Dnes uplynulo presne 12 rokov odo dňa, ktorý vraj zmenil svet...
přidáno 11.09.2013
hodnoceno 23
čteno 1351(14)
posláno 0
12-ročné deti, práve vstupujú do puberty.
Otca poznajú len z fotky a
rozprávania smutnej matky.
To otčim ich učil kopať do lopty.


3 000 obetí.


Koľko sa za tým hrôzostrašným číslom
skrýva sirôt, manželov a matiek, čo
prežili svoje dieťa?
A prečo nepoučí ľudstvo
táto tragédia?!

Bush vs. Taliban.

V konšpiračných teóriách prehľad nemám,
no som náchylná im veriť.
Patriot Act - that´s the fact.

Irak a Sýria - zvláštne sa to prelína.
Obamova Nobelova cena -
výsmech všetkým obetiam!

Vyrastú z nich iní ľudia,
ako keby otcov poznali.
Facka od mamy, až
tak veľmi nebolí...

přidáno 14.09.2013 - 15:21
Svojko: Vďaka, Robko. ;)
přidáno 14.09.2013 - 14:42
slnečnica: Pekný spôsob, ako šíriť pravdu, o ktorej sa nebojí otvorene hovoriť čoraz väčšie množstvo populácie.
přidáno 13.09.2013 - 12:02
Zorik: Nemôžem tvrdiť, že by to boli hajzlíkovia, to určite nie, ako vravím, vytáča ma nezodpovednosť a potom to vedie k hádkam a vyústi rozchodom, ale rozhodne nemienim generalizovať.
Prosím, uprav si vek a pohlavie, aby si nikoho zbytočne nezmiatla.
přidáno 13.09.2013 - 09:41
slnečnica: Jo, asi máš smůlu na také chalany, protože za sebe musím říct, že jich mám kolem sebe dost a dost, tedy těch spolehlivých a zodpovědných..:-) Ale zas kamarádka přitahuje takové strašně hajzlíky a přitom je to hodná holka.. By mě zajímalo, v čem to je..
přidáno 13.09.2013 - 06:48
puero: myslela som si ;) Promiň, musela som si rýpnuť ;))

A nie, práve naopak, pôsobíš dojmom skutočne zodpovedného človeka a viem si predstaviť, že na dôležité životné situácie sa vždy dôkladne pripravíš, nič nenecháš na náhodu. Čím nechcem povedať, že by si vôbec nebol spontánny - to sa totiž nevylučuje. Ale vravím, osobne mám skúsenosti len s nespoľahlivými partnermi - blížencami, takže si podľa mňa svetlá výnimka. Alebo mám len ja tú smolu, že som natrafila na takých chalanov... (??!)
přidáno 12.09.2013 - 22:40
.... počkej, počkej, jak vtipně paradoxné? Připadám ti, že jsem ve vztazích nezodpovědný? Hm?
přidáno 12.09.2013 - 22:38
slnečnica: Nebol.
přidáno 12.09.2013 - 21:57
puero: No jo, ale o to šlo!!!! Takže Tě teť zbožňuju ještě víc (Nevím, jestli jsem to napsala gramaticky správně).
ferlingettiho naozaj nemusím, pripadá mi naturálneší ako Bukowsky, a to už je čo povedať! Ale áno, odvahu mu treba uznať. Poznáš Peterajovu pieseň Pocta Majakovskému? Nájdi si to, spieva Robo Grigorov. V škole nás učili, že ísť voliť je občianske PRÁVO nie POVINNOSŤ. Som však presvedčená, že kto si NESPLNÍ TOTO PRÁVO, automaticky STRÁCA PRÁVO nadávať na zvolenú vládnu garnitúru. Dôchodok je samostatná kapitola, podľa toho, ako intenzívne sa vsúčasnosti posúva veková hranica odchodu do dôchodku, je veľmi pravdepodobné, že sa ho ani nedožijeme.
Je vtipne paradoxné, že nezodpovednosť vo vzťahu spomínaš práve Ty, osobne by som za ňu totiž bola schopná takmer vraždy, ale tento problém som riešila (zatiaľ) iba s blížencami: ;) :* Neber to osobne.
So zvyškom Tvojho komentáru sa plne stotožňujem. Mimochodom, Tomáško, Ty si bol na vojne? ;)
přidáno 12.09.2013 - 21:36
Vladan: So spomínaným nápisom sa plne stotožňujem...
přidáno 12.09.2013 - 21:13
metaverz:
Bojovat za mír je stejné jako souložit za panenství

(nápis na záchodku v Klementinu před cca 35 roky)
přidáno 12.09.2013 - 20:22
Dneska mi přišly nové knížky, co jsem si objednal a jedna z nich jsou Ferlinghettiho básně a v jedné se vyloženě píše o tom, že nejhorší teroristé žijí ve Washingtonu (tohle si dovolí americký básník!). Má recht. Docela nedávno jsem viděl film Vrtěti psem. Že média ovlivňují vnímání reality jsem vždycky věděl, ale že by až tak obludně, že by v zájmu malicherného cíle byl dnes kdokoliv mocný ve světě vyprovokovat třebas válku a nechat stovky obyčejných lidí trhat hlavy jiným, jen aby si mohli udržet svůj luxus, na který si zvykli, to je taááák smutné! Dneska jsme se s kolegou bavili v kavárně, jestli půjdu k volbám. Řekl jsem, že ne, protože mě k tomu donutil malicherný rozmar našeho prezidenta a já nehodlám skákat jak někdo nahoře píská, ať si jde k volbám on sám. Ale pak jsme se bavili o tom, že je to vlastně nezodpovědný přístup a že lidi celkově jsou nezodpovědní a příliš se spoléhají na to, že je systém zachrání a udrží při životě, což je hrozně nebezpečný omyl. Třeba důchod. Ty se spoléháš na to, že na stáří ti stát dá nějaké peníze na živobytí. Tentýž stát, který si může mírnix týrnix třeba jinému vyhlásit válku, poslat tě umřít někam na poušť mezi Araby. Doma ti hodí na prázdnou rakev vlajku, třikrát vystřelí do vzduchu, ale ty hniješ někde ve škarpě tisíce mil daleko od domova, jen proto, že ses spoléhala na stát, který ti řekl, že věc pro kterou bojuješ je správná. Spoléhat se na někoho cizího je výraz krajní nezodpovědnosti. Člověk který uvažuje dopředu se vždycky dobře pojistí. A prozíravý člověk nepojistí jen sebe, ale naučí to i ostatní. Jenže my jsme všichni tak zmlsaní, nespolehliví....... Nespolehlivost je vlastnost pro kterou nemám vůbec žádný soucit. Když holka nepřijde na schůzku na které jsme se domluvili a nedá vědět, že nedorazí, taková u mně skončila. Přijít nepřipraven ke zkoušce jen s výmluvami, to si zaslouží vyhazov bez velkých cirátů. Nespolehlivost v extrémních případech je hodna kulky do hlavy. Jak mají lidi zakládat rodiny a učitelé učit, když neví, co je to zodpovědnost? Na co chodili chlapi na vojnu?

Úf. Trochu jsem ujel.
přidáno 12.09.2013 - 09:07
puero: Súhlasím s Tebou. V ´89-tom nás mama oboch zodvakrát zobrala na námestie, a hoci som bola decko, dodnes si pamätám, že som štrngala kľúčmi... Keď došlo k rozpadu republiky, bolo pre mňa vzrušujúce zamieňať peniaze,ale najmä preto, že som akési nedefinovateľné vzrušenie vnímala aj na tvárach iných, predovšetkým dospelých ľudí.
Bratranec bude mať onedlho 16, vyhrotenú politickú situáciu vo svete nesleduje, zrejme má pocit, že sa ho to nijako nedotkne, keďže drvivú väčšinu dňa ťuká do počítača alebo si brnká na gitare. Keď sa nad tým tak zamýšľam, je mi tej generácie ľúto.
přidáno 11.09.2013 - 20:11
... je dobré si nedobré připomenout
přidáno 11.09.2013 - 20:03
Já byl druhý týden na gymplu a pořádná katastrofa hodně stmelila náš třídní kolektiv, protože bylo o čem se bavit, vyjadřovat své názory a tak se poznávat hlouběji.

Nezávidím Borůvce, že má její dětství takovou moderní politickou příchuť. Ta moje dětská politická příchuť byla přecejen trochu optimističtější (pád totality). Moderní dítko vnímá šílenost světové politiky z takové mlžné virtuální dálky přes média. Já to měl mnohem hmatatelnější. A dneska se takových nestabilit režimů bojím, ale oni ne. To není dobrý.
přidáno 11.09.2013 - 19:50
BorůvkaB: Mne ťahalo na 16 a na ten deň si veľmi živo spomínam... :/
přidáno 11.09.2013 - 19:41
Sucháč: ... aj Tebe, samozrejme. ;)
přidáno 11.09.2013 - 19:40
metaverz: BorůvkaB: Áno, dalo by sa o tom rozprávať hodiny, dni... Ďakujem Vám všetkým za príspevok do diskusie.
přidáno 11.09.2013 - 18:27
Spuhlasím s ostatními.. 12 let... Sakra, to je doba, to mi nebyly ani 3 roky! :O Než jsem o tom začala něco číst, měla jsem Obamu za idol, teprve když získal tu nobelovku... Ale poslední rok změnil hodně věcí. A já se začala koukat na svět jinýma očima. A začala vidět všechny ty špatné věci.
přidáno 11.09.2013 - 15:45
Na toto téma by se dalo otevřít milión diskusí a všichni by měli pravdu...toto je fakt slepá ulice a nikdo netuší, jak z ní ven...jinak solidní pocta obětem ať už jedné, či druhé strany...děti to vždycky odnesou nejhůř...
přidáno 11.09.2013 - 15:45
Těžko se lze smířit s myšlenkou,že za mír je třeba bojovat....vyloženě téma na vypsání debaty, sám nevím co je vlastně správné.Ale díky za připomenutí.
přidáno 11.09.2013 - 10:16
puero: ... a Obama získal Nobelovu cenu za mier, dokonca ju priajal!!!!!! :P
přidáno 11.09.2013 - 10:03
Hm, no jo - 12 let! Boj proti terorismu, zdá se, zdárně pokračuje - pořád se bojuje. Pár diktatur padlo, nové vzešly, ... docela změna.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
... a čo pohrobkovia?! : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Zradná pamäť
Předchozí dílo autora : Zasraná poézia!

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Annnakss
» nováčci
Annnakss
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
casa.de.locos řekla o mechanická okurka :
jeho mimoděk rebelující a hrozně bezprostřední poezie mě prostě baví, i když s pomeranči toho asi moc společného nemá
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku