přidáno 07.04.2015
hodnoceno 17
čteno 1517(20)
posláno 0
Komu asi prozradí koruny stromů,
co drozdi, skřivani říkají tomu?
Že je tu doba zlá, nikoho nešetří,
dne rychle ubývá, chladné je povětří.

Přijde hlad, nastane tíseň,
Smutná pak bude ta jejich píseň.
O tom, že bojí se o svoje životy,
až kraj zbarví se do bílé temnoty

Koruny chvějí se, není to zimou,
i ony bojí se, že brzy zhynou.
Pil slyšet kvílení, osud je takový,
o ptačím trápení nikdo se nedoví.


přidáno 07.04.2015 - 21:51
Amelie M.: Děkuji. Taková slova mě pohání vpřed, budu se snažit, abych se pokusil sepsat něco, co bude lahodit Tvým očím.
přidáno 07.04.2015 - 21:48
ono už vše bylo tak nějak řečeno.. tak jen, že mě toto také zaujalo.. tento typ básní se mi u tebe líbí víc, než ty humorné.. :)
přidáno 07.04.2015 - 21:35
Dott: Děkuji za Tvoje hodnocení, kterého si vysoce cením, protože Ty jsi ten, kdo jako jeden z mála umí vládnout slovem, veršem a dostat se svým dílem do středu srdce každému
přidáno 07.04.2015 - 21:26
Moc se mi líbí verš "koruny chvějí se, není to zimou". Krásně ladná, houpavá a zádumčivě hladká báseň první jakosti.
přidáno 07.04.2015 - 20:45
Mně se moc Tvé dílko líbí, hezky se mi četlo. :-)
přidáno 07.04.2015 - 13:22
Orionka: Omlouvám se, máš pravdu. Jdu to opravit. Děkuji.
přidáno 07.04.2015 - 12:55
gabkin: Se zapojením fantazie do čtení básní naprosto souhlasím, v tom je kouzlo poezie. Ale gramatika podle mě nemá s fantazií co dělat, to jsou jasně daná pravidla. Někdy je jejich porušení záměrné a přínosné, básnické novotvary jsou velmi zajímavé. Ale pro čárky to, myslím, neplatí.
Problém čárek je podle mě právě v tom, co píšeš - spousta lidí si není jistá, kam vlastně patří a kam ne, proto je ani neřeší a při čtení nevnímají. To ale nic nemění na tom, že z gramatického hlediska jde o hrubé chyby, které na některé čtenáře (třeba na mě) křičí z textu úplně stejně jako špatně napsané i/y. Proto myslím, že je lepší v případě nejistoty čárku vynechat. Poezie tuto toleranci umožňuje a chybějící čárka na rozdíl od té navíc nepůsobí rušivě.
přidáno 07.04.2015 - 12:40
Jedna věc je dílko. Ta druhá pak komentáře pod dílem.
Někdy člověk váhá, zda se do toho vůbec motat se svým názorem.
Sám si dávám čárky tam, kde je citím a mluvnice je u mě vždy na štíru. Ale při čtení básničky se nenechávám tímto nijak vyrušit. A dílko, kde je velmi vzácné téma kolikrát také celé nechápu, ale to právě považuji na daň poezie - moci se vyjádřit po svém a pro někoho i nepochopitelně.
To vypuštění fantazie nad neznámem je pro mě právě to kouzlo poezie - spolu s objevováním kouzla slov.
přidáno 07.04.2015 - 12:27
kekebreke: Jo pily, jasně :) To jsem byla raněná slepotou.
S čárkami se to má tak, že z gramatického hlediska nepatří do 6., 8. a 12. verše. Vyjadřují zde rytmický předěl, který bych já raději vyjádřila rozdělením do veršů, protože čárku vnímám jako gramatický znak.
přidáno 07.04.2015 - 12:26
ode mě nečekej žádné rozbory, hodnotím jen citem a tahle básnička se mi líbí, mám z ní malinko svíravý pocit, dojímá mě život ptáků v korunách stromů a hlavně myslím, že nemusí být jen o nich
přidáno 07.04.2015 - 12:19
Orionka: gramaticky si myslím, ač se mohu mýlit, že čárky jsou tam, kde mají být. Pravdou zůstává, jestli by se verše nemohly podělit na dva.
Pil slyšet kvílení.. tady si myslím, že překlep není. Na řezání stromu se chodí s pilou. Čím více stromů, tím víc pil. A že jejich kvílení se krajem nese, jak se zakousnou do kmenů,o tom není pochyb. Děkuji za komentář
přidáno 07.04.2015 - 12:12
Nerozumím verši "pil slyšet kvílení". Není to překlep?
A stejně jako u jiných tvých básní mi přebývají některé čárky. Všimla jsem si, že často dělíš verše do půlveršů a rozděluješ čárkami i tam, kam gramaticky nepatří. Já bych, pokud ten předěl vnímáš jako nutný, raději rozdělila verše na dva. Ale to je asi otázka vkusu a taky toho, jak silně kdo vnímá čárky jako gramatické prohřešky.
přidáno 07.04.2015 - 11:31
Líbí se mi nálada, která z ní vane. Trochu mi nesedí to rýmování. Přijde mi trochu laciné. Moc hezkej název.
přidáno 07.04.2015 - 11:07
Ignácius J. Reilly: Děkuji :-)
přidáno 07.04.2015 - 11:07
Devils_PIMP: Děkuji za návštěvu i příznivé hodnocení.
přidáno 07.04.2015 - 10:48
líbí se mi ...
přidáno 07.04.2015 - 08:06
Asi si kyslel asi ;)

Prijemne, lehle a vyvazene u me bez dalsich vetsich namitek.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Tajemství v korunách : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Kdyby
Předchozí dílo autora : Však oni přijdou

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Mlčeti Zlato
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
Lasak řekl o Cecidit angelus :
Chcete vědět, co vám dá tato stránka? Podívejte se na tuhle slečnu. Sice nedokážeme vytvořit talent, ale talent, který máte vám zde dokáží rozvinout do takové míry, že z vás mohou být úžasní psanci. Stručně řečeno. Tahle slečna je otevřená konstruktivní kritice do takové míry, že už teď píše perfektní díla.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku