přidáno 04.06.2015
hodnoceno 13
čteno 1282(21)
posláno 0
Problém utajený
hryže zevnitř, tiše a vytrvale.
Napadá myšlenky zákeřným virem zloby a doprovází tvoje slova malinkými ostrými šípy, o kterých ani nevíš.
Je jako skrytý jed, který ve studni pomalu a nenápadně otravuje vodu. Tak dlouho, až z ní nikdo nechce pít.

Problém vyslovený
se na vzduchu nadechne a rychle roste.
Jako želatina bobtná do předem netušených rozměrů.
Co bylo schované, zdálo se nenápadné a omluvitelné, dalo se o tom chvílemi pochybovat a předstírat, že to vlastně neexistuje.
Ale už je to venku, je to obrovské a nedá se přehlédnout ani schovat zpátky do ticha myšlenek. Dá se s tím jedině poprat, kdo s koho. A místo pomalé otravy možná přijde rychlá smrt.

Mlčet nebo mluvit?

ikonka sbírka Ze sbírky: Antimoudra
přidáno 17.06.2015 - 16:11
Orionka: :-)
přidáno 07.06.2015 - 10:06
korálek: Díky! Je to tak, my ženské raději nemlčíme... a když mlčíme, to je teprve problém! :))
přidáno 07.06.2015 - 10:05
Máta: Děkuji za přečtení i za komentář, moc hezky jsi to napsala, podepisuju :).
přidáno 06.06.2015 - 20:05
hezké :-) dobře popsané pocity - líbí se mi )
každý zná a záleží na mnoha okolnostech a formě podání - jak už zaznělo - osobně mě mlčení dusí k zbláznění ... raději nemlčím :-)
přidáno 06.06.2015 - 17:44
Problém vyslovený lze vyřešit, vysvětlit, ukončit... jít dál. Možná někdy rychlá smrt, častěji ale vyčištění vzduchu, uvolnění. Jakýkoliv vztah (partnerský, pracovní, přátelský...) nemůže existovat bez problémů a pokud nesnese jejich řešení, pak je lepší rychlá smrt, než otrava mlčením. Za mě rozhodně mluvit, vztah, který za to stojí, vydrží. Promlčený problém zbytečně nabírá na intenzitě a šine se k neřešitelnosti.
V práci máme na nástěnce krásné heslo: Většina problémů mezi lidmi vzniká z nedostatečné komunikace. A je to velká pravda.
Hezky napsané, líbí se mi to.
přidáno 05.06.2015 - 09:32
DDD: To je taky zajímavý pohled. Někdy se věci tají právě proto, aby člověk neublížil, radši to dusí v sobě. Ale souhlasím, asi může jít i o křivárnu, záleží na okolnostech. Každopádně já jsem taky pro pročištění vzduchu, i s rizikem rychlé smrti.
přidáno 05.06.2015 - 09:28
Jiří Turner: Ano, v obecné rovině je to jen obecná úvaha. Každopádně jsem ráda, že se ti líbí, díky!
přidáno 05.06.2015 - 09:27
taron: Máš pravdu, i na způsobu podání určitě záleží. I když někdy je téma tak výbušné, že převálcuje všechno :). Díky za návštěvu!
přidáno 05.06.2015 - 09:25
Timothy A. Postovit: To já děkuji, moc mě těší, že jsem ti pomohla :). Je to taková věčná otázka, v mnoha obměnách...
přidáno 05.06.2015 - 06:04
Rychlá smrt každopádně aspoň nezavání křivárnou.
přidáno 04.06.2015 - 20:13
Odpovědět asi jednoznačně nedokážu (asi to ani obecně nejde), ale jako úvaha - aforismus se mi to moc líbí.:)
přidáno 04.06.2015 - 20:05
fíha...asi mluvit, ale slušně :-))))
přidáno 04.06.2015 - 19:55
Děkuji, překvapilo mně, jak jsi v podstatě ve dvou odstavcích definovala toto dilemma, mně osobně to pomohlo! Lakonické a výstižné...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Mlčet nebo mluvit? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Speciální bonus pro stálé zákazníky
Předchozí dílo autora : Gasteinská past III.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku