Podobně jako všechno ostatní, i přizpůsobivost má svůj rub a líc.
přidáno 19.07.2016
hodnoceno 0
čteno 792(7)
posláno 0
Čím výše bytost stojí, tím více přizpůsobuje všechno kolem svým osobním potřebám (například Bůh). A naopak, čím nižší je úroveň bytosti, tím více se přizpůsobuje všemu kolem sebe (například opice), což platí také pro lidi.
Čím nižší a čím více bezpáteřní jste, tím více se přizpůsobujete společnosti, ve které žijete, a tím více adoptujete názory, které uznává, bez ohledu na to, zdali dělá ta společnost všechno dobře a zdali jsou tyto názory správné.
Velké procento normálních lidí je velmi přizpůsobivé a poslouchá oficiální autoritu. Když je umístíte mezi komunisty, stanou se komunisty; když je dáte mezi fašisty, jsou z nich fašisté; mezi křesťany budou křesťané, a v řadách bojovníků Islámského Státu budou dělat třeba i sebevražedné útoky.

Příklad rozdílu mezi nižším a vyšším tvorem:

Někdo je ve své zemi nadšeným hráčem golfu a oni tuto jeho oblíbenou hru zakážou. On se ale nepřizpůsobí, nepřestane být golfovým hráčem a bude tuto hru hrát dál. Buď ilegálně, nebo se přestěhuje do jiné země, kde se hrát smí.
A kromě golfisty je tento člověk ještě i přesvědčeným vyznavačem kultu bohyně Kali a jeho blízcí lidé, Křesťané, tuto jeho víru více a více odsuzují, a chtějí, aby se stal také Křesťanem. A on buď bude vyšším tvorem, a zůstane služebníkem bohyně Kali, nebo bude nižším tvorem, a stane se Křesťanem, jako oni.

Poučení: Ačkoli je přizpůsobivost nezbytnou výbavou živých tvorů a umožňuje jim přežít, ještě to neznamená, že čím je jí více, tím lépe. Kdo se totiž přizpůsobuje až moc, ten se nakonec stane někým jiným, a ten původní člověk, kterým byl, svým způsobem umírá.

Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zachránce a vrah jménem přizpůsobivost : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jak to začalo
Předchozí dílo autora : Kavkazský ovčák

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku