přidáno 09.02.2015
hodnoceno 26
čteno 1660(32)
posláno 0
Jsem se jednou nechala přemluvit kamarádkou, abych jí dělala doprovod k jednomu známému léčiteli, co objíždí města a zázračně léčí všechny na smrt nemocné. Ač mi někde vzadu v hlavě hlodalo, že to není s mou nevírou v podobné typy lidí zrovna nejlepší nápad, rozhodla jsem se, že půjdu. Asi nejvíc na mě zapůsobily řeči o tom, jak je pan léčitel charismatickej, hezkej a milej a bla, bla, blá. No tak jo! Si sakra taky jednou můžu vyhodit z kopejtka, né?!

Již při vstupu jsem začala bojovat s návaly smíchu. O charismatu pana léčitele se nedalo v nejmenším mluvit. Tuto vzácnou, přitažlivou a naprosto neuchopitelnou věc, zcela zjevně postrádal. Místnost, kde "pracoval", byla vyzdobena, jako maringotka na pouti a celé to působilo nadmíru vesele. Jo, někdy jsem nechutnej cynik. Usadil si mě na židli, oznámil mi, že si za dvacet minut účtuje dvě kila a hned nato začal v mé těsné blízkosti šmatlat rukama. Cca pět cenťáků od mýho těla, což se mi, jako člověku zcela nekontaktnímu, vůbec, ale vůbec nelíbilo. S ohledem na kamarádčiny city, jsem se snažila toto přetrpět, ovšem připravena, dát mu, při jakémkoli dalším přiblížení či dokonce doteku, slušnou ránu pěstí. U toho mi pokládal bezva otázky typu, zda je mi to příjemné a jestli něco cítím. Možná, kdyby se mi podíval do obličeje, zkrouceného do nechutného šklebu, tyhle hlouposti by ho ani nenapadly. Asi proto, že jsem měla na čele napsáno "blbec roku", mi poradil, že bych měla cítit teplo a zopakoval svou otázku. Sekla jsem po něm očima a řekla, že jo, že cítím.. odpor.. a jestli by mohl zvětšit vzdálenost mezi námi. Udivilo mě, jak rychle zareagoval. Odstoupil o dva kroky a začal okolo mě tančit pro změnu s ňákým šutrákem v ruce. Klepal jím, jako když právě dostal zásah elektrickým proudem a když viděl, že na něj koukám, jako na dežota, raději to rovnou vzdal.

Stihl mi říct, že se skoro rozpadám (blbost, testy u MUDry asi týden předtím naprosto super, až na jatýrka) a všechno, kromě jater, na který jsem se vysloveně ptala, mám v pořádku. Haa haaaaaaa těsně vedle, se stane no! Ale tak, když je to tak, tak teda jo, no! Jen co skončíme a nadechnu se čerstvého vzduchu, půjdu si objednat úhlednou rakvičku. Nejlíp se šlehačkou!

Pak začalo další divadlo. Týkalo se mých děsivých snů, kdy mi někdo ustavičně usiloval o život. Padaly otázky typu:

Jestli mě v tom snu ten dotyčný, co za mnou chodí, osahává..
Jestli je nahý a jak vypadá..
Jestli mi sahá na prsa, mezi nohy..
Jakým způsobem to dělá, zda je něžný či drsný..
Jestli se mi to líbí a jestli se mnou spí!

Jsem se jen zmohla na to, jestli to jako myslí vážně..

Doporučil mi, koupit si od něj ňákou léčivou pyramidu na lustr. Děsná obludnost za tisícovku. Že prý to moc potřebuju a když si to nekoupím, tak se toho nikdy nezbavím. Bohužel mu kamarádka chvíli předtím stihla vybrebentit srdeční problémy mého synka a aby toho nebylo málo, dozvěděla jsem se, že bude lepší, když se ta hovadina bude houpat v pokojíčku na lustru i jemu, protože, každý potřebujeme svou vlastní a on nám je sice nechce vnucovat, ale jestli je nepořídíme, tak je jen a jen naše vina, že se synův stav bude zhoršovat..

Zhruba v těchto místech, jsem ho přerušila s tím, ať si pyramidu strčí.. zpátky na poličku, zasyčela jsem na kamarádku, že čekám venku a šla jsem pryč. Nakonec, ještě na mě čekala ta rakvička.

Je pravdou, že kamarádka nemá tu schopnost, prohlédnout blbé úmysly. Pan "léčitel" chytře tahal informace o jejím zdravotním stavu, ač jsem kamarádku předem upozorňovala, ať si na tohle dá pozor. V podstatě mu řekla všechno, co ji trápilo, on jí to převyprávěl a kamarádka byla hin z toho, jak on všechno ví. Posmála bych se tehdy. No ano, je dokázané, že psychika dělá hodně. Že když v něco uvěříte, že vám to pomůže, dočasně se váš stav může zlepšit, i když vás trápí větší problém. Jednoduše na to začnete nahlížet jinak. A pak uvěříte každé blbosti. Ač je inteligentní žena, tak tohle jí nikdy nevysvětlím.

"Léčitelům" zdar!

No nazdar..

přidáno 05.09.2015 - 23:09
Amelie M.: :-)
přidáno 22.05.2015 - 14:11
Amelie M.: Jsem se pobavila ,napsala jsi to moc hezky. Taky znám jednoho podobného, říkáme mu "doktor":)
přidáno 13.02.2015 - 23:13
loner: byla :)) nakonec, já jsem takovej úžasně cynickej člověk, já proměním v legraci i pohřeb :))
přidáno 13.02.2015 - 23:02
bych si tipnul, ze to musela byt celkem legrace :)
přidáno 13.02.2015 - 16:09
Amelie M.: Tak to jsi krásně napsala! Pokud jde o tyhle věci, mám to jako Lenča: Věřím, že na tom něco bude, ovšem v dnešní době je mezi námi spousta více či méně šikovných manipulátorů, kteří si na tom postavili svoji živnost. Připomnělo mi to Pavla Zedníčka, jak se v tom televizním seriálu stal ze saniťáka taky "léčitelem"! To byla názorná ukázka, jak lze zblbnout lidi a někdy i s hrozivými důsledky...Takové lumpy bych s chutí zlynčoval!!!
Neváhají zneužít situace a naivity lidí, klidně smíchají i neslučitelné, přihodí andílky i jiné artefakty, když vidí, že by to mohlo zabrat...
A souhlasím se Zam*, že většina ezoterické literatury je účelově sepsaný škvár s klamavou reklamou, i když jsou i věci, kterým bych věřil. Vím, o čem mluvím, znám jejího exšéfa, je fakt divnej a to, co tam prodával, byla prapodivná snůška všeho možného. K čemu je třeba kniha zaříkávadel sloužících Zlu, třeba uřknutí sousedovic krávy?Jenže někteří podnikavci dokáží zpeněžit cokoli. Což škodí těm, co skutečně v něco věří, chovají se tak a mají třeba i léčitelské schopnosti.
Věřím, že Tvému chlapci pomůže ta operace stihnout prožít ještě hezký kus dětství naplno. :-)))
přidáno 11.02.2015 - 12:10
Jiří Turner: děkuju za názor :) i já cítím, že by to mohlo být lepší, takže souhlasím.. někdy mám ale jakýsi stop stav a prostě to nevyladím, ani kdybych chtěla.. zážitek to byl ale poměrně poučný a tragikomický, tak jsem si řekla, že by byla škoda, ho nepřenést na papír..
přidáno 11.02.2015 - 09:05
Zcela se ztotožňuji s myšlenkou a tvým názorem, mám podobní zkušenosti. Po technické stránce mi přijde ten text málo literární. I fejeton je konečně literární žánr. Na druhou stranu vnímám snahu, to napsat tak, jako bys to vyprávěla v kavárně kamarádce. Tím je to naopak živé a neumělé.
přidáno 10.02.2015 - 21:47
Yana: to mě těší, díky :-)
přidáno 10.02.2015 - 21:46
Singularis: to je jako s kartářkama a dalšíma podobnejma vykukama, ony taky dost jedou bud ve všeobecné lajně, kde se chytá každej anebo si tak nenápadně pohovoří s klientem a pak to jen krásně upraví a je to :-) takhle se vydělávaj prachy!!

tento fejeton opravdu vnímám jako jeden ze svých slabších, pokud někdy budeš mít chuť na další, v mé sbírce "Ze života s úsměvem" či "Manželské humoresky" nějaké najdeš.. díky za komentář :-)
přidáno 10.02.2015 - 21:12
vždycky mě dostane kolik lidí a docela inteligentních v toto věří, nevymluvíš jim to, žádné argumenty nepřijímají a solí peníze, jo, mě to pobavilo, hlavně některá místečka v textu
přidáno 10.02.2015 - 19:56
Pobavilo mě to. Nejvíc » V podstatě mu řekla všechno, co ji trápilo, on jí to převyprávěl a kamarádka byla hin z toho, jak on všechno ví.« :-D Fejetony moc nečtu, takže nemám srovnání, ale tento se mi líbí.
přidáno 10.02.2015 - 16:10
Amelie M.: Proč né ? Mně se nic nestalo :-D Očekávala jsem prostě zázrak po pár kapkách :-D
A já vim, chápu a znam - vydřený fejetony s polozapomenutou minulostí, to je sakra fuška, no ... Cajk :-)
přidáno 10.02.2015 - 15:40
Zamila: asi máš pravdu, mívám lepší kousky, cítím to sama, je to tím, že jsem inspiraci tahala z paty, tohle je už stará věc a těžko se vzpomíná, jak to člověk nemá před očima ty dojmy a tak, tak to prostě zpětně už tak nedá :-)

na ex bachovky nesmíš! :D
přidáno 10.02.2015 - 14:56
"Sekla jsem po něm očima a řekla, že jo, že cítím.. odpor.. a jestli by mohl zvětšit vzdálenost mezi námi." :-D

To je dobrý, no :-) Já mam k ezoterice fakt slušnou averzi, ale spíš to hranicí taky se záchvaty smíchu a tak :-) Stačila mi práce v ezoterickym knihkupectví, měli jsme tam teda i normální literaturu, ale převažovaly ptákoviny. Navíc kolem ty pyramidy a věštecký koule ... :-D No, mazec. A šéf - totální labilní pošuk, co se snad živil světlem :-D A Bachovky ? Dala jsem si jednou (skoro na ex :-D ) po rozchodu s ex :-D a nedělalo mi to nic. A nějakej jeho šaman :-D se pak na mě snažil taky nějakýma kecma uklidnit od mých smutků a já mu akorát řekla, že tohle fakt není pro chytrý lidi a že mě akorát tak zdržuje od práce :-D No, vtipný.

Jinak k fejetonu: míváš vtipnější kousky, ale asi tady převládla ta konsternace a odpor :-D ;-)
přidáno 10.02.2015 - 12:00
Lenča: máš pravdu, člověk má mít oči otevřené, ale stejně tak mysl a používat mozek.. nevyřešených věcí mezi nebem a zemí je hodně, to nikdo nepopře.. horší je, že někdo podlehne fakt evidentním hloupostem :-)

díky za koment
přidáno 10.02.2015 - 11:57
Je to skvěle napsané (tedy podle mě) a, bohužel, to tak opravdu chodí. Dnes to beru tak, že není správné druhého "vyléčit", ale pomoct mu najít tu správnou cestu k tomu, aby si pomohl sám. Každá nemoc začíná na duchovní úrovni, a pokud si člověk neuvědomí tu příčinu uvnitř, nevyléčí ani tělo.
Z vlastní zkušenosti vím, že "nadpřirozené" věci opravdu jsou, prošla jsem už několika "šílenostmi". Ale jelikož mám doma zapřisáhlého materialistu (který má paradoxně skvělou intuici), je mi jasné, že kdo nechce věřit, neuvěří. Kdo nechce vidět souvislosti, neuvidí je. Chce to být otevřený, ale stále ve střehu. A nejdůležitější je, naučit se pracovat s intuicí. A nebát se občas si prostě rozbít... něco :D
přidáno 10.02.2015 - 11:19
Amelie M.: Ano, věř a víra tvá tě uzdraví... lidská mysl je stejně fascinující, jako děsivá.
Dle mého názoru, jsou lidé, kteří umí pomoci, lidé kteří vidí a ví, ale ty obvykle v davu nepoznáš, pomáhají když jsou požádáni a sami nic nežádají. Před těmi ráda skloním hlavu, protože co říkají a dělají má smysl a váhu. Bohužel je mnohem mnohem více těch, kteří zneužijí co se dá... a to je zlo, páč "ezoterika" je děsně moderní.
přidáno 10.02.2015 - 11:11
Homér: zmutovaný indiány :))) jsi mě pobavil..

třeba ty bachovky, to prý jsou jen bylinky, lidi to dost chválej, to bych neřadila úplně k propadáku, tam to má nějakej základ, ale jsou věci, na které fakt nevěřím i přesto, že mám osobní opakovanou zkušenost s lehčíma nadřirozenýma jevama..
přidáno 10.02.2015 - 11:09
Stačí napsat knížku o tom, jak myslet hlavně na sebe, přidat k tomu pár archandělů a je to. Samozřejmě bez doplňků to nefunguje, takže to chce ještě karty se zmutovanými indiány, od každého nerostu alespoň pět kusů, mandaly na krk a různé jiné lapače nežádoucích stavů, Bachovy esence atd. Kamarádka ať si dá pozor.
přidáno 10.02.2015 - 11:04
Máta: oni se dočasně fakt cítí líp.. to víš, lidská mysl se někdy tak hezky nechá oblbnout.. kámošce tam ta opičárna visí dodnes :D
přidáno 10.02.2015 - 11:03
Orionka: počkej, počkej!! o tom ty sny fakt nebyly, to jen pan "léčitel" to naklonil, kam neměl :D nekaž mi tu mou skvělou pověst :D a máš pravdu.. zneužívat lidskýho neštěstí, kdy se tonoucí i stébla chytá, je humus nejvyššího ražení..
přidáno 10.02.2015 - 11:03
Nejvíc se vydělává na ezo literatuře...
přidáno 10.02.2015 - 11:01
Homér: on se tím chováním zazdil sám.. a na pyramidy fakt nevěřím :))
přidáno 10.02.2015 - 10:39
O je, takové "léčitele" co zneužívají důvěry a dost často i hlouposti lidí taky miluju. Co by ze sebe nedělal vola, když za to dostane slušně zaplaceno, přeci jen dvě kila za dvacet minut, kdo z nás to má. A těm co mu naletí, na jednu stranu je mi jich líto, vydělávat peníze na lidském strachu a utrpení, ale na druhou, komu není rady...
Hezky jsi to napsala :-)
přidáno 10.02.2015 - 10:14
Máš docela fajn děsivé sny :)). Jinak to je ještě celkem veselý příběh, znám horší, kdy se tahají peníze z umírajících, no brr...
přidáno 10.02.2015 - 09:36
Už jsem se bál, že si tu pyramidu koupíš. Léčitele, kineziology, andělé světla, vesmírné lidi atd., neposlouchat!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Čáry máry fuk : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Hovory (o....?) H - Hospoda
Předchozí dílo autora : Nejistá budoucnost

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku