dvě krátké poznámky napsané pro sebe
přidáno 11.11.2016
hodnoceno 11
čteno 1342(26)
posláno 0
  
O slepci


Tolik se bál

Už zvykl si být slepý

Žil z dávných snů

Ve strachu z probuzení


Znovu a zas

slepoval staré střepy

v chatrné víře

že co nebylo

není




O cestách


Noc zhasla světýlka přístavních měst

Za zádí brázda je steskem i nadějí


Touha má copánky spletené z cest

A ty, chceš-li vidět, čti z větru


Ne z kolejí

  
přidáno 14.02.2018 - 10:37
Poutník: Díky moc, jsem rád, že Tě zaujala :-)
přidáno 13.02.2018 - 17:46
"O Slepci" je rozhodně kvalitní kousek. Má to precizní atmosféru. :)
přidáno 08.12.2016 - 07:33
Zamila: Taky mám tu druhou radši. Ale ta první zase víc sedí. Díky :-)
přidáno 04.12.2016 - 12:37
Obě jsou pěkné, ale ta druhá krásnější ... Jemná.
přidáno 22.11.2016 - 10:50
lidus: Jů, tak to mě těší :-)
přidáno 18.11.2016 - 20:21
Poslední týden zažívám spoustu "náhod", kdy na něco myslím nebo něco hledám a najednou se objeví cosi, co s tím nějak souvisí! Teď zrovna pátrám jak věda pokročila ohledně navrácení zraku za pomoci očních implantátů. A najednou nahlédnu sem, a vidím, že Lidus četla zrovna na tohle! Jj, duchovní slepota postihuje občas každého a často děláme tak málo, abychom znovu prohlédly. Ovšem i fyzická slepota může být duchovní záležitostí, jak o tom psal i neurolog Oliver Sacks např. v knize Zrak mysli. I jemu metoda, kterou pak sám zdokonalil, umožnila vrátit zrak, ač byl lékaři odepisován...:-)
přidáno 18.11.2016 - 19:16
"Touha má copánky spletené z cest" - nové heslo do deníčku! :-D
přidáno 14.11.2016 - 08:36
Yasmin: Nejhorší je, že tenhle druh slepoty je rodnou sestrou lenosti. A s tou já bohužel asi nikdy nepřestanu bojovat. Díky moc za Tvá vlídná slova.
přidáno 14.11.2016 - 08:32
kmotrov: No, víš, já si tu práci dal a těch slov tam vystřídal opravdu několik. Každé z nich ale už ohýbalo význam trochu někam jinam a to mi nevyhovovalo. Jenom jedno mi připadalo skoro stejné, ale na to jsem bohužel nakonec nějak zapomněl a připomněl jsi mi ho až ty. Tak dík :-)
přidáno 14.11.2016 - 08:01
Každý jsme občas oním slepcem... a nevidíme to, co bychom vidět měli. Pro mě opět krásná a moudrá slova.
přidáno 11.11.2016 - 13:25
"O slepci, " má pro mne duchovní rozměr. Prima, jen bych si dal práci nahradit slovo naivní něčím méně onošeným, báseň by to oživilo.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zápisky o slepotě : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Vzkaz Noemovi
Předchozí dílo autora : A kdo vlastně ví...

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku