Sonet na zadaná slova 4. kola veršotepárny: pozdrav okolí vzpomínka vlas směr.
přidáno 23.04.2015
hodnoceno 12
čteno 754(11)
posláno 0
Stříbřité vlasy má má hlava stará,
vzpomínky mysl mou odnáší v dál,
vlaštovky tlumočí pozdravy jara,
květiny na louce dnes mají bál.

Z širého okolí ptáčci se slétli,
vesele zpívá mi teď jejich sbor,
písničkou jásavou srdce mi spletli,
smutky mé skulily se za obzor.

I když si na zádech nosím pár křížků,
ještě nenabírám k hřbitovu směr,

má duše básníka nabírá výšku,
okouzlen naslouchám zas hudbě sfér.

Nefandím mrzoutům, jsem z rodu smíšků,
ač život častokrát nezdá se fér.

ikonka sbírka Ze sbírky: Písně
přidáno 23.05.2015 - 10:50
Jiří Turner: Máš pravdu, neudělá, leda někdo jako Ty, kdo užívá stejnou tvůrčí taktiku, protože rytmus je kořením života...:-)
přidáno 24.04.2015 - 16:35
PrimaDen: Copak máš proti století páry, děvenko milá? :-)
Rytmus to má, protože je to složeno na melodii inspirovanou částí známé písně, ale v sudých verších mám jiný počet slabik. Jsem ctitel romantiky onoho století, takže i tak píšu a tohle má být sonet na pět zadaných slov, i když, jak tam koukám, jsem vytvořil hybrida ze dvou doporučených uspořádání, čtyřverší dle Shakespeara a dvouverší podle sicilského způsobu. :-)
přidáno 24.04.2015 - 09:05
Má to rytmus a je melancholicky optimistická:)) Jenže ...nemohu si pomoci, při čtení tvých věci mám pocit, že jsem tak na konci 19 století :)
A nevím, nemohu posoudit, zda je to dobře či špatně:-)
přidáno 23.04.2015 - 22:47
koiška: Díky! Když si přečteš moji odpověď J.T., pochopíš, proč jsou ta má u sebe a proč by nefungovaly ani ty další úpravy při mé melodii...:-)))
přidáno 23.04.2015 - 22:35
shane: Opravdu krásná. Jen to má má, mě taky mate.
A ja mi psal J. T. o mém zvláštním slovosledu,tak já bych to napsala tak zvláštně, jak to dělám: Má stříbrné vlasy má hlava stará :) a dál: Mé skutky se skoulely za obzor.A dál místo nenabírám bych dala nestáčím..:) To jenom já, tak se nezlob. Opravdu je krásná :-)
přidáno 23.04.2015 - 18:22
shane: Rozumím a mám to stejně. V tom je ovšem právě ta podstata kritiky. Čtenář to co ty neudělá. A jak už jsem zde psal mnohokrát, píšeme pro druhé, ne pro sebe.
přidáno 23.04.2015 - 15:54
vanovaso: Díky! Jsem rád, že se Ti líbí...:-)
přidáno 23.04.2015 - 15:54
Lenča: Děkuju! To jsem rád...:-)
přidáno 23.04.2015 - 15:52
Jiří Turner: Za slova chvály děkuji, k ostatnímu se taky vyjádřím.
1)"2x má" je tam schválně, původně bylo "již", zkoušel jsem i "ta", ale neznělo mi to, kdežto na té dvojici "má" se to při zpívání hezky zhoupne.:-)))
Ty liché verše mají stejně slabik jak Neckářova píseň Koukám, jak ten čas letí. Konkrétně jsem začínal jako "Znávám ji podobnou__ půvabné lani", druhý verš už je u mne o slabiku kratší, tak jsem tu melodii pozměnil. Ovšem vždy se to láme po 6. slabice.
2) Z téhož důvodu se mi tak krásně vejde to "skulili" i "nenabírám", protože za oběma slovy se to zase pěkně zhoupne...
Prostě můj styl skládání je, že si najdu pár veršů a k nim určitou melodii a pak už se to řadí samo, jen na závěr přepočítám slabiky, ale většinou to sedí...:-)))
přidáno 23.04.2015 - 12:12
moc hezká...
přidáno 23.04.2015 - 11:38
Krásná, optimistická, moc se mi líbí :)
přidáno 23.04.2015 - 08:19
Shane, pěkné. Námětem, atmosférou i rytmem.
Zaznamenal jsem tři takové drobnosti:
- nepřijde mi úplně šťastné "2x má" ( chápu, že tam nechceš kvůli rytmu "moje", ale...
- "skulili se za ..." trošku to ruší jinak perfektní rytmiku básně
- podobné je to se se slovem "nenabírám" je čtyřslabičné a opět trochu ruší.
jsou to drobnosti a do určité míry subjektivní...:)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Stříbřité vlasy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Veršotepárna III/5- 3 sonety
Předchozí dílo autora : Stetson svůj na pozdrav smekám

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku