"To tady všichni nosí masku?" zašeptala přikrčená v temném koutě s přáním být neviditelná. Stranila se lidí, děsili ji. "Jistě." odpověděl, bez jakéhokoliv zaváhání procházející starý muž. Nebylo na tom přeci nic zvláštního.
přidáno 22.04.2015
hodnoceno 13
čteno 842(16)
posláno 0
A tak tu stojíme
/ s pocitem viny /
v boji
jenž jsme si nevybrali.
Tiše se modlíme
sčítáme chyby
/ v srdcích /
necháme tiše znít
v co už jsme nedoufali.

Bez duše
bez lásky
umírám hlady
a přec
jsem tady
a před Vámi stojím.
Tak prosím
sejměte své směšné masky
a víc se neptejte
proč že jsem zmatená
a čeho se bojím.
přidáno 23.04.2015 - 09:38
ŽblaBuňka: A to je další otázka. Proč nás okolí nutí si myslet, že když nezapůsobíme, nemůžeme být součástí něčeho většího? Lidé se přetváří, aby zapadli, aby byli podle představ ostatních.. Ale jak potom mohou být doopravdy šťastní? Proč lidé touží být podle představ ostatních a ne podle těch svých?
přidáno 22.04.2015 - 22:30
Nosit masku je asi lidské, kdo by nechtěl zapůsobit. Horší je, když jsme i pod maskou maškary.
přidáno 22.04.2015 - 21:03
koiška: děkuji :) třeba jednou pochopíme o jakou hru to vlastně jde. Třeba najdeme scénář, který nám tolik schází. Nebo se třeba jen naučíme smířit se s tím, že představení je jedno velké faux pas.
přidáno 22.04.2015 - 20:29
Hezká báseň.
S maskou či bez masek, život je jedno velké představení a ptají se nás snad umíme hrát. Ne jen nás sem šoupli a čiň se..
přidáno 22.04.2015 - 20:17
Lenča: děkuji :) myslím si...kdyby tam někde v dávné minulosti nevznikl šum, že nosit masku je vlastně naprosto v pořádku, nemuseli bychom se děsit toho co se skrývá za úsměvy ostatních lidí, slovy, jejich činy. Nebo se mýlím? Ano správná otázka je... koho mají masky ochránit?
přidáno 22.04.2015 - 19:03
A jsme připraveni uvidět všechny lidi bez masek? Chráníme jimi víc sebe nebo ty ostatní?
Moc hezká báseň :)
přidáno 22.04.2015 - 19:01
vanovaso: děkuji :) no.. každopádně je smutné, že se někomu podařilo přesvědčit nás, že je to zapotřebí...
přidáno 22.04.2015 - 18:48
moc se mi líbí, ano někdy nosíme my sami a i naše okolí masky... vlastně někdy je to i zapotřebí....
přidáno 22.04.2015 - 13:40
Daisy Moore: No jasně, já jsem tu za stejného důvodu. Uveřejňuji tady mimo jiné proto, abych se dozvěděl, co si o mých dílech ostatní myslí a komentuji, abych jim tuto službu na revanš také poskytl. Pominu li to, že je to někdy i hezké čtení :)
Pokud by tě to zajímalo, některé svoje názory jsem tady shrnul do úvah "Jak psanci komentují psance(1, 2, 3)".
přidáno 22.04.2015 - 13:05
Jiří Turner: rozumím :)
jen reaguji... neberu to špatně, ani Vy to neberte.
Co dodat...jsem na začátku a třeba časem budu mít jiný styl, třeba ne.
Jsem tu, abych se učila, abych přijímala názory všech, kterým za to má slova stojí. :)
přidáno 22.04.2015 - 12:43
Opět jenom upřesním, jak jsem to myslel: lomítka - OK :)
S "přeci" je to jistě co do rytmiky věc názoru, nicméně celá báseň je v civilním jazyce, kromě toho "přec", které působí trochu knižně.
přidáno 22.04.2015 - 12:37
Jiří Turner: Lomítka byla a budou, to už je takovou "značkou", kterou používám. Zda čtenář pochopí co značí už nechám na něm samotném, ne každému se to musí zdát nezbytné.
Co se týká "přec" nešlo o to, aby znělo civilně, z mého pohledu je - i - něčím navíc. Jde o melodičnost, na kterou máme odlišný názor. Ale cením si slov mířených ke mne. Děkuji
přidáno 22.04.2015 - 12:24
Líbí se mi tvoje báseň, trochu nerozumím lomítkům, ale to je jen věc vkusu. A ještě jedna poznámka, když jsem si tvoji báseň četl nahlas, vždycky jsem četl "přeci" místo tvého "přec". Přijde mi to lépe vyslovitelné a s ohledem na celou báseň takové "civilnější."

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Masky : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Den, kdy jsme se potkaly
Předchozí dílo autora : Zříš mne

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku