přidáno 30.01.2017
hodnoceno 3
čteno 702(5)
posláno 0
Otevíráš oči. Připravuješ se totiž na velmi důležitou cestu. Ve spěchu vyrážíš na nádraží. V poslední chvíli si kupuješ jízdenku a snažíš se zorientovat ve spletité šachovnici nástupišť. Když nedorazíš na správný perón, tak se dostaneš úplně jinam, než jsi chtěl. Kvapným krokem vybíháš schody a ocitáš se ve vlaku. Výpravčí dává signál a vůz se rozjíždí. Ocitl ses ve společnosti cizích lidí. Jejich zraky se na tebe upírají a lačně sledují každý pohyb, který uděláš. Není ti příjemné jak se ti vpalují pod kůži, a tak si sedneš na nepohodlnou sedačku stísněnou v rohu. Při každém pražci sebou smýkneš, koleje nepříjemně skřípou a svit slunce tě oslepuje. Na každé zastávce přistoupí nové osoby a vystřídají se s těmi, pro které přišel čas vystoupit. kdyby neodešly, tak tu nebude místo pro ostatní. Přisedne si k tobě sympatická skupinka a začne si s tebou povídat. Zprvu jsi nejistý, ale hned na další stanici tě tvůj ostych opustí. Přichází průvodčí. Ač víš, že máš lístek bezpečně uložený v náprsní, tak se tvůj tep zrychlí a po tváři skane pár kapek potu. Pokorně svou vstupenku odevzdáš. Revizor se na tebe na chvíli podívá s pochybnostmi, ale nakonec ti lístek potvrdí a jde dál. Zanedlouho se tvůj dech zklidní a zahledíš se z okna na krajinu. Uvědomíš si, že teď už tě čeká jen bezstarostná jízda. Všechny povinnosti jsi splnil a můžeš se věnovat svým myšlenkám. Když vlak zastaví, vystoupí tvůj oblíbený hlouček. Zklame tě to. Jsi zas sám. Rozhlédneš se po vagóně a již nevidíš nepřátelské obličeje. Víš, že jsi jejich součástí. Uvelebíš se na sedačce a poklidně ti hlava klesne na hruď. Venku už se setmělo a přes zavřené oči vnímáš jen mihotavý svit zářivek. Probudíš se až když sebou vlak trhne a zastaví. Jsi na konečné.
přidáno 05.06.2017 - 11:24
Marbal Škutin: Moc děkuju jsem ráda že se líbilo :)
přidáno 05.06.2017 - 10:10
Úplně jsi mě vtáhla do toho kouzelného prostředí vlaků, kolejí, nádraží a všeho s tím spojeným. V minulých letech jsem často cestoval vlakem, občas i delší cesty po republice, takže tu atmosféru dost dobře znám a často mi teď i chybí... Líbí se mi, jak si přesně vystihla pocity s tím spojené (hned bych se někam rozjel), takže Ti děkuji za jejich připomenutí a velice rád si od Tebe zase něco přečtu.
přidáno 06.02.2017 - 00:03
Popis cesty vlakem je to dobrý. Ale měl bych pár připomínek:

1) odstavce - není dobré mít celou povídku v jednom odstavci. Doporučuji to rozstřelit do více odstavců, minimálně do tří (úvod, tělo a závěr).

2) druhá osoba - druhá osoba (TY otevíráš oči) je takový příznak začínajících autorů. U zkušenějších autorů jsem druhou osobu (až na malé vyjímky) v podstatě neviděl a myslím si, že to ani není češtinářsky správně.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Kolejnice života : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Stébla štěstí
Předchozí dílo autora : Haiku na podzim

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Claire [15], raDan [10], Zdenička [10], darknessBara [9], KristynaKlimova [9], NoName [6], LudvíkRoiSoleil [3], Romuska777 [1]
» řekli o sobě
Severak řekl o Singularis :
Díky němu jsem tu: Prokliknul jsem se sem přes stránky jeho seriálu Ester Krejčí. Jinak jeho nápady a díla nejsou uplně hlavní proud, ale o to jsou v nich zajímavější nápady.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku