Předkládám Vám sem svou úvahu. Vím, že není nijak zázračná, ale snad se Vám bude dobře číst a něco Vám přinese. Pokud ne, tak se omlouvám... Příště to třeba bude lepší :) Bylo to zadání do školy na téma: Kdo uteče, vyhraje. - Krysy opouštějí loď nejdříve. A toto z toho vzniklo:
přidáno 22.02.2014
hodnoceno 6
čteno 1028(15)
posláno 0
Zkoušeli jste už někdy z nějaké šlamastiky utéct? A vyhráli jste pak? Pokud můžu mluvit sama za sebe, tak utéct se mi nikdy nevyplatilo. Podle mě bývá odměna, alespoň většinou, přímo úměrná vykonané práci. A utéct umí přece každý, na tom není nic obdivuhodného. Přesto se nejspíš budeme neustále pokoušet před něčím, či od něčeho utéct.
Myslím si, že každý bychom aspoň na chvíli chtěli utéct z té nejzapeklitější šlamastiky, z toho zamotaného klubka, které se tak těžce, pokud vůbec, dá rozmotat. Ano, mám na mysli našeho společníka – Život. Co nás vede k tomu, že bychom rádi utekli od všeho, co se nám jeví jen trochu složitější? Vězí v tom zbabělost? Nebo snad strach? Mnoho z nás, myslím, vidí strach jako něco, co nám překáží v otevřené cestě k snadnějšímu životu. Musím uznat, že by to bylo hezké. Bylo by hezké neznat strach a jít do všeho naplno. Ale dovedu si pak představit to množství popálených rukou, způsobených zbrklostí našeho činu.
Strach je jako nemoc. Přijde obvykle tehdy, kdy ho potřebujeme nejméně a zasáhne svou největší silou. Ale vím, že strach je něco přirozeného. A také něco, proti čemu se nejde bránit meči a noži a neuchrání nás proti němu ani štít. Ale proč se chránit? Myslím si, že když se naučíme se strachem spolupracovat, bude nám nápomocný. Strach nám sice vymezuje jen určité pole působnosti, podobně jako když jsme v uzavřeném kruhu ohně. Pokud však máme po ruce vodu a budeme si oheň držet v bezpečné vzdálenosti od těla, pak je to právě on, který nás chrání. A také nám dopřává tu službu, že chrání i ostatní před námi. Nemyslíte, že je to tedy právě strach, který nám pomáhá žít správný život? Oheň hlídaný vodou, strach hlídaný dávkou odvahy. A odvaha je přeci jen pouhá víra v dobrý konec.

Tak budeme neustále utíkat a domnívat se, že tentokrát to máme vyhrané? Budeme v budoucnu opouštět potápějící se loď jako první? Nejsme přece krysy. Že ne?
přidáno 20.03.2014 - 18:51
Shaylin: No, jsem si vědoma toho, že by to šlo napsat ještě i mnohem líp... :) Ale děkuju :)
přidáno 20.03.2014 - 16:50
Kdybych mohla, dala bych LIKE. Hezky napsané a pravdivé.
přidáno 15.03.2014 - 20:20
Vladan: Ano, životní pojistka. A přitom za ni nemusíme platit stovky, či tisíce. Maximální nám může udělat nehluboký šrám na cti. A to myslím je jen pro naše dobro, pro obrácení pohledu na správnou stranu.
přidáno 03.03.2014 - 19:52
Strach je něco jako "životní pojistka". Kdo si je v problému sám sebou jistý (jestli oprávněně je jiná otázka), strach nemá. Je to dědictví po předcích. Když se objevil jeskynní medvěd, většina pravěkých lidí utekla a jen ti nejsilnější (věřili si) se mu postavili. Dnes máme ovšem místo medvědů trochu jiné problémy. :-)
přidáno 22.02.2014 - 22:30
helples: S tím se dá jedině souhlasit. Hodně věcí, co stojí za to, je těžkých. A je to dobře. Alespoň si tak můžeme lépe uvědomit jejich cenu. :)
přidáno 22.02.2014 - 22:22
Před životem a problémy, které přináší se nedá utéct. Pouze fatálně, ale to pak vylučuje možnost návratu. Strach je lepší využít k mobilizaci osobnosti. Ale je to zatr.. těžký.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
A co náš přítel Strach? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Terraemotus

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku