Nedá mi to a musím se vyjádřit ke zrušení anonymních akcií. Řekneme si na rovinu, že onen zákon je pro kočku, že korupci prakticky neovlivní!
přidáno 20.02.2013
hodnoceno 3
čteno 963(10)
posláno 0
Víte o mně, že jsem pravičák a že současnou vládu považuju za přinejlepším středovou, ne-li přímo za levicovou. A pokud jste četli mé úvahy o levici a pravici, tak jistě uhádnete, že zákon o zrušení anonymních akcií je dílo levicové. Proč? Protože přelepuje rány náplastí, ale neléčí nemoc samotnou. Korupce totiž vzniká tehdy, když stát přerozděluje obrovské částky a soukromý sektor se na těchto penězovodech chce „přiživit“ – ukrást je. Léčbou je omezení penězovodů. Naopak vydávání dalších zákonů jen vytváří další možnosti korupce…
Tady se navíc přímo zneužívá matení pojmů a dojmů. Co je to korupce? Korupční jednání vzniká tehdy, když zástupce nestátní firmy (a je jedno, zda podnikatel, jednatel SRO nebo akciové společnosti) přijde za státním úředníkem a nabídne mu, že když jeho firmě přiklepne státní zakázku za nadsazenou cenu, tak mu část toho navýšení nechá. Důležité na tom je, že prvotně někdo korumpuje (podplácí) státního úředníka.
Už je otázkou (mezní případy), jestli lze za korupci považovat situaci, kdy úředník nechá státní zakázku kamarádově firmě (upřednostní ji) ovšem bez navýšení ceny, nebo když si o úplatek přímo řekne státní úředník (není to spíš vydírání?). To ale teď neřešíme!
U anonymních akcií jde o zcela jiné schéma. Státní úředník (spolu)založí firmu, která má anonymní akcie a sám v rámci svých pravomocí této (své) firmě přihraje předraženou zakázku. V tomto případě se nedá mluvit o korupci, protože tu nejsou dvě strany – korumpující a korumpovaná! Obě zastupuje jeden a tentýž člověk. Není to korupce, ale samozřejmě je to podvod, střet zájmů a zlodějina! Nicméně (vracím se k anotaci) – zrušení anonymních akcií nezmírní korupci, protože podvody s anonymními akcie prostě nejde označit za korupci!!! (S jednou výjimkou, že by korumpovaný úředník byl odměněn ziskem akcií v protěžované firmě).

Jako pravičák prosazující co nejmenší zásahy státu a naopak svobodu a odpovědnost jednotlivce, bych jako protikorupční (přesněji snižující zlodějinu) vnímal v prvé řadě omezení státních penězovodů. Toho se ale těžko dočkám. V druhé řadě bych přivítal zákon zakazující, aby se o státní zakázky a DOTACE ucházely firmy s anonymními akciemi.
Aktuálně přijatý zákon může mít docela devastující dopad. Jeho účinnost je totiž dosti sporná. Stát může nařizovat transformaci vlastnictví jen u českých firem, ale co firmy, které mají sice české majitele, ale sídlo v cizině? Těm samozřejmě nemůže nařizovat vůbec nic. A navíc lze sídlo firmy přestěhovat do některého z „daňových rájů“ a firma na tom vydělá dvakrát!!!!
Víte o tom, že z daňových rájů dnes funguje přes 12 000 firem? A nikoliv malých a nikoliv neúspěšných! Nevím, jestli někdo spočítal o jaký peníz přichází česká republika tím, že tyto firmy nedaní zisk u nás!
Takže můžeme směle předpokládat, že tento nový „protikorupční zákon“ bude a) zcela bezzubý – firmy změní sídlo a prokazovat vlastnickou strukturu tím pádem dál nemusí a b) stát pocítí znatelný pokles výběru daně ze zisku (firmy budou danit zisk v cizině).

Připadá mi to, jako když přelepíte vřed náplastí. Pravda, vřed není vidět, ale hnis stejně vytéká kolem – a možná i víc.
přidáno 28.02.2013 - 21:32
Ano, jdeme do píp :D, ale pořád mi něco uvnitř říká, že lepší tahle vláda, než vláda ČSSD. (navíc nutně s podporou komunistů, z čehož je mi s prominutím na blití.) To vše dovrší arogantní hnidopich Zeman. Naše republika spěje do záhuby.
přidáno 20.02.2013 - 17:20
taron: hele, taron, to že já píšu, že nerozumím básním, neznamená, že ty musíš totéž psát o politice!

Problém je v tom, že vláda sociální demokracie bude dělat kroky bu´d zcela stejné (u tohoto zákona byla téměř stoprocentní shoda), nebo ještě horší...
Prostě jdeme do píííííp (je před desátou)
přidáno 20.02.2013 - 16:50
No...já politice nerozumím, ale takhle , jak to píšeš je to docela rozumné...a samozřejmě všichni víme, že skoro všechny kroky, co dělá naše vláda jsou buď zbytečné, nebo devastující ...toť můj názor:)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Nahota anonymních akcií : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Levice, pravice, korupce, tuneláři a - Kmotrov :-)
Předchozí dílo autora : Stíny

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku