1. 12. 2010
přidáno 08.03.2013
hodnoceno 23
čteno 1335(14)
posláno 0
  

  
přidáno 10.03.2013 - 09:34
:-))
Tak to bude asi důvod, proč nepíšu básně... Vy naděláte s jedním písmenkem...
přidáno 10.03.2013 - 09:02
Vladan: prázdnost je přece něco jiného než prázdnot... heh... jsem zvědav kam se postupným přidáváním písmen dokážeme dostat ;)
přidáno 10.03.2013 - 08:49
No, já básně obvykle nekomentuju, nerozumím jim, ale tady mě v diskuzi zaujalo:
prázdno - 1.pád, prázdnot - 2.pád
2. pád ? V množném čísle od prazdnoty? Já bych to chápal jako samostatné podstatné jméno v 1. pádě - prázdnost jako antonymum plnosti.
přidáno 09.03.2013 - 11:54
miroslawek: Ano, to asi ano. :-) Doufám, že se mnou to bude stejné.
přidáno 09.03.2013 - 11:52
Viviana Mori: moc nerozumím té otázce. Co mohu říci je, že publikuji už 14. rokem... což by mi mělo dát dostatečný prostor ke zlepšení, ne?
přidáno 09.03.2013 - 10:57
Já se přiznám, že nemám ráda rýmy, ale asi bych to měla opravit na - nemám ráda špatné rýmy. Tyto rýmy špatné nejsou. Celkově tento tvůj přístup k poezii se mi líbí a připomínáš mi Skácela, už ti to možná i někdo jiný řekl. Smím vědět, jak vznikalo tvé psaní? Asi musíš mít hodně načteno.
přidáno 09.03.2013 - 09:09
Yasmin: PrimaDen: ngc 6334: děkuji za komentáře
přidáno 08.03.2013 - 18:38
Je skvělá!
přidáno 08.03.2013 - 15:54
Tvůj postoj chápu. Já sám bych také ne vždy odpověděl. I z těch důvodů, které jsi naznačil (možné širší souvislosti), přestože toto prostředí je tak trochu dílna a jistá míra sdílnosti k tomu asi patří.
Díky za nápovědu, včetně posledního řádku.
přidáno 08.03.2013 - 15:30
inkoust: básně by se neměly vysvětlovat, to je jako bys chtěl vysvětlit vtip... Navíc moje interpretace jako původce textu je pak svým způsobem závazná a tím omezující. Každý čtenář by měl mít možnost najít si v básni to své... a nikoli nutně to samé, co jsem do ní vložil. To nakonec ani nejde.

Co říci mohu, že název je citát z Obchodu na korze, ovšem je to parafráze, alegorie... tedy netřeba vnímat ten fašistický kontext doslovně, fakticky.
přidáno 08.03.2013 - 14:56
Já bych měl také jednu všetečnou otázku. Vrtá mi hlavou ten purpur. Je tu souvislost typu Msrg Tiso?
přidáno 08.03.2013 - 14:21
taron: to je OK, mně to neuráží, povídáme si...
přidáno 08.03.2013 - 14:20
inkoust: no vidíš a mně v tomto kontextu přijde případný významový rozdíl mezi prázdnem a prázdnotou jako zanedbatelný, daleko podstatnější mi přijde (jak už jsem možná málo explicitně dříve napsal) strukturální změna celého verše. Je dána jiným pádem podstatného jména - prázdno - 1.pád, prázdnot - 2.pád. Tím pádem je možné, ne-li nutné vnímat verš takto:

zurčení ticha + (zurčení) prázdnot vět

ze dvou obrazů stojících proti sobě "zvukově" v opozici se pak stává obraz jeden s úplně jiným vyzněním.

zurčení ticha prázdnota vět

vs

zurčení ticha prázdno vět


by mi přišlo významově ekvivalentní, jen to tak nezní a vzniká problém v rytmu.
přidáno 08.03.2013 - 14:18
inkoust: Děkuji
...a promiňte , mám nějaké divné období...
zurčení ticha, zurčení prázdnot...zurčení vět...já se zasekla na tom zurčení...
tisíc lidí, tisíc myšlenek...už nebudu zvídavá a všetečná, slibuji.
přidáno 08.03.2013 - 14:06
taron: Já to vidím trochu jako nedorozumění. Ty, taron, jak už sis mohla několikrát všimnout, ne vždy vnímáš dobře pravé významy slov. Prázdnota je opravdu něco docela jiného než prázdno. Takže tvá otázka může pak působit nikoli jen jako všetečná zvídavost. Nejde tu jen o písmenko.
Ale protože tě už trochu znám, vím, že to nebyla neslušnost. A co by to písmenko změnilo? Prázdno je třeba mělkost, předstíraná empatie ......, zatímco prázdnota je třeba i vemi skličující stav duše.
přidáno 08.03.2013 - 13:37
miroslawek: Nerozumím....skočilo mě tam to "t" při čtení a chtěla jsem se zeptat, co by se s "t " stalo...změnilo by to hodně ? Ano, změnilo ....chápu to....
mě to při přednesu prostě lépe lahodilo tak...ale je to jedno....jen jsem se ptala...neradila jsem ti, chtěla jsem se něčemu přiučit, promiň...
přidáno 08.03.2013 - 13:34
taron: nerozumíš. Ať už se jedná o pochvalu nebo kritickou výtku, jejich vyslovení je v pořádku... a to i kdyby byly z mého pohledu neopodstatněné. Tohle však přece bylo něco jiného.
přidáno 08.03.2013 - 13:25
miroslawek: Aha...neslušné je napsat, že by se mi to líbilo tak a tak?
Hm....ou, to ta má nahodilost :)))
ano, chápu, že by to změnilo všechno...asi od počátku...a pochopila jsem , že je to vypáleno a " navždy" hotovo
- pravdou je, že je to pěkně " navždy " hotovo - to jsem předtím zapoměla napsat, tak to píši teď:)
přidáno 08.03.2013 - 13:21
taron: díky za radu, ale to podstatně mění význam (navíc v pointě) - ze dvou věcí, které jsou proti sobě v opozici, utváří jeden postupně rozvíjený významový celek... nemluvě o dalších strukturálních dopadech do textu.

Každopádně tvar je dávno vypálen a hotov.

Popravdě musím říci, že bych se sám takových konkrétních doporučení někomu jinému neodvážil. Na závadu není onen fakt, že má člověk k nějakému místu v textu výhrady nebo připomínky. Problematické je podsouvat místo nich už vlastní řešení, to je vždy doménou autora. Pokud se nejedná o vyžádnanou pomoc, přijde mi to i svým způsobem neslušné. To podotýkám jen na vysvětlenou, ne že bych se tím právě teď cítil dotčen.
přidáno 08.03.2013 - 13:02
myslela jsem to tak : když čtu, jo...
po krvi sladký - zpívá - větří
zurčení ticha - prázdnot - vět.
přidáno 08.03.2013 - 12:54
četla jsem si jí nahlas a nevím proč, ale na konci : zurčení ticha, prázdno - t, vět...přečetla jsem tam i "t " ...je v tom nějaký rozdíl, kdyby tam to "t "bylo ? Nebo je to jen o autorově vkusu ? Promiň...ale blbou náhodou ( nahodilostí :)))) ) se to stalo a ptám se, jestli by to byla chyba...protože s tím "t" se mi to docela líbí....možná víc.
Ale je to jen můj postřeh, nic víc.
přidáno 08.03.2013 - 09:19
koukám..že se tu objevil velmi zajímavý básník:-)
přidáno 08.03.2013 - 07:20
..miluji "zurčení ticha", nemám ráda "prázdno vět".. :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Za účelem invent-arizace zavřeno : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Pálení mrtvých
Předchozí dílo autora : Z nepřítomnosti

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku