Trochu jinak...
přidáno 01.05.2013
hodnoceno 37
čteno 1516(30)
posláno 0
1.máj

Probudil se do šedivého rána
Oblékl si studený háv
Dobelhal se k oknu
a podíval se ven

Prý lásky čas,
věta odkudsi kopírovaná
Ten, kdo ji psal
byl zajisté pyšný jak páv
Měl měsíc nad hlavou
a snil svůj překrásný sen

Stál na okraji propasti
a zvažoval, jestli skočí...
přidáno 18.09.2014 - 14:51
Tak ta je skvělá! :)) A přesně o tom život je, umět si pohrát, nepodělat se pod taktovkou upjatosti, tečka! Líbí, líbí, líbí!!! :))
přidáno 04.05.2013 - 19:13
Devils_PIMP: taron: Pokud si vzpomínám, už tu ta zkušenost byla, že někdo psal komentáře (myslím, že na úrovni), aniž by sám básnil. Nedávno - černálili. Tak proč zase ten osten? Člověk může být dokonce v mnoha oblastech méně znalý nebo úspěšný. Je-li však ignorant, je to postoj, vlastnost (což plodí nesoulad). Představa, že ten, kdo komentuje, by měl předem avízovat, že časem něco i vloží mi připadá jako nesmyslný postoj. Ve smyslu: "varuj nás předem, abychom se nebavili na tvůj účet předčasně." Mimochodem, dílo si opravdu nezaslouží tolik pozornosti, když ho sám autor nazval pocitovým mišmašem.
Že tu není nikdo uražen? Tak co vede ke spratkovitosti, v níž se projeví vůle posílat někoho na Písmáka nebo slaboduše utrousit poznámku o opsané myšlence? není to tu jen o názorech, ale i o chování a jednání. A nještě: pojmy jako barikády mi znějí poněkud militantně.
přidáno 02.05.2013 - 21:56
Sucháč: chápu, už mizím :)
přidáno 02.05.2013 - 21:51
taron: pokud se to vyhrotí tak, jako u Vivi, je to špatně...a já NECHCI být dalším v řadě..o tom poezie fakt není....
přidáno 02.05.2013 - 21:40
Sucháč: :))) báseň jsem zhodnotila v komentu 14:26 .
Jsem spokojená...
jen mám pocit, že i když ses nebránil, nijak zvlášť a nijak vehementně, tak jsi nějak považován za někoho, kdo nezvládá kritiku, myslím, že jsi ji zvládl dobře, to je vše.
přidáno 02.05.2013 - 21:38
inkoust: Asi nechápu, co řešíš, nikdo tu není uražen, dokonce ani já ...a myslím, že Sucháč už vůbec ne....jen mi připadá zcela normální, že někdo předpokládá, že 95% lidí je schopných chodit a pouze pár je invalidů, vozíčkářů...tak se dá logicky vyvodit, že kdo hodnotí stylem jako Olda, tak by měl ukázat, co umí, pokud je to invalida, nebo někdo, kdo je jen kritik, tak by to měl slušně naznačit a nepsat, že si počká až nás tu více vytočí a pak nám tu možná něco předvede, mám pocit jako Devils, že jsi si spletl stranu barikády...
přidáno 02.05.2013 - 20:58
taron: inkoust: dámy a pánové, proboha co se to tu děje? Toto má být přece o recenzi k této básni, ne? Pro Taron, co na ní říkáš? Pro Inkousta: prostě jsi jí nepochopil, ale to se prostě stává, kolik básníků je dnes a denně nepochopeno... Nehroťtě to lidi tak, je to přece jenom báseň...
přidáno 02.05.2013 - 19:37
taron: Jak se dobývá místečko na sluníčku (ať už u samiček nebo samečků)? Tím, co člověk umí? Pak je to opravdu legitimní. Nebo manipulací?
Pokud někdo manipuluje, pak ale jen ty manipulovatelné. Takže se není čeho bát. A pokud někdo reaguje v uražené ješitnosti, pak si zaslouží "šťouchnout". Už proto, aby si uvědomil, že si nemá unáhleně otevírat ústa.
přidáno 02.05.2013 - 17:30
inkoust: :)), ještě k mému projevování z komentu ve 14:26 : možná tomu nerozumím, zatím se mi jeví, jako....asi jsem nepochopila
a konečné mé projevení je : Je to o názorech, o ničem jiném.
V čem vidíš problém? V tom mém sexuálním obtěžování? Za to se teda omlouvám...asi jsem se špatně vyjádřila, promiňte...:(
přidáno 02.05.2013 - 17:20
inkoust: sexuální obtěžování? To jsem taky nenašla...v tom máš pravdu....:))
hele, nelíbí se mi, jak se určití lidé prezentují...víš, jako, že jsem ( možná) dobrej v jedné věci, mě neopravňuje, ...k tomu ponižovat jiné....nebo dávat okatě najevo, že mi něco moc jde a druhým asi tak dobře ne..., stává se totiž, že v jiné oblasti jsem naprostý ignorant, zatímco ten druhý je na tom o hodně lépe...a tak ten , kterého jsem ponížila před chvílí mi to má vrátit a ponížit mne ihned, jak se k tomu nalezne příležitost? Nebo dokonce se těšit na chvíli, až bude moci ukázat, jak je dobrej? Je to boj o co? O to být lepší, než druhý?
Co se týká pojmu" sameček" , myslela jsem : mladík, co se protlačuje a snaží se najít své místo ve smečce, možná i zaútočit na pozici nejsilnějšího lva, ale to je zcela přirozené, leč myslím si , že ve zvířecí říši...my jsme civilizovaní lidé...zopakuji tedy znovu můj názor, na který mám právo, jako ty : První komentod Oldy byl zcela v pořádku...další se mi moc nelíbily z důvodu prosazování sebe a svého zajímavého koníčku druhé zlobit....toť vše.
Kdo je co zač a jak se projevuje považuji za identické zjišťování o s kým mám tu čest :) Jinak děkuji za přátelské a v poho upozornění.... Díky.
přidáno 02.05.2013 - 16:42
taron: Tvůj komentář mne překvapil. Tak jsem si přečetl všechny jeho komentáře. Žádné sexuální obtěžování jsem neshledal. Nepátrej tolik po tom, co je zač, ale všimni si raději jak se kdo projevuje. I ty sama.
přidáno 02.05.2013 - 14:26
Možná tomu chlapi nerozumím...a ještě nevím, co je Olda zač, zatím se mi jeví, jako arogantní sameček, co si snaží protlačit místo ke sluníčku:)))) Ne, nelíbí se mi to...!! Budiž jeho první názor, že to není jeho gusto, proč ne, ale další názory, asi jsem nepochopila, ale mít radost z toho, že někoho vytočí, je pro mne krajně nechutné...ale je to jen o názorech, o ničem jiném.

Báseň se mi líbí...právě, že tu každý čekal slaďárnu a vylezla z toho taková krásná reálná poezie...moc pěkné :)
přidáno 02.05.2013 - 14:14
inkoust: jsem mezi nimi, neboj...:-) V jiných souvislostech ale......ale to bychom se točili v kruhu...
přidáno 02.05.2013 - 14:12
loner: ok, mně to takhle stačilo;-) dík za názor, já se ale neodvážil, to samo...:-)
přidáno 02.05.2013 - 12:51
Kdyz uz ses odvazil.... v tento cas ... umistit sem vec s nazvem, jaky to ma, cekal jsem proste vic. :)
přidáno 02.05.2013 - 11:17
Devils_PIMP: To přejde
přidáno 02.05.2013 - 10:29
Nechápu, co má znamenat tvá poznámka, že jsem něco odněkud opsal. Jak je to, co jsi napsal myšleno, ti nikdo nebere. Co je pýcha, je ale zřejmé. Nikoli každému.
přidáno 02.05.2013 - 10:25
Njn, nevím, odkud jsi to opsal, ale budiž...
Tady je to prostě myšleno, jako kontrast mezi básní a dodatkem (posledním dvojverším)
přidáno 02.05.2013 - 10:21
Je vždy pozitivním uvědoměním to poznání rozdílů mezi čistou radostí z dobrého díla(pozitivním sebeuspokojením) a pýchou. Neboť pýcha přináší sice také radost tomu, kdo ji sám v sobě prožívá, ale je to jiná radost. Je umazaná pocity nadřazenosti, které samy ze své podstaty velmi často omezují nebo i zcela znemožňují vnímat své vlastní nedostatky(tedy i díla).
přidáno 02.05.2013 - 00:15
inkoust: myslim ze tady stojis na spatne strane, chlape :/
přidáno 02.05.2013 - 00:12
inkoust: Víš moc dobře, jak je to myšleno...a mrkni se o pár řádek níž...kdo dělá kritiku jen proto, že je v extázi z toho, že někoho vytočil...to jen na okraj...
Nikdy moc nevysvětluju, ale "pyšný na to, že to tak napsal"
přidáno 01.05.2013 - 23:03
Oldrich: PS: Jasně, kdo nebásní, nemá právo komentovat. Stejně jako ten, kdo nemůže na nohy, nepozná, jestli chodec šmajdá nebo ne. I kdyby měl sešmajdaný škrpály. Proč? No přece proto, že kdo má nohy v sádře, je i slepej a blbej :-)
přidáno 01.05.2013 - 22:59
Pyšný jak páv - chudák Mácha :-) Aspoň, že ty hrdličky měly ptáčata.
přidáno 01.05.2013 - 21:08
Sucháč: ja se te jen zastavam
přidáno 01.05.2013 - 20:30
Devils_PIMP: Oldrich: Mmchd pánové, jestli se chcete hádat, jděte na vzkazník...tento prostor je vyhrazen mé básni...díky moc :-)
přidáno 01.05.2013 - 17:33
Oldrich: asi tě zklamu, ale nenamíchl jsi mě...nezaškrtnul bych si "maximální kritiku" kdybych se urážel kvůli tomuto... Jen jsem Tě vyzval, abys něco vložil, abychom já i ostatní mohli posoudit, zda jsi hoden toho někoho kritizovat...třeba jsi, co já vím, ale takhle to nepoznám... Vyraž mi dech svým dílem a neřeknu slovo...
přidáno 01.05.2013 - 17:00
Oldrich: o tom nepochybuju na poetovi byly tve arogantni pripominky vsem u p... tak to zkousis tu - me je to jasny
přidáno 01.05.2013 - 14:37
Sucháč: Jsem rád, žes to tak napsal. Přesně tohle jsem chtěl, abys napsal. Vážně. Ještě pár dalších namíchnu a pak sem něco přidám. Baví mě, když se to někdo mermomocí snaží rozcupovat. Je v tom jistý půvab...
Hezký den
přidáno 01.05.2013 - 14:35
Devils_PIMP: Milý Harry, jen se tak rozhlížím. Hehe. Prostě jsem nakoukl do složky básně a báseň žádná, no.
Tak si občas tak šťouchnu. Neboj, kvůli tobě tu nejsem!
přidáno 01.05.2013 - 14:22
Oldrich: vrat se zpatky na pusmaka ;)
přidáno 01.05.2013 - 14:04
Oldrich: Vlož něco svého a ukaž mi, jak se to dělá...jen kritizovat nestačí...:-)
přidáno 01.05.2013 - 14:02
Yana: Dík, je to takový pocitový mišmaš na dnešní den:-)
přidáno 01.05.2013 - 13:59
Oldrich: Já nepotřebuji nic zachraňovat, viděl jsem (a mám je jako inspirace, aniž bych se je snažil kopírovat) podobné básníky a básnířky a jejich díla...prostě to není tvůj styl, no... ale dík za to, že Ti to stojí za čas věnovaný četbě...:-)
přidáno 01.05.2013 - 13:41
mě zaujala, přijde mi jako vzpomínka na velkého básníka, a ještě má ta báseň vlastní děj
přidáno 01.05.2013 - 13:31
Jop, velmi přímočaré. Hodně prozaicky střižené. Je to vůbec poezie? Čím z toho poezii děláš. Ten občasný (a nikterak skvělý) rým to nezachrání.

Nápad to asi má. Ale je to napsané velmi neřemeslně s hromadou patosu...
přidáno 01.05.2013 - 13:03
Zamila: Dík, taková romantická depka:-)
přidáno 01.05.2013 - 12:31
Zajímavá ... :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
1.máj : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ve večerních zahradách
Předchozí dílo autora : Slasti života

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Sverakk
» nováčci
el26
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
Sebastián Wortys řekl o Singularis :
Systematick-á/ý genderfluid intelektuál fascinovan-ý/á veřejnou hromadnou dopravou, kter-á/ý mě kontaktoval(a) v reakci na závěr knihy Vtiposcifilo-z/s-ofie a mou aktuální poptávku po lidech společných zájmů. Díky n-í/ěmu jsem se, podobně jako Severak, dozěděl o psanci.cz.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku