Taková krátka povídková úvaha na dobrou noc
přidáno 17.03.2008
hodnoceno 5
čteno 1551(26)
posláno 0
  Dobrou noc.
  Přejou si lidé před usínáním, aniž by tušili, proč se něco takového vůbec vyslovuje. Kde až sahají kořeny tohoto spojení dvou slov? To asi nikdo nikdy nezjistí. Jedním důvodem by mohli být Noční spolubydlící. Že je neznáte? Zkusím vám je přiblížit a určitě zjistíte, že je vlastně znáte.
  Zkuste se vžít do situace, kdy leháte do postele a snažíte se usnout. Vnímáte při tom někdy okolí kolem vás? Všechny ty zvuky, zvláštní stíny a další věci. Že to je jen nábytek, nebo nářek domu?
  Noční spolubydlící ožívají v noci, jsou temnější jak noc, něco jako stíny na černé barvě. Už jste se určitě zadívali na některý ze stínu a řekli si jen: ,,To je přece stín té skříně, nebo stolu, není se čeho bát.“ Ale je to skutečně tak, pod tímhle úhlem? Takhle kostrbatý? Nepřipadalo vám, že se zrovna tam ten v rohu pohnul? Tenhle vypadá jako silueta ruky? V duchu se jen sami pokáráte slovy, ticho buď, nevymýšlej si nesmysly a spi. Nejsou tyhle úvahy varováním mozku, který ví, oč běží, jelikož on zná jejich noční útoky v podobě zlých snů?
  Zlé sny, jejich útočiště, kde mají mnohem větší moc, jak vy. Zahrávají si s vámi, s vaší mysli a mají i tu drzost objevit se jako něco, z čeho vám běhá mráz po zádech.
  Dalším jevem, kterým na sebe upozorňují, je zvuk. Tichoučké zvuky jakoby praskla malá větvička, nebo snad stará kost opotřebením za chůze? Zaměřte se na některé zvuky pozorněji a snad i uslyšíte, že to není ledajaké zašumění, rozpoznáte slova. Nebo nějaký křik, ale to snad né, to přišlo odněkud z venku, pomyslíte si v duchu. Z venku? No budiž, můžeme to tak nazvat. Nejsou s náma přímo, jsou někde mimo, někde venku.
  Už jste někdy ucítili ten jemný vánek vzadu na krku, jako by se někde malou škvírou v oknu k vám vkrad. Necítili jste ten vánek někdy, když jste byli čelem k oknu a on stejně zase zaútočil na váš krk ze zadu? Nepřipadalo vám to spíš jako něčí dech, někoho kdo je hned za váma?
  Tolik krátce o naších Nočních spolubydlících, jistě že to není všechno, určitě si všimnete mnohem víc dalších ukazatelů, možná i zjistíte, co vlastně chtějí. Na závěr jen popřeju hezkou dnešní noc a nějaké ty sny k tomu.
přidáno 18.05.2012 - 17:18
klučé: tobě opravdu nezávidím :D hezké dílo :-)
přidáno 18.05.2012 - 16:59
tak já neska neusnu vedle nás jebyt ve kterým umřela jeda panni a mi to mám epropojený ty byty dveřma za skřínní a já vždicy v oci vidim tu žeskou jak de ke mně brrrrr
přidáno 26.08.2010 - 21:55
Jo, to není špatné. Kdopak jsou ti noční návštěvníci? Staří duchové, přebývají na onom místě již dávno před námi? Kdo ví.
přidáno 06.10.2009 - 06:25
Když jsem to četl, tak si říkám, jaká to pohádka pro malé děti, ale čatl jsem to naschvál opravdu těsně před spaním a to víš, že člověk o tom začne dumat, nicméně jsem usnul dřív, než jsem něco vymyslel :-)
Určitě to budu vyprávět nebo číst děckum na táboře.
přidáno 29.05.2008 - 22:34
:D dneska asi nejdu spát..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Dobrou noc : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Napořád
Předchozí dílo autora : Představivost

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Psavec
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
rry řekla o mr Scraper :
Úplně moc skvělej kluk:) a taky úžasnej básník:) Jeho básničky prostě mají duši a tak to má být, ne?;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku