přidáno 23.04.2015
hodnoceno 6
čteno 1106(10)
posláno 0
Dotykáč, full HD, smart TV, led TV, tablet, phablet,
když to všechno nebudu mít, nebudu nic.

Hypotéka, leasing, debetní karta, úvěrová karta,
když to všechno nebudu mít, jako bych nežil.

Párty, diskotéky, solárko, shopping park,
absolutně normální standart.


O víkendu jedeme na výlet do shopping parku, do multikina, pak do Mekáče a honem autem domů vybalit ty krásné věcičky, co byly přece v tak úžasné slevě... V neděli se jdeme protáhnout do fitka a na squash.

Co v lese???? Tam je nuda a z dlouhého chození mě bolí nohy, jak dlabu ty cheesburgry a muffiny, jsem trošku nakynutý... Pojedeme autem do kina, pak ale asi začnu běhat, ale musím si koupit měřič tepu, super bežecké boty, iPod a dres, bez toho to nemá smysl.

Furt se hádám se starou, zase chce na all inclusive do Hurgady, kámoška tam prý také jede a ona nebude za socku, přece nepojedeme kempovat k jezeru, no to vůbec, ostatní by si mysleli, že na to nemáme.

Náš malý syn dostal svůj první Samsung Galaxy 6 Edge, byl trošku drahej, ale ať se klučina ve školce vytáhne a parta ho nešikanuje, už fotil první selfíčka a založili jsme mu novej účet na FB. Nemám na něj moc času, protože musím dost makat, jelikož složenky mi nikdo nezaplatí a splátky jsou splátky. Ale zase bude byt za 30 let náš a máme ho krásně vybavený, kuchyně stála sto litrů, v tom se jinak
vaří, vaříme podle Emanuela Riddiho, italská kuchyně je prostě styl.

Přítelkyně je momentálně na mateřské, pořád chodí s kamarádkama a se synkem do kavárniček v shoppinu, na nehtíky, na vlásky, do solárka, prý se doma nudí, furt nás fotí na facebook, jaká jsme úspěšná mladá rodinka, dynamicky se rozvíjející, prostě americký sen.

Zase ty Vánoce, už beru diazepam, to zas prašulky poletí oknem jako sníh, je třeba dvoumetrovej stromek, letos je in fialová s bílou, mladá už nakoupila ozdoby, nějaký styling francouzských desingnérů, balení za čtyři stovky, ale moc hezký. Samozřejmě dárečky, nákupáky praskají ve švech, všude jsou slevy, mladá lítá jak utržená z řetězu, synek dostane zas hraček, že nebude moct chodit po pokojíku, pro moji klasicky hadříky, těch není nikdy dost, našla krásný náušnice, šup s tím na fejs, kámošky už ji zahrnují lajkama, tak jí je koupím, líbá mě, je šťastná. Vánoce jsou jednou za rok, ty koledy tak krásně zní, tak bereme 3D televizi se 150 cm obrazovkou na úvěr, je to tutovka, a v akci, prostě pravá vánoční atmosféra. Hlavně jídlo, budou chodit návštěvy, ať vypadáme dobře. Mladá fotí dárky na fejs, kámošky závidí, ona se dme pýchou, já se potím od nervů, jak to splatíme, ale jsou Vánoce, malý umělý Ježíšek před nákupákem zpívá koledy a Josef s Marií rozdávájí slevové kupóny do Takko Fashion, tam si mladá koupila kabátek a já bundu, no co, udělám pár přesčasů a bude to ok, fotíme se celá rodinka u Ježíška na fejs, nacpeme nákup do auta, šup na McDrive a domů k televizi, mladá chce vidět ordinaci.

Je po Vánocích, zas do práce, musím se teď otáčet, ta televize byla dost mastná a úvěrový karty jsou všechny kompletně na nule, Silvestr byl okázalý, jak se patří, moře chlastu a žrádla, bramborový salát a cukroví nechci vidět, před náma drahá dovolená, mladá je nasraná, že trávím víkendy v práci, nudí se a chodí pořád na nákupy a na kávičky, začínáme se dost hádat, kam ta láska mizí????

Nastoupil k nám nový kolega, nemá tablet, led TV, dotykáč, dokonce ani mobil, no to mě poser, furt bloumá po lese a pěstuje zeleninu. Na přesčasy zásadně nechodí, prý to co vydělá, mu bohatě stačí, tak víkendy tráví se svou drahou na čundrech po lese. Auto má ojeté, jinak jezdí na kole, na televizi se nedívá, v shopping parku v životě nebyl, vystačí prý s málem.

Přesčasy, dvě práce, nervy a stres, hádky s rodinou, splátky, splátky,
splátky, protože mám
dotykáč
full HD TV
tablet a phablet
hypotéku na luxusní byt v novostavbě za umělou zelení
leasing na novou káru, kterou mi závidí kolega z práce
úvěrové, debetní karty na super americké Vánoce
luxusní kuchyň na splátky
paušály, drahé hadry,
rozmazlenou ženskou i syna...

Někdy kolegovi začínám závidět...
přidáno 25.04.2015 - 09:28
Osobně si myslím, že takhle se chovají lidé bez vlastního názoru a asi i rozumu, důležité je , co mi dělá radost a to ještě v připadě , že na to mám...ale kdo chce kam,.... je to jejich volba...každý máme jiné priority a podmínky, ale otázkou je, zda jsme štastní, ... to jsi pěkně vyjádřila...
přidáno 25.04.2015 - 07:19
Největším uspokojením pro tyhle lidi je, že když přijde návštěva a ohromeně zírá, ty voooleee, vy máte 3D TV???? Ta musela být drahááááá.... Vy si ale žijete, vy se máte dobře... A majitelé jsou šťastní, pyšní, posléze terčem pomluv a v závěru nejsou vůbec spolu, jelikož na ty splátky je třeba zlaťáky někde nachrastit. A není nic horšího, než být doma stále sám s prachama. Člověk si začne tu osamělost léčit nákupy, ale smutný bude pořád...
přidáno 25.04.2015 - 07:10
Díky za komentáře, mé dílo je o všech, co tímhle způsobem žijí, o lidech, kterým k radosti pomohou pouze věci a to stále dražší. Pokud někdo utrácí za své koníčky, jako já třeba za cyklistiku a druhou světovou válku, je to v pořádku. Ale cítit se lépe v kuchyni za sto tisíc???? Muset si nutně brát hypotéku na nový byt a jeho vybavení, abych měl určitý standart, jak se sluší a patří????? To už v pořádku není...
přidáno 25.04.2015 - 01:06
Kdyby byla tato úvaha psaná klasickým stylem, zavánělo by to trochu "zadáním slohové práce". Vzhledem k tomu, že jsi zvolila formu přímé řeči, zní to mnohem zajímavěji a méně provařeně.

Hlavní problém je stejně v tom, že si lidé pletou prostředek a cíl.
přidáno 23.04.2015 - 23:16
Doporucuji knihu Digitalni demence ;)

Smutny je ze si nekteri udrlali druhy "fejs" z psancu, vid Am?
přidáno 23.04.2015 - 22:52
z tvého dílka je cítit jistá naléhavost, stres, odraz téhle doby.. upřímně, asi bych nechtěla žít ani na jedné zmiňované straně.. jsem tak někde mezi a jsem docela spokojená :) tohle si musí v sobě vyřešit každý sám, co mu za to stojí a co zase ne.. někoho třeba opravdu uspokojí výlet do nákupáku a drahý krámy :-) hlavně, že má o čem plkat na fejsu néé? :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Síla konzumu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jak jsem zachránil planetu Zemi
Předchozí dílo autora : Jsem chybou v systému?

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku