přidáno 24.11.2013
hodnoceno 9
čteno 1017(15)
posláno 0
stále se jen o něco snažím
udělat na všechny ten správný dojem
zavděčit se každé živé duši
občas se kvůli tomu ve své vlastní šťávě smažím
ale stále vím, že JÁ jsem pojem
prostě proto, že vím, co se sluší
a patří

vážím si sama sebe
vážím si všech ve svém okolí
vážím si jarního i zimního nebe
vážím si toho když mrholí

přece se nemusím pořád jen snažit
nemusím dělat na všechny dojem
nemusím se zavděčit každé živé duši
musím si jen svůj vlastní život strážit
porvat se s životním bojem
pomalu dýchat, dokud mi ještě srdce buší.

jenže jak? když mě pořád někdo ruší ?
přidáno 25.12.2014 - 12:56
vanovaso: vanovaso: Vždyť já vím, van*, snad je to poznat i z toho komentu tady. A naše milá Blanka z Heliandy si to taky uvědomuje.:-)
Myslíš, že bych Tobě či třeba Zam* nedokázal jadrně odpovědět, když se mi něco nelíbí? Že snad souhlasím se vším? Ale jednak je to proti kodexu slušnosti snad každého portálu, jednak si asi příliš namlouvám, že jste teď víc zranitelné a já bych nerad ublížil někomu, kdo už se mi tam uvnitř zasekl drápkem a koho už jsem si tak nějak zamiloval...:-) Nerad ubližuju druhým a zvláště ženám, ale problém je v rozdílném vnímání toho, co skutečně ubližuje...:-(
přidáno 25.12.2014 - 11:33
shane: hlavně buď sám sebou a nesnaž se zavděčit druhým, oni to nepochopí ani neocení, to proto, že každý je jiný a taky se pozná , že to není upřímný ...nemusíš být vždy milý , klidně řekni : tohle se mi nelíbí, tohle nechci... uvidíš, že to se cení víc , než přikyvování ...
přidáno 25.12.2014 - 10:54
Dívka v modrém: Dojmy zanechaly dojem. Tyhle myšlenky se honí hlavou snad každému, kdo sílu svého ega obrací dovnitř a navenek se snaží být něžný, milý, tolerantní a přátelský, citlivý k pocitům druhých. A pak se dostaví pochybnosti, zda se až příliš nepřizpůsobuji a neustupuji svým představám o tom, jaký bych chtěl být v očích druhých, často velmi rozporuplným. Vždyť: "Na světě není člověk ten, aby se zavděčil lidem všem!"
A jsem to vůbec ještě Já? Jenže občasné poloviční vzpoury proti zavedeným pořádkům nás také neuspokojují, zvláště když až příliš sledujeme, co na to říkají ostatní...Příliš přemýšlíme, nakolik smíme být sebou samými, aby to nepobouřilo okolí...:-)
přidáno 25.11.2013 - 09:19
A jen klidně pobuřuj, třeba mě přesvědčíš a přetáhneš na temnou stranu síly. :-)
přidáno 25.11.2013 - 09:15
puero: Pokusím se Tě dál nepobuřovat nedodržováním formy, ale nic neslibuji. :)
přidáno 25.11.2013 - 08:25
Ano ano, vylezlas z bubliny a o to jde. Vlastně ani nejde nedělat dojmy. I to, že chce být někdo izolovaný od ostatních dělá dojmy.
No a ta forma, no.... mám rád pravidla, většina je má ráda, protože se v nich orientuje, je to důležité pro komunikaci. Když je upozaďuješ, můžeš je klidně úplně zrušit, ale takhle je to jen na půl cesty, jen z části, je to jako nedokouřená cigareta, nebo nedojezený rohlík, přivřené dveře a neomítnutý barák, prostě nic k čemu by se dalo říct, že je to dílo nebo výsledek. Aspoň na mě to tak působí.
přidáno 24.11.2013 - 22:59
puero: Ale každopádně jsem ráda, že se líbí, i když jsou k ní výhrady. .)
přidáno 24.11.2013 - 22:57
puero: Díky za názor, vážím si ho. To, co mi vytýkáš - to, co se ti nelíbí je asi pochopitelné, ale já ráda dělám věci, které by se dělat neměly. Nepotřebuji, abys mi říkal, kde má být velké písmeno a další věci. Studuji češtinu a možná i proto odvrhuji tyhle zažité konvence a jak ty říkáš - svazující prvky literárních forem a úpravu. Jednoduše hlavně proto, že se to po mně chce všude a vždy a každý den a jinak by tomu být nemělo. Nebaví mě pořád udržovat určitou formu něčeho, chci si dělat věci po svém. A k tomu mám Psance, tady odcházím od té své "každodennosti".
A na závěr - komentuješ ten obsah asi dle svého nejlepšího uvážení a velmi upřímně, ještě jednou bych podotkla, že si toho vážím, ale nevyplývá z toho náhodou, že Dojmy udělaly nějaký dojem i na Tebe? Právě jsem asi vylezla z té své bubliny a vyvolala reakci. Což ?
přidáno 24.11.2013 - 22:04
Helejď ta básnička se mi líbí. Jo. Mám z ní takový čerstvý čirý dojem. Ale stejně ti vytknu dvě věci, které se mi tam nelíbí. Tak zaprvně forma: ono je fajn odvrhnout konvence a svazující prvky literárních forem a úpravu, ale jak přijdou na řadu otazníky, tak není kam uhnout a věty prostě musejí začínat velkým písmenem ať chceš, nebo nechceš. Jak se objeví otazníky, výkřičníky a tečky, prostě to co ukončuje větu, tak tam prostě to velké písmeno být musí, jinak nemají tyhle znaky žádný význam. No a ta druhá věc je polemika nad myšlenkou. Nikdy nikdo nikoho nenutí nedělat nebo dělat na někoho dojem (sakra to je věta! 5 záporů za sebou, teď jsem trumfnul i Wericha s Voskovcem). Nikdo po nikom nechce, aby ze zavděčil, ale rozhodně bych z toho nedělal životní krédo, protože žít si jen pro sebe a radovat se jen sama pro sebe je egoismus a pozérství. Vážit si sama sebe je jedna věc a vážit si jen sebe je věc druhá. Nasadil bych to leda jako terapii pro deprimované sebevrahy s pocitem méněcennosti, ale jinak je správné dělat dojem na druhé, vylézt z té své bubliny a vyvolávat reakce.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Dojmy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Kterou?
Předchozí dílo autora : Nudná hodina frániny

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Autor, Kleriska.KX
» nováčci
el26
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
Boleslava řekla o Sokolička :
Moc fajn holka, krásný básničky i povídky - to je ideální kombinace! A nemáme společné jenom ty sportovce...přihlásily jsme se přece na Psance ve stejný den (to bude znamení...)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku