Evropa 2020, globální oteplování, suroviny
přidáno 14.08.2013
hodnoceno 3
čteno 873(7)
posláno 0
Žijeme v době relativního blahobytu, konzumu a plýtvání. Bouřlivý rozvoj v mnoha asijských zemích v posledních desetiletích ještě více vystupňoval hlad po zdrojích. Před třiceti lety potřebovala neobnovitelné zdroje energie asi miliarda lidí, dnes jsou to čtyři miliardy. Čtyři miliardy lidí, kteří chtějí žít na takové úrovni jako my. Již dnes se vedou války kvůli neobnovitelným zdrojům. Kde tedy tyto suroviny (A nejde zdaleka jen o ropu a zemní plyn) vzít? Jednou z možností je právě války. Takovouto válku o zdroje jsme mohli vidět třeba během prvního tažení proti Iráku v roce 1991 nebo o dvanáct let později, kdy se natáčelo druhé pokračování tentokrát ovšem s trochu brakovějším scénářem.

Někdy není nutné vést pro zdroje hned válku ale třeba jen dosadit správného diktátora do té či oné země a pak si ho tam udržovat. Dodávat mu zbraně, příliš neřešit stav lidských práv v jeho zemi a podávat si s ním přátelsky ruku. Samozřejmě můžete za suroviny i platit. Čím ale? Technologií, kterou prodejce buď už má či je tak zaostalý, že ji nepotřebuje? Penězi? Vždyť jsou bezcenné. Země mající suroviny budou raději jednat s Čínou, která nebude řešit lidsko-právní situaci té které země a rychle nabídne odpovídající protislužby.

Abyste mohli jednat se zeměmi majícími suroviny, musíte být v odpovídající vyjednávací pozici. Tuto pozici západní svět a zvláště čím dál slabší Evropa ztrácí. Navíc si u Evropy přimysleme negativní vnímání kolonialismu ze strany afrických obyvatel. Evropa je krajně neschopná vyjednat si odpovídající podmínky nebo si sama suroviny vzít. Navíc má už své vlastní zásoby prakticky vyčerpané (uhlí z Porůří, uhlí v Británii, železné rudy na východě Francie), přidejme si k tomu ještě vlastní ,,zelená´´ omezení těžby zbývajících surovin a vyjde vám situace Starého kontinentu.

Co tedy zbývá? Maximálně se uskrovnit. Maximálně se uskrovnit, zavést novou komplexní politiku a doufat, že se naše situace za několik desetiletí zlepší.

Hledat náhradu za neobnovitelné zdroje, kterými kontinent již nedisponuje. Poslední dobou jsme svědky překotného rozvoje obnovitelných zdrojů energie. Evropská neototalitní unie chce do roku 2020 vyrábět 20% právě tímto způsobem. Jistě je správné přemýšlet, co budeme dělat až dojdou fosilní paliva ale zároveň si myslím, že dnešní výstavby a investice do fotovoltaických polí, větrných elektráren, energetických plodin a to vše pod heslem boje proti neexistujícímu globálnímu oteplování je cesta do pekel. Záměrná?
přidáno 14.08.2013 - 20:37
Ono s těmi obnovitelnými zdroji je to všelijaké. Bude to totiž po nás chtít přehodnotit naši koncepci rozvodné sítě. Pokud najednou začne foukat vítr a svítit slunce, hned tu máme obrovský příkon a naopak. O takových vykukárnách jako je svícení (!) na fotovoltaické elektrárny ani nemluvě.

Budoucnost, dle mého názoru, bude patřit ostrovním systémům (tj. elektřině z místního solárního panelu) a dalšímu vývoji rozličných baterií a akumulátorů.

Nicméně jádro, uhlí a voda určitě taky neřekly své poslední slovo.

A k surovinám: Sibiř. :P
přidáno 14.08.2013 - 11:33
Hunter: je čistě kladný. Zvláště tzv. thoriové reaktory jsou gut. Pro nás v ČR a Evropě je to nejlapší volba.
přidáno 14.08.2013 - 10:45
Zajímavé... mohl by jsi napsat tvůj názor na jádro?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Evropa 2020, globální oteplování, suroviny : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jeden život 21
Předchozí dílo autora : Requiem 2

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Severka řekla o Erien, potulný bard :
Bard, se kterým si na toulkách životem ráda povídám...dělíme se o slova...ale i o světlo...děkuji za důvěru...i přátelství...;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku