přidáno 25.05.2014
hodnoceno 14
čteno 1138(19)
posláno 0
Za svítání jasné nebe v zimním jitru obzvlášť zebe. Mráz na oknech kreslí vějíř zimních květů, měsíc leden po svém dlouze kraluje tu. Přes den jen malinko sluníčko zahřeje, na pustých cestách vysoké závěje, a vítr ledový s vločkami sněhu čaruje, září ti ve vlasech, na chvilku ti je daruje. Na malou chviličku spatřil jsem hvězdičku, ve vlasech, na řasách třpytí se chvilku, v kapičky vody změní se v mžiku. Třpytí se pod víčky lednové slzičky, tak ještě jen pár slov do této básničky. Ještě ne sbohem, lednová dívko, ještě jsem nedopsal, tak uvěř mi to! Na brzkou shledanou, zjara se vrátíš, upleteš věneček, po vodě pustíš...
přidáno 29.05.2014 - 14:03
Vladimír P: Zeptala bych se tedy, zda-li v tom nebyl nějaký záměr a pokud ano, tak jaký?
- myslím to upřímně :) zajímá mě to! Děkuji.
přidáno 27.05.2014 - 18:25
Pavla358: Díky za upozornění o těch slokách , příště na to budu dbát . ahoj
přidáno 27.05.2014 - 18:23
taron: Děkuji za názor , vždycky autora potěší, když se najde druhý, kterého těch pár veršů osloví...
přidáno 27.05.2014 - 18:15
K Devils- První reakce na Leden řečená jednou větou a neopatřená konkrétními argumenty mi připadala jako kritika pro kritiku. Proto jsem tak reagoval. Jinak beru tvoje doporučení o formě až budu psát příště dám si na to pozor. Z dalších tvých komentářů jsem, už vyčetl , co konkrétně ti vadí a s tím se ztotožňuji. Četl jsem jedno tvoje dílko a z mého pohledu je dobré, navzdory tomu že máš výhrady k mému . Ubezpečuji , že i já snesu kritiku, jen z té první jsem nevyčetl nic jiného než to co sdělovala. Přeji ti hezký den
přidáno 27.05.2014 - 16:26
DDD: taron: Vladimír P: Devils_PIMP: Z mého pohledu výše uvedený text básní je a slušelo by se, myslím, ho v tomto smyslu též hodnotit. Po formální stránce třeba poukázat na některé nepříliš zdařilé rýmy, stylisticky na přemíru zdrobnělin a určitou naivitu odpovídající více tvorbě některých autorů konce 19. století nebo lidové poezii. Zeptal bych se spíše, zda li v tom nebyl nějaký záměr a pokud ano, tak jaký?
Není asi šťastné se ohánět odbornými kapacitami ,ale na druhou stranu se na takové hodnocení těžko nějak reaguje. Upřímně vytvořené dílo snese asi různou kritiku (a autor by ji měl skousnout), je ne takovou, že vlastně nemělo být napsáno.
přidáno 27.05.2014 - 09:42
a já bych řekla, že Vladimír je nový a musíme se tu s ním trošičku zřejmě maličko potrápit (jak kdo) a on s námi, ( jak s kým) než se naladíme na sebe všichni dohromady :))))))))))

jinak zajímavá diskuze, začíná mě bavit, ze sociokulturního a vztahového hlediska :))) a to tu ještě nemáme přidanou mimiku, gestiku, kineziku a proxemiku :) - jen tak na odlehčení, zrovna si o tomto tématu čtu :)
přidáno 27.05.2014 - 07:05
Devils_PIMP: Vladimír P: Normálně bych toto dílko asi nekomentoval a nejspíš ani nedočetl. Když jde báseň mimo mě, obvykle se mi nechce dotknout se autora, který to zcela jistě myslí vážně a upřímně. To totiž čiší i z tohoto dílka.
Ale přijde mi trochu nefér stírat a ovlivňovat druhé zmínkami o naprosto odlišných názorech nějakých anonymních kapacit. Jak potom chceš (nebo chcete?) získat opravdový a nezkreslený obrázek o svojí tvorbě?
Co se díla týče - já taky od poezie očekávám něco víc, je mi líto...
přidáno 26.05.2014 - 20:50
Forma mi nevadí, od té doby co byl vynalezen volný verš není nic zakázané a je jen na autorovi jak to provede aby zamýšlený efekt byl co nejlepší. Viděl jsem i tímto způsobem napsanou píseň. Tohle dílko se mi takhle líbí, z ročního období to plynule vplouvá jakoby do dopisu. Forma se mi líbí.
...září ti ve vlasech, na chvilku ti je daruje...
Tady mi vadí dvakrát to ti, navíc to je asi jediné místo kde to ztrácí zde jinak užasnou plynulost.
přidáno 26.05.2014 - 20:44
Aniž bych se dotýkal formy (už jsem viděl básně napsané všelijak, i touhle formou), ta banalita a zdrobněliny mi napovídají, jakou věkovou kategorii to patrně má oslovovat primárně. Mám raději poezii víc na úrovni. Co do obsahu.
přidáno 26.05.2014 - 19:07
Vladimír P: Pokud nestojíte o ktitiku (at uz opravnenou nebo ne) nevim pak co tu delate. Neni treba mi vykat tady si vsici tykaji. A zkus upravit formu a potom se to aspon priblizi basni ;)
přidáno 26.05.2014 - 17:27
Devils_PIMP: Zřejmě jste větší "osobnost" mezi kritiky , než moji známí z branže. Jenom jejich hodnocení se od vašeho zásadně liší.Můj styl psaní asi není vaše parketa, zrovna tak se mi nemusí líbit vaše veršovánky ale hodnocení bych laskavě ponechal povolanějším. Musíte se ještě hodně učit , ale to se časem vytříbí.
přidáno 26.05.2014 - 10:39
Nádhera, připomnělo mi to mé dětství, něco podobného jsem kdysi taky sepsala...
přidáno 26.05.2014 - 09:53
Doporučila bych to oddělit na jednotlivé sloky,jinak skvělé.
přidáno 25.05.2014 - 17:22
Toto neni basen ani formou ani nicim jinym

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Leden : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Panenství

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku