Sterilní "mimozemšťané." Omlouvám se, jde o článek spíše pro radní mého města, ale zajímalo by mě, zda se také setkáváte s podobnými návštěvníky z jiné dimenze.
přidáno 27.05.2014
hodnoceno 3
čteno 1414(6)
posláno 0
Veřejné lázně?

Problém, který řeší i další města.

Dlouho očekávané teplé dny oživily i ty nejpohodlnější obyvatele našeho lázeňského města. Odpoledne a o víkendech připomíná Zámecká zahrada mraveniště, doslova praská ve švech. Na trávě debatují skupinky studentů, rodiče s dětmi využívají veškerý dostupný prostor pro hry nebo projížďky na kolech, majitelé čtyřnohých mazlíčků se shlukují na travnatých plochách mimo rušný provoz hlavních cest. Kličkují zde běžci, na uvolnění místa na lavičkách, obsazených mileneckými páry, číhají procházkou znavení důchodci. Občas projede splašený tatínek na kolečkových bruslích, před sebou kočárek s rozřehtaným potomkem a zdařile kličkuje mezi chodci. Návštěvníci krmí pečivem všechno kolem sebe včetně kachen, labutí a ryb. Kouzlo odpoledne umocňuje klavírní koncert hostujícího virtuóza nebo hudební skupiny. Produkce jsou slyšet i v nejvzdálenějším konci parku. Potkáte zde lázeňské hosty z arabských zemí, rusky mluvící klientelu, zahraniční turisty i „mimozemšťany“. Jeden z nich si chodí prát prádlo do kamenného žlabu historického Pravřídla, čistí zuby léčivou radioaktivní vodou a proceduru zakončí prohrábnutím vlasů a pořádnými loky z plastové láhve. Chodí sem pravidelně a zdá se, že doporučil výhodu bezplatné očisty i dalším kolegům. Někdy ho zahlédnu, když poslouchá promenádní koncert. Baví, správněji otravuje, posluchače nekonečně dlouho tanečními kreacemi, sóly na imaginární kytaru, aby závěrem, spokojen se svým výkonem, uhasil žízeň.

*

Teplo oživilo jiného podivína. Při nočním posezení v předzahrádce lázeňské hospůdky jsem zahlédla potácející se postavu mířící ke kašně na okraji Zámecké zahrady. Ve městě jsou nádherné historické i moderní vodotrysky, fontány i kašny. Zmíněná kašna je ve tvaru skleněné kopule, na níž je upevněna krychlová ocelová plastika, ze které stékají tenoučké praménky vody. Ideální sprcha, jak se po chvíli ukázalo. Neznámý se svlékl, po čtyřech vylezl na skleněný pahorek, po několika pokusech se vztyčil, namydlil a balancoval neuvěřitelně dlouho po sprškou vody. Nasvícený světly semaforů vypadal chvílemi jako oživlá antická socha. Koupel nedobrovolně ukončil sjezdem po zadku, a dokonale vydesinfikovaný, díky prostředkům přidávaným do vody, zmizel v potemnělém parku, kde určitě čekalo UFO. Kéž by tomu tak bylo a nastoupili do meziplanetárního plavidla všichni jemu podobní!
přidáno 03.01.2015 - 01:06
Pěkná reportáž z krásných lázní. Mimozemšťani jsou jistě svízel, ale zase... nemá je kdekdo :-)
přidáno 29.05.2014 - 21:37
Děkuji za komentář. Jste zván do lázní Teplice v Čechách, kde se léčí pacienti s problémy pohybového ústrojí radioaktivní vodou. Jak jsem se dozvěděla, tak převládají poslední dva roky klienti z ruského kosmického institutu (nebo střediska?).Můj článeček není nadsázkou nebo iluzí vyvolanou prohlídkami zašlých fotografií, jsou to postřehy z každodenních procházek s čtyřnohou společnicí. Mimochodem, uvítala bych, kdyby se v kašnách desinfikovaly i partnerky"mimozemšťanů" v rámci akce za čistější Teplice.
přidáno 29.05.2014 - 18:46
Když vynechám "mimozemšťany", nádherná idylka lázeňského městečka. Hned bych se tam rozjel. Kde je to??? ;o)))

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Veřejné lázně? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Zážitek roku: Labutí jezero
Předchozí dílo autora : Cikánka.

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Mlčeti Zlato
» nováčci
el26
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
Severka řekla o Erien, potulný bard :
Bard, se kterým si na toulkách životem ráda povídám...dělíme se o slova...ale i o světlo...děkuji za důvěru...i přátelství...;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku