Poslední kapitola
přidáno 19.04.2015
hodnoceno 2
čteno 755(4)
posláno 0
Tak, a tohle bude můj poslední zápis v tomto příběhu. Uběhl rok, je dvacátého října, Tomáš by měl narozeniny. Právě tento den nám připadá s Tiborem nejvhodnější ke křtu knihy s názvem Žít a zemřít v lásce. Je v ní dvacet mých a Tomášových básní o životě... a jedna Tiborova.
Mám pocit, že konečně všechno chápu – ne rozumem, ale tam někde uvnitř sebe...
Stručně shrnu cesty mých nejmilejších: Regina a Patrik, moje nejlepší kamarádka a můj super bratránek, jsou zasnoubeni. No jo, správně ujetý výmysl Trojíka. Málem jsem se potrhala smíchy, když mi Regina popisovala, jak ji požádal o ruku. Byl připraven na každý odpor, takže když namítla, že je jí teprve sedmnáct, jednoduše prohlásil: „Já si počkám, třeba trhnem rekord v době zasnoubení!“ Patrik prostě navždycky zůstane tím veselým klukem, který je stále nad věcí a pro kterého život nedokáže vymyslet žádný neřešitelný problém.
A co Slávek a Ivča? Potkali jste někdy zkroceného tygra? Já ho mám za přítele – Slávek se neuvěřitelně změnil a je teď mnohem jemnější. Další důkaz, že láska umí zázraky.
No, a co dál? Na Tomáše nikdy nezapomenu a jsem ráda, že svůj život dokázal obrátit o celých třistašedesát stupňů k lepšímu a já mohla být aspoň chvíli při tom. Moje první láska, nezapomenutelná, jedinečná... Dokonalá? Snad... Láska neznamená chtít někoho jen pro sebe, je to dar volnosti v zemi nekonečné naděje, znamená dávat a přijímat štěstí, nebrát ohledy na velikost ega... a přijmout její dar nesmrtelnosti v duši.
Tomáš mě nechtěl vzít s sebou, protože věděl, že musím dál hledat svůj smysl života. On ten svůj našel a ten můj mi přiblížil. A já mám teď silný pocit, že už jsem ho našla. Ve svých knihách rozesílám poselství... z vyšších sfér? Dalo by se to tak říct. Je to místo, ke kterému máme všichni přístup, jen k němu musíme najít tu svou vlastní cestu. Já teď tou svou cestou kráčím společně s Tiborem, člověkem, v jehož očích se odráží moudrost vesmíru. Společně hledíme stejným směrem...

Život přináší krásné i těžké chvíle, dnes se však odvažuji tvrdit, že nám pouze dává, ne bere. Každá zkušenost, i ta nejtrpčí, nám nabízí šanci posunout se výš ve svém vývoji, povyrůst, prohlédnout hlouběji onou mlhou, kterou máme před svým vnitřním zrakem... Dokud žiješ, máš za co ´bojovat´, tak nikdy neztrácej naději, kterou v sobě od narození nosíš. Naplň svůj osud, a když potkáš smrt, podívej se jí zpříma do očí a řekni: „Nebojím se, našel jsem svůj smysl a vím, že ty jsi jeho součástí.“ Však nezůstávej ubohou obětí osudu, neodcházej jako poraženec – opusť naši milovanou Zemi jen s pocitem naplnění láskou. Ta ti zaručí onu vytouženou nesmrtelnost na věčnosti.
Narodit se v lásce, prožít v ní svůj život, a pak v ní i zemřít – to je to nejkrásnější, co si lidská bytost může přát...
přidáno 20.04.2015 - 12:13
vanovaso: Děkuji za souznění :)
přidáno 19.04.2015 - 13:38
Narodit se v lásce, prožít v ní svůj život, a pak v ní i zemřít – to je to nejkrásnější, co si lidská bytost může přát... Nelze než souuhlasit... a věřit... :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Přes práh dospělosti - 40. A srdce řeklo: „Žiješ, dokud miluješ!“ : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : 1. kořenová čakra
Předchozí dílo autora : Přes práh dospělosti - 39. Probouzení

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
el26
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
Dívka v modrém řekla o Severak :
Dlouho jsem přemýšlela, co napsat, ale ztrácím se v tom a nemám slov. Strašně silně mi imponuje a já nevím proč. Chci to zjistit!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku