "Amerika bude sloužit tomu, co je nejlepší."

"Znovu musíme vybudovat naši budoucnost."
přidáno 06.11.2017 - 09:35
ona tady asi lepší kategorie pro takhle neuspořádaná díla není
přidáno 03.11.2017 - 22:08
Severak: tak já někdy takle neuspořádaně píšu a bohužel jsem línej to předělat... Měl bych to hodit do lepší kategorie?
přidáno 03.11.2017 - 16:31
tohle je hodně raw forma, spíš mi to přijde jako osnova/zápisky. Spíše jako podklady než samotný článek, který z nich má vyrůst.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Psavec
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
Boleslava řekla o Sokolička :
Moc fajn holka, krásný básničky i povídky - to je ideální kombinace! A nemáme společné jenom ty sportovce...přihlásily jsme se přece na Psance ve stejný den (to bude znamení...)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku