probouzení přírody
přidáno 20.02.2014
hodnoceno 2
čteno 1221(6)
posláno 0
Dnes je již od rána hezky, z ranní mlhy vykukuje sluníčko, které se rozhodlo, že se nenechá odbýt zimou, která letos vlastně ani neví, co chce a je nijaká. "To já bych si hned vědělo radu," frfňá si do zlatých vousů sluníčko," jen kdyby mně už konečně udělala místo a sama odešla spát k Severnímu pólu. Zatím ale nedělá nic, ani nesněží ani nemrzne, ale úplně vzdát se trůnu taky nechce, asi chce zůstat do konce volebního období. Tak ji budu zatím trochu škorpit, ať mají lidé legraci."
Tak dnes ráno sluníčko vstalo / již o hodinu dříve/ a šlo si pročesat své zlaté vlasy, aby se rozbřesklo. Probudilo tím spící ptáky a ti hned začínají svou ranní píseň, křičí všichni najednou, ale je to páté přes deváté, asi jsou bez dirigenta. Rosa si také pospíšila, aby vše utřela svým mokrým hedvábným šátkem. Toto všechno probudilo trávu a sedmikrásky ještě spící zimním spánkem. Lekly se a rychle vystrčily hlavičky ven.Sluníčko je něžně políbilo, tyto se rychle povytáhly ven. Hned si ale mezi nimi udělali dálnice a stezičky mravenci, chrobáci i jiná žoužel, která vyrazila za svou každodenní prací. Nad tím vším se tyčí pyšně až do nebe dosahující staré stromy-statné duby, vážné buky, stále zelené smrky a borovice i rozevláté břízy. Dominuje tu mezi nakvétajícími kaštany dub chráněný státem. Však si ho také je proč považovat pro jeho stáří a mohutnost. Stromy kolem rybníka se zase rády vzhlížejí v jeho hladině, zda nemají rozcuchané koruny. Zkrátka, všichni mají plné ruce práce,aby mohli přivítat první malé i velké návštěvníky. Však lidé se již hrnou, někteří s pytlíky dobrot pro věčně hladové kachny a labutě, které na ně už čekají. Zahrada ožila smíchem dětí ,hrajících si na dětském hřišti a hlasy maminek, dědečků i babiček. Po skrytých cestičkách si šeptají milenci.
Zámecká zahrada slouží už asi 300 let, procházely se zde císařské i královské rodiny, byli tu slavní J.W.Goethe i Ludvik van Beethoven - jejich setkání je zvěčněné na pamětní desce : dvorsky vychovaný Goethe se uklání a dává přednost královské rodině, kdežto Beethoven hrdě kráčí bez povšimnutí vpřed. Znázorňuje tak ,že umění je víc než dvorská etiketa. Vracel se sem také ruský car Alexander. Do Zámecké zahrady se dá chodit stále a nikdy se vám neomrzí. Vždy vás čeká něco nového. Navštivte ji, uvidíte.
přidáno 21.02.2014 - 23:02
Yana: Dík za kritiku, s tím závěrem máš pravdu a za překlepy se omlouvám, mám starý počítač a trochu mě zlobí klávesnice. Musím víc kontrolovat.
přidáno 20.02.2014 - 23:15
mám pocit že už jednou jsem si říkala že máš dílko zvláštně zařazené, tohle není úvaha, ale je to milé, plně s tebou souhlasím co se týče popisu letošní zimy, hezky až poeticky máš popsané ráno a myslím, že procházky v zámecké zahradě budou kouzelné, máš tam tedy drobné překlepy a dávej si pozor na mezery. Musím ale napsat že se mi moc nelíbí závěr. Věta-Všem je zde dobře a krásně-ta je jak ze slohovky ze základky, a vůbec ten závěr bych ještě upravila, vím že to umíš.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jarní procházka v Zámecké zahradě : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Epizoda z nočního nádraží
Předchozí dílo autora : Soči

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Dandy
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
milancholik řekl o Dívka v modrém :
Výjimečná slečna, spřízněná, jedinečná... Kvítí, které kouzlí na mé tváři úsměvy a hřeje u srdíčka :-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku