přidáno 10.02.2017
hodnoceno 18
čteno 1001(25)
posláno 0
  
  
Když nestaráš se o jabloně
ovoce časem
ztrácí chuť i tvar

Pak pomůže jen pila



Těch zahrad je mi líto
kde mají ještě strach
vyměnit nepotřebné větve
za trochu světla

Za slunce v korunách

  
  
přidáno 26.02.2017 - 20:36
Leslie: V přírodě je neskutečně moc paralel k našemu životu. Koneckonců - jsme taky příroda, ač si to moc nepřipouštíme :-) To já děkuju :-)
přidáno 25.02.2017 - 23:05
Ta je moc krásná, slovy i významem. I s tím tvým posledním komentářem. Děkuji...
přidáno 17.02.2017 - 12:03
Amelie M.: Moc díky za návštěvu i zamyšlení. Je to tak, že dobrý zahradník je ten, který pozná, co má smysl a co ne. Když už jsme u těch jabloní - ze starých větví obvykle odřezávám jen ty špatné a nemocné a nebo ty, které už překážejí dalšímu rozvoji koruny. Ty smysluplné samozřejmě nechávám. Z nových nechávám taky jen ty, které mají smysl. Bez toho by strom předčasně zestárnul a vyčerpal se. Takhle mi plodí a rozvíjí se. Ovoce má možná sice míň, ale o to je zas větší a lepší. Myslím, že člověk to má zhruba stejně :-)
přidáno 17.02.2017 - 11:19
jsem z tvé básně v rozporu.. jde o dvě roviny vnímání.. pere se ve mně "neopouštěj staré věci pro nové" a "otevřenost novým věcem".. co je lepší (?)

je úžasná! opět, nadlehčená, křehká.. ze života.. vyvolávající spoustu myšlenek.. otázek.. díky
přidáno 14.02.2017 - 10:03
ŽblaBuňka: Toť otázka k zamyšlení :-)
přidáno 13.02.2017 - 18:56
Kterak proklestit tělo, aby paprsky zahřály duši?
přidáno 13.02.2017 - 07:53
Amadeo´´: Ono se to, myslím, týká úplně každého. Já jsem ten úplně první. Děkuju za moc milá slova :-)
přidáno 13.02.2017 - 00:09
Mám rád poezii, která mě něčím obohatí a tuhle báseň bych k ní určitě přiřadil. Je moc pěkná, příjemná. Jsem rád, že jsem mohl číst a že mě přinutila zpytovat svědomí, jakým že to vlastně zahradníkem jsem já...
přidáno 12.02.2017 - 09:37
vanovaso: Je to přesně tak, jak říkáš. Jenom v té zahradě to prostě člověk hned vidí a na sobě většinou moc ne. Děkuju za zastavení a zamyšlení :-)
přidáno 12.02.2017 - 09:33
lidus: Je to tak. Jabloně a pak možná ještě lípy. Díky za návštěvu :-)
přidáno 11.02.2017 - 17:40
Někdy se bojíme odhodit nepotřebné, a přitom můžeme získat víc, světlo,slunce, místo,prostor... Kdyby to bylo tak lehké jako v zahradě, kde víme, že přijde o to větší úroda... Krásné to máš...
přidáno 11.02.2017 - 16:14
Další do sbírky jabloňových podobenství (ten strom je tak inspirativní jak máloco). Skvělá mimochodem.
přidáno 11.02.2017 - 10:47
Závěr se mi líbí :-) Slovo "nepotřebné" mi ale nepřijde nějak poetické ;-)
přidáno 11.02.2017 - 10:29
Yasmin: Tak to ti moc přeju. Já mám zahradničení strašně rád. Už teď mě svrbí ruce. Naštěstí za pár dní budu moct ostříhat aspoň víno :-) Ale o jabloních tahle báseň vlastně vůbec není :-)
přidáno 11.02.2017 - 10:23
Yanishka: VKate: To mě moc těší. Děkuju za návštěvu :-)
přidáno 10.02.2017 - 20:29
líbí, oslovila, děkuji
přidáno 10.02.2017 - 16:57
No, my se máme stěhovat, takže zahradní starosti i radosti mě taky neminou :-)! Je moc krásná, to světlo je potřeba :-)!
přidáno 10.02.2017 - 11:50
hezka, k zamysleni, libi se mi :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zahradnická : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Do kapsy
Předchozí dílo autora : Prach

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Annnakss
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
NoWiš řekl o gajda :
Metaforický druhý příchod spasitele v komorních podmínkách literárního serveru a s nadhledem triviálnosti našeho lokálního počínání. Byls mi prvním literárním vzorem na který jsem si mohl sáhnout a prohodit s ním pár slov. A když jsme se bavili na srazu v pokoji, měl jsem na minutu pocit, že jsi bůh a děláš si ze mě srandu vydáváním se za básníka na literárním serveru.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku