Jak se povedla výroba prvních dvou výtisků scénářů Ester Krejčí.
přidáno 07.03.2015
hodnoceno 2
čteno 1197(5)
posláno 0
Koncem února 2015 se mi podařilo nechat si vyrobit dva vzorové výtisky scénářů první série Ester Krejčí. Nevěděla jsem, zda se to povede, a bylo to doprovázeno několika všedními, leč zajímavými příhodami.

Znala jsem službu, která nabízí studentům za příznivé ceny tisk a svázání jejich diplomové práce. Sama jsem ji kdysi k tomuto účelu použila a nyní mě napadlo ji využít k vytištění scénářů. Neslo to s sebou určitá omezení – musela jsem obsah přesázet (používám typografický systém LaTeX) do formátu A4 a spokojit se s jednodušší úpravou desek. Paradoxně se ukázalo, že takto vypadá výsledná kniha lépe než dle mé původní představy.

V neděli 22. února 2015 jsem zadala požadavek na webové stránky služby a jako čas vyhotovení zvolila následující pátek v 16.00. V pondělí odpoledne jsem šla zaplatit zálohu. Měla jsem obavy, zda jim nebude vadit, že obsah vloženého sto deva­de­sá­ti­strán­kového PDF souboru diplo­movou práci ani vzdáleně nepřipomíná, ale pracovník se o tom vůbec nezmínil, což mě uklidnilo.

V pátek těsně po šestnácté hodině jsem se do téže kanceláře dostavila k vyzvednutí hotových výtisků. Zaplacení doplatku proběhlo stejně rychle jako zálohy v pondělí, ale výtisky ještě hotové nebyly. Prý byly právě v tisku, a tak jsem měla počkat v čekárně sousedící s kanceláří. Byla plná reklamních mate­riálů provo­zo­vatele, což byl od něj chytrý marketingový tah. Myslela jsem si, že nebudu čekat dlouho, a tak jsem je zatím ignorovala.

Po asi dvaceti minutách mi vítězo­slavně přinesli diplo­movou práci někoho úplně cizího s nápisy zlatou barvou. Když jsem se nad ní zašklebila, odnesli ji osobě, které ve skutečnosti patřila. Minuty ubíhaly, a zatímco pracovník za přepážkou věnoval čas flirtování s poslíčkem jakési doručovací služby (jeden z nich byl žena, ale nepro­zradím který), mně dělaly společnost jen propagační tiskoviny a jeden důmyslně ukrytý výtisk Lidových novin, jejichž stáří jsem raději nezkoumala.

Teprve asi v 16.55 jsem se dočkala. Přinesli mi moji zakázku. Už když jsem spatřila nápis "Ester Krejčí" na tvrdých černých deskách, zalilo mě vzrušení. Vzala jsem jeden ze dvou objednaných výtisků a důkladně si jej prošla. Byl to nádherný pocit, cítit čerstvý papír a vidět na něm svoje vlastní myšlenky. Uplynul již víc než rok od doby, kdy jsem je napsala, a přesto jsou mi stále blízké, i když už mi třeba nepřipadají tak zásadní jako tehdy. Na papíře vypadaly o mnoho lépe než na monitoru. Ani trochu z nich nebolely oči.

Výroba dvou výtisků stála kolem pěti set korun, takže získání tištěné "knihy" tímto způsobem není finančně náročné a mohu je doporučit každému, kdo si (jako já) ještě netroufá jednat o veřejném šíření své tvorby se skutečným nakladatelstvím. Dle mého názoru to za ten zážitek stojí.


přidáno 07.03.2015 - 13:30
Lenča: Je to krásný pocit. :-) Děkuji za komentář.
přidáno 07.03.2015 - 11:06
Díky za sdílení tak příjemného zážitku. Musí to být fakt krásný pocit držet v rukou své "zmotněné" dílo :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Scénáře 1. série Ester Krejčí konečně v podobě knihy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Princezna Stereonoke
Předchozí dílo autora : O drapérii z tapisérie

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
blokar
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
rry řekla o mr Scraper :
Úplně moc skvělej kluk:) a taky úžasnej básník:) Jeho básničky prostě mají duši a tak to má být, ne?;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku