Jsem zde nový a byl by jsem rád, kdyby jste mi řekli na rovinu, co vám na tom líbí a nelíbí, děkuji. Váš "někdo"
přidáno 09.06.2014
hodnoceno 14
čteno 1142(26)
posláno 0
Milujeme je a přesto je nenávidíme,
jsou to nám ty nejlbližší duše,
milujeme je z důvodu, že oni milují nás,
nenávidíme je za věci, které odnesl čas.

Nedokázali by jsme bez nich žít,
nedokázali by jsme bez nich byť jen minutu být,
možná lžu sám sobě a možná všem lidem na světě,
a i přesto, bych dokázal svůj život obětovat pro ně.

Sami pro sebe nejsme ani lidské bytosti,
jsme jen prázdné těla plné zlosti,
nedokážeme žít sami pro sebe,
čekáme jen na bránu co se do nebe otevře.

To co nás drží při životě, to proč žijeme,
my to nikomu vlastně neřekneme,
podle druhých jsme sobečtí blázni,
naše pravé pocity najdete v poslední básni.

Až, budete plakat a lhát sami sobě,
vzpomeňte se si, že naše duše žili jen pro ně,
ale, co pro nás vždy bude nejdůležitější,
zároveň, to co pro nás bylo vždy nejtěžší.

Bude myšlenka na to, že jednou odejdeme,
budeme klidně spát v nebi a nebo v pekle,
ale, to co by si každý měl zapomatovat,
je první verš, který jsem vám chtěl předat.
přidáno 12.06.2014 - 12:39
slnečnica: Děkuji, jinak vím, ta gramatika je otřesná... ale, budu rád, když si přečteš další mé tvorby, které jsem sem přidal a napíšeš mi opět upřímný názor :)
přidáno 12.06.2014 - 10:49
Vitaj medzi nami.:) Na tvoj vek to vôbec nie je zlé, prvá polovica básne sa mi zdá takmer skvelá, potom to už však ide z kopca a pomaly sa strácam, záveru nerozumiem vôbec. Básnik nemusí písať konkrétne, ale mal by písať natoľko zrozumiteľne, aby si čitateľ z obsahu odniesol aspoň niečo. Pretože ten text aj tak každý pochopí po svojom, ale nemôže sa ti stať nič horšie ako to, že ťa nepochopia absolútne. Som Slovenka, ale aj laickým okom vidím, že gramatika je veľmi zlá. Ak to s písaním myslíš vážne, potom reč a slovo bude tvojím "nástrojom", takže sa zlepšuj vo vlastnom záujme. Skutočne ma zaujal štýl písania, ktorý sa vekom a časom iste ešte zlepší, ak si dáš záležať, pozor na pravidelnosť rýmu, prípadne vyskúšaj voľný verš, neboj sa experimentovať. A určite veľa čítaj. Good luck!
přidáno 10.06.2014 - 19:01
Nerozumím, o čem báseň je. Nerozumím ani tomu, kde tě učili český jazyk, ale každý má nějaké začátky. Možná by u tohohle díla bylo nejjednodušší shrnout to, kolem čeho pluješ do jedné věty (bez chyby).
přidáno 09.06.2014 - 19:16
Yana: Mockrát děkuji a samozřejmě, opět si kritiku beru k srdci, zítra zde přidám další báseň, tak budu rád, když si ji přečtete a opět mi napíšete, svůj upřímný názor :)
přidáno 09.06.2014 - 19:06
jistě je tam spousta chyb, které časem jistě zredukuješ, báseň je naprosto neotesaná a plná zbytečných slov, ale, a to je nejdůležitější! básní proudí myšlenka, kterou já vnímám asi takto(třeba špatně), a která mě velice zaujala a ty sis s ní hezky pohrál, za prvé vnímám palčivou otázku proč zrovna svým nejbližším a nejmilejším ubližujeme ze všech nejvíce, vnímám zřejmě mezigenerační neustálý boj, který je tak zbytečný a přesto je tady, mrzí nás, přesto se nedovedeme ubránit, ale proč? vždyť jednou vše pomine a pak už je pozdě na cokoli, báseň je i poučná, měli bychom se k sobě chovat dobře dokud na to máme čas, dokud žijeme, a protože tvá báseň má opravdu více rozměrů, tak proto si myslím že potenciál v sobě máš a těším se
přidáno 09.06.2014 - 17:46
Špatná forma, melodie i rytmika ostatní zde už shrnuli i další připomínky takže já se nemusím namáhat / kdybys třeba chtěl nějak pomoc napiš do zpráv
přidáno 09.06.2014 - 17:20
Jack I. Pier: Moc děkuji :)
přidáno 09.06.2014 - 16:44
Zas tak důkladně ti kritiku nesdělím; jen, že se mi to líbí :)
přidáno 09.06.2014 - 16:20
taron: Mockrát děkuji :).
Jak, už jsem psal, tak zítra přidám další, tak budu moc rád, když si jí přečtete :), jinak chápete to velmi správně.
přidáno 09.06.2014 - 16:17
Táák, někdo starší nesmí chybět v kritice, abychom byli teda objektivní :))
No...já tě chválím, přes všechny chyby, které tu jsou a je na ně i upozorněno, já si nejvíce všímám vždy té metodiky - osobitosti.. a ano, máš na to, chce to jen cvik, praxi a žít a žít pro své myšlenky, nitro a druhé...

Každý musí na sobě pracovat a to celý život... takže to nečeká jen na tebe, ale já se snažím taky a pořád :)

nejvíce mě oslovilo : Sami pro sebe nejsme ani lidské bytosti

jo a s tím milováním a nenáviděním já to chápu jako dualismus... láska k nenávisti má tak blízko!!

Opustí-li tě ďábel pak tě opustí i anděl, dokud žiješ pořád bojuješ - pořád máš na výběr.
přidáno 09.06.2014 - 14:43
ioreth: Ano děkuji, pokusím se stále zlepšovat a všechnu kritiku si beru k srdci:) Jinak ohledně toho rapu .. docela jsem se nad tím pousmál, ale to vážně ne. S věkem přibývají zkušenosti, tak doufám, že u mě to bude taktéž platit :)
přidáno 09.06.2014 - 14:38
puero: Ahoj, děkuji za kritiku a mé gramatické stránky jsem si vědom, jinak není to má prví báseň a zítra, jsem hned dám další, tak budu velmi rád, když si jí přečteš. :) Jinak vše si beru k srdci a neboj se. Žádná kritika mě nedožene k tomu, aby jsem přestal psát, jelikož psaní je jediný způsob, jak můžu projevit všechny své city. Zítra, sem dám báseň, která už je konkrétnější :)
přidáno 09.06.2014 - 14:36
pokud bych měla nějak krátce shrnout můj dojem z básně: za prvé. to, co jsi chtěl především předat (první verš, jak říkáš), s tím se vůbec nedokážu ztotožnit. protože si nemyslím, že bych nenáviděla duše, které jsou mi nejbližší, a nevím moc o nikom, kdo by to tak měl. já si myslím, že buď člověka miluješ a odpustíš mu vše, čím ti ublížil, nebo ho nemáš rád (nenávidíš), protože tě tak ranil, že mu odpustit nedokážeš. jinak si myslím, že je to potom přetvářka. za druhé: je tam pár chyb ("by jsme" neexistuje, užívá se tvar "bychom", ..duše žily.., jsme jen prázdná těla plná zlosti, apod., i čárky jsou úplně špatně) za třetí: nijak zvlášť se mi nelíbí ani forma. když už používat rýmy, tak ať jsou aspoň čisté a drží básni soudržnost. a větná stavba, kterou přizpůsobuješ básni je potom velmi krkolomná, možná by takové sdělení bylo lepší v próze. za páté: líbí se mi upřímnost, pravé pocity, které jsou v básni obsažené, jde vidět, že něco prožíváš a potřebuješ to někomu sdělit... dokážu si to možná představit jako rap. nejvíc se mi líbí věta: nedokážeme žít sami pro sebe. ano. myslím si, že na to něco je. člověk sám sobě málo naslouchá. snad to budeš brát jako konstruktivní kritiku. ptal ses na upřímný názor, tak tady je.
přidáno 09.06.2014 - 14:26
Ahoj.
Mno, tahle tvoje první básnička tady má vlastně několik úrovní. Gramatickou - tam máš hodně co dohánět. Obsahovou - je to smutné, ale přesně nechápu o čem je tady vlastně řeč. A konečně metodickou - ta jeví známky osobitosti. Ta osobitost je velice důležitá, protože jako básníka tě lidi poznají podle toho jakým způsobem ztvárňuješ svoje myšlenky. Řekl bych, že tahle metoda je sice dost hutná a rozvláčná, ale až si vytříbíš svoji jazykovou úpravu, budeš psát pokud možno bez chyb a básničky budou víc konkrétní, pak metoda jakou sleduješ při psaní tok svých myšlenek tvému umění dodá náležitý punc. Takže ve výsledku - zdá se, že je v tobě zárodek citlivého budoucího básníka. A řekl bych, že trochou praxe a studia toho, jak píšou ostatní, se docela brzy vyvineš v něco exkluzivního. Pokud tě do té doby neustálá upozornění na pravopis a zdrcující kritiky nezdeptají natolik, že s tím předčasně flákneš. Hodně štěstí a vítej na Psancích.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
My a Oni : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jediná naděje.

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
Severak řekl o Dívka v modrém :
taková legendární pokémonka. Byl jsem na ní docela zvědavý co je zač, pak jsem se s ní potkal jenom jednou skoro doslova jen z rychlíku.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku