přidáno 14.10.2014
hodnoceno 16
čteno 1122(30)
posláno 0
  
  
Nastává podzim

S ním
kraj se zvolna mění


Vlastně i já

a ty

a celá tahle doba


To jenom hvězdy
dál přicházejí za setmění

a tiše mizí ten
který se nepodobá
  
  
přidáno 09.12.2014 - 14:22
Jindruch: Ailin: Moc děkuju :-)
přidáno 07.12.2014 - 18:56
Hezké, milé...
přidáno 21.10.2014 - 10:02
Krásná... jako podzim. Myslím, že básně se nečtou hlavou, ale srdcem... :-)
přidáno 18.10.2014 - 16:17
hezká ... souhlasím s Yasmim, a vysvětlovat co jsem básní myslela, je prostě hloupost, protože každý si v ní má přece najít to své... stejně jako autor...
přidáno 17.10.2014 - 13:08
v jednoduchosti je krása. smutná krása podzimu.
přidáno 16.10.2014 - 11:11
Jiří Turner: Ano, je minimalistická. Už proto jsem si nedovolil nazvat ji básní, ale miniaturou. Věřím, že jsem se Orionce za svoje nevhodné chování dostatečně omluvil. Myslím, že sám dost dobře poznám, když něco přeťápnu a doufám, že není třeba mě v tomhle smyslu poučovat.
Pokud tě opravdu zajímá můj výklad této miniatury, podívej se, prosím, do vzkazů.
přidáno 15.10.2014 - 17:17
Myslím si, že tato tvoje báseň je už natolik minimalistická, že se nějakému výkladu zdráhá.
Myslím také, že není žádná hanba odpovědět třeba: ...tak mě napadla taková metafora, rým... Je to asi lepší , než psát, že nemám náladu...:)
přidáno 15.10.2014 - 06:20
taron: Díky za zastavení a milý komentář :-) Ano, my lidé jsme velmi nestálí. Ale jsou i věci, ve kterých jsme (bohužel) pořád stejní.
přidáno 15.10.2014 - 06:12
Yasmin: Děkuju za tvoje slova. Myslím, že to mám úplně stejné :-)
přidáno 15.10.2014 - 06:09
Amelie M.: Díky :-)
S tím zpíváním to bohužel nejde tak rychle. Písničky si ke mně chodí, jak se jim zlíbí a někdy jim to dost trvá :-)
přidáno 14.10.2014 - 20:06
Mám ráda, když v básni není řečeno vše. Někdy báseň nepochopím, jindy s ní dokonale splynu. Ale vždycky si v ní něco najdu, zvlášť u tebe :-) A podzimní básně? Ty mám snad ze všeho nejradši :-)!
přidáno 14.10.2014 - 19:44
I Orionky mají své dny ... :-D ;-)
přidáno 14.10.2014 - 17:07
DDD: Hm...nedávno jsem si uvědomila, že se mi vlastně podzim líbí...to možná proto, že ten letošní je " zatím" sluníčkový....je krásně zbarven, den ze dne se krajina mění a tvé verše mají naznačit, že jak je podzim " rychlý a proměnlivý " tak stálé jsou hvězdy a vše, co nemá stálost " hvězd"...to vše jednou pomine.
My lidé ( a naše doba) jsme velmi nestálí...

je nádherná - ta báseň !
přidáno 14.10.2014 - 14:57
Mám ráda snad vše, kde se jen mihne podzim a tak jsem si Tvou miniaturku nemohla nechat ujít. Evokuje to ve mně víc linií k přemýšlení.. možná jsem se v některých trefila do Tvého úmyslu, v některých možná víc fantazíruji, ale já už jsem taková, ráda o myšlenkách druhých přemýšlím.. Mě jsi dnes příjemně pohladil a já se zase malinko ponořila do snění.. :) Líbí se mi to. PS: akorát jsem se namlsala Tvých mp3 a cítím lehké zklamání, že dnes se nezpívá.. tak příště :))
přidáno 14.10.2014 - 14:46
Orionka: Nezlob se, ale já pro změnu dneska vůbec nemám náladu zase dopodrobna vysvětlovat, jak jsem to myslel a handrkovat se donekonečna o každé slovíčko. Takže si o tom mysli třeba, že je to rádobypoetický blábol sepsaný proto, abych vypadal zajímavě a hluboce. Snad jen - Nikdy nepíšu nic na zmatení. Nechápu proč bych to dělal. Mrzelo by mě, kdybych tě urazil, ale taky nějak nemám zrovna tu správnou chvilku, takže se ti tímto zároveň i omlouvám.
přidáno 14.10.2014 - 14:26
Asi mám dneska rýpavou náladu, ale tohle je na můj vkus moc mini. Tím nemyslím formu o dvou rýmech, ale obsah. Ano, na podzim se kraj mění, to už tak bývá. I lidé se mění, logicky, i doba se mění, jak by ne. Oproti tomu hvězdy se nemění, a když zrovna není zataženo, vypadají po setmění pořád stejně. Potud nic objevného. Čili poselství zřejmě musí být v té poslední myšlence: "tiše mizí ten, který se nepodobá". Hmm, moc jasné to tedy není. Chápu to tak, že mizí ten, kdo se nepodobá měnící se době. Ale doba se mění tak mnohovrstevně a složitě, že snad ani nejde v ničem se jí nepodobat. A i kdyby, kam by měl mizet? Nebo je to o mizejícím létu a "ten" je tam na zmatení? Omlouvám se, ale jaksi mi uniká smysl.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Podzimní : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Patetická písnička o Naději
Předchozí dílo autora : Výkřiky

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku