Citát, pro zamyšlení :)
přidáno 25.10.2013
hodnoceno 8
čteno 1300(18)
posláno 0
200. Chytrý radí a poučuje, Moudrý poslouchá a inspiruje.
přidáno 05.02.2014 - 20:45
L'angelo caduto: Tak je to také myšleno :) děkuji moc :)
přidáno 05.02.2014 - 19:57
Myslím, že uvažuješ správně. Moudrý nikoho nepoučuje, dává rady jen když si o ně někdo požádá, protože nechce nikomu zasahovat do života aniž by o to ten druhý stál...
přidáno 31.01.2014 - 22:07
Jiří Turner: Souhlasím s vámi :) myslím si, ale že být moudrý značí více zkušeností, než býti chytrým. Vladan: je to názorové podle mého:). Moudrost je osamostněná, a jestliže vnímáme moudrost jako někoho, kdy vystudoval právnickou akademii tak ano, k moudrosti je třeba chytrost. Jenže myslím si, že ti opravdu moudří chytrost nepotřebují :)
přidáno 31.01.2014 - 21:04
...často radí a poučují hlupáci, ač by měli radit moudří, stejně tak i chytří. Myslím, že se pohříchu často zaměňuje informovanost se vzděláním a vzdělanost s moudrostí.
Také si myslím, že opakem hlouposti je chytrost, moudrost pak je jejím vyšším stavem podpořeným zkušenostmi a citem

:-) dobré téma k úvaze
přidáno 31.01.2014 - 21:03
FR.: Opakuji otázku: Může být moudrý člověk, který není chytrý? Tedy je hloupý? Nebo musí být moudrý člověk chytrý, ale kromě pouhé chytrosti musí mít něco navíc?
přidáno 31.01.2014 - 18:46
Vladan: helples: takhle, to, že moudrý poslouchá nebylo na to, jako, že poslouchá toho oného chytrého, spíš se tu jedná například o konverzaci mezi dvěma lidmi.
Vyjednávám tu myšlenku o tom, že být moudrý je absolutně něco jiného než-li být chytrý a tato myšlenka to má dokládat, nejedná se o protiklad, ale o odlišnost, která je v dnešním světe velmi zanedbávaná.
přidáno 07.11.2013 - 21:19
Můj názor . moudrý chytrého neposlouchá, nemá to zapotřebí. Je moudrý. A ani deset červených diplomů nezaručuje moudrost.
přidáno 05.11.2013 - 12:59
Chytrý je protiklad moudrého? Nebo může být někdo moudrý i chytrý? Moudrý a hloupý?
Myšlenka hezká, ale kulhá na všechny čtyři.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Moudrost : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Mlčeti

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Daisy Moore
» narozeniny
HellRammCZ [11], Athar [9], Niemand [8]
» řekli o sobě
NoWiš řekl o dvakredencedekadence :
Jednou mi hasila obličej, když jsem se popálil. Dodnes mi tam nerostou vousy. Prý to pak chutnalo jako karamel. Jednou mě popálila. Rusalka bez rybníčku, bolavá duše, námět na mý nejkrásnější básně. Kupodivu pořád šťastná, i když byste to do ní neřekli. Bolavá a šťastná. Jako odřený koleno v létě. Mám tě rád. Koleno, poleno.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku