Bolest v srdci nezatajíš...
přidáno 16.04.2008
hodnoceno 6
čteno 1283(22)
posláno 0
Otevřela oči a zase je zavřela. Párkrát zamrkala. Znovu dokořán otevřela oči. Poté otevřela ústa a hlasitě zakřičela:“Ne!“ Zvedla se a několikrát se bouchla do uší. Nosem popotáhla pachy. Pak si něco uvědomila. Nehty pravé ruky zabořila do dlaně ruky levé. Znovu vykřikla.

Mladík se skláněl nad svou dívkou. Jemně pohladil její tvář a posadil se vedle lůžka. Stále mu v hlavě zněla doktorova slova:“Jediné, co teď má, je vědomí. Jen ona sama se svými myšlenkami. Všechny její smysly jsou ty tam. Pohybuje se, ale necítí, že se pohybuje. Nevnímá vás.“ Nevnímá… Nevnímá… Ta slova ho bolela. Bodala ho do srdce, protože někde uvnitř věděl, že ona ví. Ví, co pro ni dělá i co pro ni obětoval.
Právě spala. Ach, jak vypadala nádherně. Jakoby se nic nestalo. Jako by se před dlouhými třemi roky nestala obětí ozáření. Jakoby ji, až se probudí, mohl odvést domů a říct jí jaký měl strach.
Takto přemítal do doby, než se probrala. Jako každý den otevřela slepé oči. Posadila se. Němě otevřela ústa a on jí do nich jemně vložil tři prsty své levé ruky. Opětovně se pokusila jej odstrčit. Trvalo jí několik minut, než se trefila. Poté povolil. Políbil ji na tvář a ustoupil.
Spadla z postele. Ztěžka se zvedla na nohy. Jako každý den se bušila do uší a snažila se způsobit si, co největší bolest.
Byl to žalostný pohled, ale on věděl, proč to dělá. Chtěla cítit.
Zrovna se bušila hlavou o stěnu, kterou pracně našla, když se stalo něco neskutečného. Rychle odstoupila od stěny a chytila se za hlavu. Z úst se jí vydral bolestný výkřik.
Rychle k ní přispěchal a chytil ji za ruce. Ona na něj široce vytřeštila své šedé oči a… a začuchala.
Usmála se. Objal ji a slzy mu tekly po tvářích proudem. Šťastně se smál.
Po dlouhé době ji pomalu pustil.
Otevřel oči, které kvůli slzám musel zavřít. Prudce zamrkal. Otevřel ústa, aby něco řekl. Pokusil se začichat. Dotkl se své tváře.

Když ji pustil, pohladila ho po jeho hebkých černých vlasech. Řekla:“Díky.“ Pak si všimla jeho nechápavého výrazu, který se rázem změnil v strach. Před jejíma očima se skácel na zem. Poklekla vedle něj. Jeho dlaně skryla v těch svých a hořce se rozplakala. Věděla, co udělala. Cítila to. Chtěla to vrátit. Nešlo to. Rozhodla se hned. Vstala. Vyšla ven a… utekla životu.
přidáno 09.08.2008 - 21:06
Jéé, tak to díky... ^^
přidáno 17.07.2008 - 12:39
Já jsem to pochopila a přijde mi to dost dobrý ;)
přidáno 20.04.2008 - 12:29
No ten konec utekla životu, je opravdu myšlen tak jak jsem ho napsala... prostě a jednoduše (nejspíš skokem) spáchala sebevraždu...
No a co se mu stalo... hmmm... přišel o všechny smysly, myslíš že by se udržel na nohou... ten šok a tak...
Jinak děkuju za všechnu kritiku a budu se příště snažit to napravit... Už jsem o těch větších souvětích přemýšlela, a v povídce, co teď píšu, jich je zatím dost... tak uvidím jak to dopadne...
přidáno 19.04.2008 - 08:13
Upřímně... Je to na jednu stranu hodně dobré, příběh vůbec není špatný (I když - jako oběť ozáření...? Navíc pochybuju, že by jí lékaři dovolili mlátit hlavou o stěnu...) a ta pointa se mi náhodou docela líbila. Ale - někdy máš strašně kraťounké a úsečné věty. Vím, že tím se dá navodit větší napětí, někdy to ale působí hrozně rozsekaně. Třeba přidat víc přívlastků, víc souvětí... Můj dojem.:o) Poslední věta mi naprosto nesedí - utekla životu? Naopak, ona přece utekla DO života, ne?
Trošku mě pobavilo "začuchala" - asi by bylo lepší začichala.
Jinak se mi to náhodou docela líbilo, ale na něčem je dobré pracovat, každopádně ale myslím, že máš docela talent.;o)
přidáno 19.04.2008 - 07:38
no něco v tom určitě je, ale mně ten konec nesedí... subjektivní pocit... připadá mi to jako v nějakém vypointovaném vtipu...
přidáno 17.04.2008 - 17:57
Asi jsem nepochopil tu část s tím co se stalo tomu muži... Proč se skácel?... :(... Je to dobré, ale to bych to musel pochopit :(

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Když srdce bolí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ve vodě

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku