Už stokrát probrané téma. Ale ani to nestačí......
přidáno 14.04.2008
hodnoceno 2
čteno 1565(18)
posláno 0
Já si Boha bohužel neumím představit jako nějakou osobu, která je někde v "nebi", a proto si ho představuji jako nějakou energii, která je mezi námi tady na zemi a hlavně v nás. Jednou někdo řekl „Víra nemusí být Bůh, ale věřícími z nás dělají lidé kterým věříme. Víra je něco, nebo někdo, kdo je v našem srdci.“
Já jsem proti fanatismu, a to i proti takovému když jeden člověk (třeba papež) diktuje milionům věřících lidí. Každý by si podle mě měl nají tu svou víru a ta jediná mu potom bude pomáhat. Ať si každý člověk věří v co chce ale ať věří. Já nejsem asi správný křesťan ale část z této víry a část z Bible přijímám a zbytek jsem si vytvořil sám. Křesťanství bylo dobré ve své původní podobě. Dnes je už jen několikrát předělávaná slátanina a to pravé poselství které šířil Kristus zmizelo. To se ale já pokouším sám pro sebe najít (možná to zní hloupě), ale ta pravá víra by se měla do Křesťanství vrátit. Jak nějaký křesťan může vůbec říct : ZABÍT NEVĚŘÍCÍHO NENÍ VRAŽDA JE TO JEN CESTA DO NEBE. Tohle je přeci absolutně proti Křesťanství, proti Bibli a proti přikázání. Není v tom nic Křesťanského, spíše fanatického. Dnešní křesťanství, které zastupuje papež je ta největší fanatická skupina na světě. Jenže je "zaběhnutá". Proto se nebojuje proti ní , ale jen proti tzv. fanatikům z východu.
Já jen nemůžu, nebo nechci pochopit proč tolik lidí poslouchá jednoho člověka. A jsou to lidé kteří se nazývají pravými křesťany. Kdo je pravý křesťan? Která víra je ta pravá. Já chci věřit, ale nevím co teda bude správné. Je tolik lidí kteří vykládají Bibli po svém a já i když jsem jí četl (tedy Nový zákon) netvrdím že jsem jí dobře porozuměl ačkoliv jsem se podle nějakých věcí změnil. Kolik výkladů může být. Nejspíš tolik, kolik lidí tuto knihu četlo. A kdo má pravdu. Všichni? Nikdo? Jediný pravý výklad může podat ten, kdo tu knihu napsal. Ačkoliv takový jeden člověk neexistuje protože Nový zákon, takový jak ho známe dnes, vytvořila církev podle toho co se jí do jejich výkladu "hodilo". Takže z toho vyplývá, že jeden správný výklad Bible neexistuje.
Když hledám víru sám, tak ke všemu k čemu dojdu je nějak v rozporu s Biblí. Pravá víra (nejspíš tedy křesťanství) by však přece nemělo být nadiktováno jednou knihou, ve které se píše, že když se budu chovat tak, tak a tak, pak přijdu do Království nebeského, a když tato přikázání poruším, pak skončím v pekle. Já si myslím, že království nebeské i peklo je v nás. A říká se, že když člověk umírá nebo těsně potom vidí celý svůj život. Kolik je na tom pravdy nevím. Ale tahle rekapitulace života je nejspíš to peklo, nebo ráj, podle toho jak se člověk v životě choval. Tady může vidět své činy s odstupem času a uvědomit si co jimi způsobil.
Řekněte mi , když nepřijmu takovou víru která plyne z Bible, budu špatný člověk?? Jsem horší jako věřící, který má vytvořenou vlastní víru, než třeba nějaký jiný křesťan nebo budhista?? Má můj život tedy vůbec smysl když bych měl skončit v "pekle" pouze proto že nepřijmu tu "PRAVOU" víru??
Jak to, že papež Lev X jakožto dávná hlava křesťanství mohl říci něco jako "SLOUŽÍ NÁM DOBŘE TEN MÝTUS O KRISTOVI"?
Jak dlouho budeme řešit podstatu víry? Donekonečna. Dokud budou dva lidé, budou dvě víry. A až bude jeden člověk, pak by se měl začít bát o víru.
přidáno 09.01.2009 - 18:53
Líbí se mi tvůj článek, ale tak trochu stebou nemůžu souhlasit. Je celkem dost fanatiků v tomhle světě, ale to neznamená, že musí být vylučováni ze společnosti, jak naznačuješ, kvůli přesvědčení a tím dojít ke své osobní zlobě z dogmatu. Ve čtvrtém odstavci máš uvedenou větu o naslouchání jednomu člověku (papežovi). Lidé naslouchají, pač k tomu doprovází bible, která nutí velké vůdce vyhledávat a nutit ovečky k poslušnosti a naslouchání. Fanatismus vzniká strachem ze samoty a z neporozumění agnostiků, z nuceného přesvědčení, nebo by někdo i mohl říci z chisofrenie.
Také s tebou nemůžu souhlasit, jak ve čtvrtém odstavci mluvíš o bibli. Nepsal jí někdo, ani církev, jak se jim to hodilo, ale byla psaná v průběhu času více jak tisíc let před Kristem, a jen do konce života Ježíšova následovníků, pač to byli ti, kteří ji dopsali. což je jen nějaké století našeho letopočtu.
Jestli se zlobíš na mě za můj komentář, tak se ti omluvám:)
Jinak se mi tvé myšlenky moc líbí:)
přidáno 15.04.2008 - 22:38
Ať si každý věří v co chce ale možná právě pro to některé nebudu mít rád. Jsou víry které odsuzuji ale jsem ochoten žít vedle nich do chvíli nežli mě začnou přesvědčovat že jejich víra je lepší. (a podobně...)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Bůh a víra : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Vzpomínky
Předchozí dílo autora : Se zavřenými oči

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku