Jen něco k zamyšlení pro lidi, kteří (tak jako já) rádi přemýšlí o svém živote.
přidáno 20.09.2015
hodnoceno 5
čteno 1309(19)
posláno 0
Minulost, budoucnost, přítomnost. Tři slova se stejnou koncovkou. Mohlo by se zdát, že mají mnoho společného. V podstatě ano. Jsou to časové jednotky, spojující osudy jednotlivců, tak jako různých celků. Dohromady je spojuje čas. Ubíhá tak rychle. Z budoucnosti tvoří přítomnost a nakonec minulost. Když se z retrospektivy podíváme do minulosti, uvidíme spoustu chyb, spoustu přešlapů, které jsme kdy udělali. Zajisté si také každý řekne, kdybych se tentokrát rozhodl tak či onak, možná bych teď byl někde jinde. Ano je to tak, ale takový už je život. Vše, co se kdy stalo, mělo a má svůj důvod. A i když u některých situací a činů jsme s touhle myšlenkou na pochybách, tak někde je. Příkladem může být třeba koncentrák a židovská otázka. Stalo se to, i když nad tím zůstává rozum stát. Miliony lidí přišly o život, kvůli lidské chamtivosti po majetku a moci. Mohla bych se těmito otázkami zabývat celý život a možná bych tomu stejně nikdy neporozuměla. Jenže jaký by to mělo smysl. V podstatě bych žila v minulosti. Bylo by to rozumné? Ani v nejmenším ne. Minulost sice stojí za vzpomínání, ale všechno má své hranice. Život je totiž dar. Dar, kterého by si měl každý člověk vážit. Každé narozené dítě je malý zázrak, který se zrodil z odkazu dvou duší. Ne vždy je to spojení dobrovolné, bohužel takových případů jsou spousty. S potěšením se však musí dodat, že tahle spousta nesahá ani po paty počtu vymodlených a z lásky vytvořených dětí. Je nás na světě tolik, miliardy. A když lidstvo zanikne, nebude už nikdo, kdo by si pamatoval to dobré i špatné, co se kdy stalo. Ano, i tohle je budoucnost.Sice vzdálená, ale nikdy nezmizí. Lidstvo je asi v polovině svého vývoje a bude ještě mnoho let trvat, než se vyvine k dokonalosti. Kdo ví, možná že až naše planeta shoří, budeme už natolik inteligentní, že se dokážeme zachránit. Jenže při tomhle my, lidé dneška, už dávno nebudeme. Proto moje filozofie života zní žijme dneškem. Nezabývejte se tím. co bylo, nebo bude, žijte tím co máte. Nezoufejte nad svými nedostatky. To vám nic nedá. Najděte na sobě klady, ať už fyzické, nebo psychické a věřte si v tom, co děláte. Protože nikdo jiný za vás život neodžije.
přidáno 24.09.2015 - 21:37
Jsem podobného smýšlení, takže s touto úvahou souhlasím. Akoráte v jednom bodě se rozcházíme. Lidstvo je podle mého na konci svého vývoje a jak bylo popsáno, svět shoří. Lidskou rukou a bojím se, že to už nebude dlouho trvat.
přidáno 22.09.2015 - 14:55
Lenča: Děkuji, cením si toho. :)
přidáno 22.09.2015 - 14:55
lakomec: Možná mi význam vašeho komentáře tak úplně nedochází, ale jaké nepředvídatelné problémy máte na mysli? Pro mě je Hitler jako herec v maňáskovém divadle, který si hrál se svými postavičkami. Jakému většímu utrpení tedy svým divadlem předešel?
přidáno 21.09.2015 - 22:51
Jsem rád, když mě nějaký text donutí k zamyšlení. Tento tak učinil. Rád s lidmi diskutuji a přu se, rozvíjím úvahy do větví. Tvůj text mě třeba donutil zamyslet se nad tím, že my teď bereme Hitlerovy činy jako zvěrstva. Jak bychom je ale brali, kdyby se tak nestalo a my se teď prali s nepředvídatelnými problémy, kterým Hitler vlastně předešel. Nelze ho brát také jako osobu, která, i když třeba nezáměrně, zlem vykonaným předešla utrpení většímu? Jako většina lidí jsme z Hitlera znechucen, jen čistá filosofie v komentu pod tvou úvahou... :)
přidáno 20.09.2015 - 19:13
Moc fajn úvahy o životě... :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Minulost, přítomnost, budoucnost : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Čas

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku