přidáno 07.01.2013
hodnoceno 12
čteno 1264(26)
posláno 0
Krysy pobíhají mezi námi,
otevřel jste jim jejich klece.
My obyčejní, zákonem spoutáni,
tasíme proti vám meče.

Nejsem sám, je nás více,
spravedlnost je mi svatou,
a však k čemu demokracie?
Ta je jen dívkou slepou.

Nebát se a nekrást,
heslo slušných lidí.
V opak se obrátilo,
tiše do propasti mizí.

Ptám se znova a znova,
co k tomu vedlo Vás.
Justice je jen vdova,
vy zlomil jste jí vaz.

Vážený pane prezidente,
stydíme se za Vás.
Vážený pane prezidente,
vyslyšíte náš hlas?
přidáno 08.01.2013 - 23:03
Jde o celkový přehled, ne o hukot lidí kolem. Vím o tom málo, proto mi nepřísluší odsuzovat amnestované, prezidenta ani vládu, která tohle schválila (?). Naopak mi přísluší odsuzovat lidi, kteří křičí, protože mohou. Amnestie existuje už dlouho. Sám Klaus obdržel za své funkční období přes 22 tisíc žádostí o omilostnění, musel je posuzovat. Takže něco o tom ví. Chyba se stala, ano, ale krysy je třeba hledat úplně někde jinde. Nejsem Klausův zastánce, pouze objektivně zkouším posoudit situaci. Většina těch lidí by stejně brzo vylezla z věznic. Bude se řvát, protože byli propuštěni? Ne. Lidé mají jiné starosti. A hlavně o tom nesluší ze všech stran. Byla dána druhá možnost, kdo si ji nevezme k srdci, vrátí se zpět!
jo a diskuzi podemnou nečtu, nemám na to čas ani náladu. Napsal jsem pouze svůj momentální názor na věc.
přidáno 08.01.2013 - 22:52
Vladan: no média samozřejmě hrají svou roli v masovém odsuzování amnestie společností, ještě maličkost, v případě, že by se mě amnestie týkala např. jako v kauze D. Rolins tak bych asi byla ráda za tento akt, takže je velké množství těch, kteří jsou opravdu spokojení a poučení pro ně bylo už jen to, že byli odsouzeni, asi jsem se opravdu nechala až moc ovlivnit médii.
přidáno 08.01.2013 - 22:35
Yana: OK. Možná se až tak v názorech nelišíme :-) Souhlasím s tím, že amnestie je nespravedlivá. Ale to je každý akt milosrdenství, ne? Když dáš jednomu žebrákovi chleba, tak je to vzhledem k těm dalším tisícům, které jsi neobdarovala, taky nespravedlivé, ne? Jasně, je tu rozdíl v hodnotě chleba a roku svobody, ale princip je stejný.
Ani já se neraduju z toho, že rozkradači nebyli potrestáni, ale nevěřím, že by po 8 letech ještě potrestáni byli. Mimochodem, právě jsem se podíval (donutila jsi mě) na promlčecí lhůtu - pokud to dobře chápu, tak na zločiny s horní hranicí sazby 10 let (na ně se vztahuje amnestie) je také právě 10 let.
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/trestni-zakonik/
cast1h4d2.aspx

Tedy nejpozději do dvou let by stejně byli v suchu a nemohli by být trestně stíháni...
Dneska ve zprávách byl případ matky, která vařečkou nařezala synovi a dostala x (nepamatuju si kolik) měsíců podmíněně. V tomto kokrétním případě soud vyšší instance rozsudek zrušil a vrátil k novému projednání, takže se na ni amnestie nevztahuje, ale mohla být jednou z těch 30 000, kterými nás media straší. Vzhledem k ní je amnestie nespravedlivá (nemá vyhráno a může být odsouzena).
přidáno 08.01.2013 - 21:59
Vladan: ale ano Havlova amnestie mě také rozčilovala, dokonce vzpomínám na jednoho amnestovaného který bezprostředně po propuštění brutálně znásilnil a poté zabil malé dítě, jinak můj názor jsem napsala a nezměním ho, a vůbec nesouhlasím s tím, že ředitelé škol a starostové sundavají obraz prazidenta Klause a prohlašují, že již není prezident, určitě byl dobrým prezidentem. Já prostě nesouhlasím s amnestií, je nespravedlivá. Nespravedlivá k těm, kteří si svoje tresty musí odpykat přesně podle rozsudku. A ty dlouhodobé kauzy. U těch je to ještě nespravedlivější, protože se týkají většinou hospodářské kriminality, a ti kteří si nakradli milióny si teď mnou ruce obklopeni blahobytem. Tak asi.
přidáno 08.01.2013 - 13:25
nejsem angažovaný.. jen vím, že je to o člověku od člověka... mám staforda, a je báječný, jiný má jezevčíka a je to svině, jiný má pistoli a není vrah, druhý má ruce od krve, nerad uděláš chybu a vezeš se, kradeš a jsi vítěz... víte co lidi? "hoď kdož jsi bez viny!!!!" a můžeme jít všichni do prdele!!!!! omlouvám se za vulgarismus, ale puero má pravdu je to tu spíš národ svatých kritiků s rukama od krve za zády???!!!! pusťme si Kryla a neblbněme národe
přidáno 07.01.2013 - 23:16
Mě štve ta davová hysterie. Celý národ se chová jako stádo tupých, slepých ovc, jehož pasákem jsou média. Za celou tuhle "blbou" náladu můžou media typu Nova, která nám dennodenně servíruje krev a játra.... Český člověk už neumí myslet samostatně a dupe za ostatnímy v domění zěe tak činí z v
Astní vůle.

Politiky lituji:

Zvýší daně - lidé nadavají
Sníži soc. pomoc lidé nadávají

By mě zajimalo kolik z těch rádoby kritiku držel v ruce knižku ekonomiky

A s amnestii je to to same

Kdo s pisalku drzel v ruce trestni zakonik, ustavu, ci politologii
přidáno 07.01.2013 - 23:12
Yana: Nemyslím, že máš pravdu. Jednak - jak jsem psal - naděje, že když byly soudy bezzubé 8 let, tak něco vysoudí za dalších 8 je prakticky nulová - jen vytahují peníze daňových poplatníků. Je to ostuda policie a soudů, že nic nedokázaly. Za druhé - ti kriminálníci popiovaní Lasakem by se ven stejně dostali během nanejvýš 12ti měsíců. A za třetí to číslo 38000 je pěkná sviňárna - zahrnuje totiž v naprosté většině podmíněné tresty (cca někde kolem 30 000) - tedy lidi, kteří NEJSOU ve vězení! Jací to jsou asi mizerové, že ani nejsou zavření? Většinou nějaké nedbalostní činy. A proč jsou uvedeni mezi amnestovanými? Protože se jejich trest se amnestií "zahladí" a nebude nikde uveden.
A dotaz - co Havova amnestie? Týkala se víc a mnohem větších grázlů - ta tě nevzrušuje?
přidáno 07.01.2013 - 22:58
Lasak: Četl jsi, jaké tresty Klaus prominul? Kromě těch, které soudy řešily víc než 8 let a kromě věňů starších 70 (respektive 75) let, jsou tresty (nebo jejich zbytky) v trvání jednoho roku anebo dvou let za dalších podmínek - např., že nebyla v předchozích pěti letech trestána za jiný zločin.
Myslíš, že někdo, kdo opakovaně vykrade benzinku dostane šest měsíců? Jestli jo, tak poděkuj soudům. Ano, mohli se takoví lidé dostat na svobodu - pokud si odseděli třeba čtyři roky a pátý jim byl prominut. To je ten akt dobré vůle. Přesné znění najdeš tady:
http://www.klaus.cz/clanky/3266
přidáno 07.01.2013 - 17:02
Jako akt milosrdenství a dobré vůle lze akceptovat amnestii, dokud se nás netýká, bohužel je spousta těch, kteří patří do skupiny kterou popisuje Lasak a u těch amnestii nechápu, jsou to nenapravitelní kriminálníci a teď si jen mnou ruce, a mnohdy nemají kam jít protože i jejich vlastní rodina od nich dala ruce pryč. A u dlouhodobých procesů, vždyť je to výsměch slušným lidem, jistě ti obžalovaní mají dlouhé prsty, raději se vyhneme všem nepřijemnostem tím, že jim milostivě promineme, jaké gesto od našeho stárnoucího dosluhujícího prezidenta, a vůbec nevím proč by ten kdo to tak cítí nemohl napsat takovéhle dílo, já jsem ráda žes to napsal. Amnestie se týká 38000 a může se týkat až 120000 případů, hurá naše republika v podstatě ušetří.
přidáno 07.01.2013 - 16:01
Když opomenu báseň a zareaguju na komentáře...Ano z části máte pravdu, ale proč propustit lidi, kteří např. vykradli poněkolikáté benzínovou stanici a pod.? Ano když propustí člověka co má jeden nějaký větší průser budiž (za větší průser považuji vše co jej dostalo do věztení nepočítám přestupky), ale když někdo něco provede vícekrát k čemu milost? Aby mohl znovu krást? Ano někdo se poskytne třeba na hranici chudoby a, tak jednou z nouze vykrade třebatu benzinovou pumpu. Většinou si v tom vězení uvědomí co způsobil a nejspíš to znovu neudělá, ale když jí někdo vykrade několikrát nebo jde sedět vkrade ji pak je propuštěn a vykrade ji znovu co to má za logiku? To má být jako novoroční dárek, nebo dárek k 20 letem ČR? Já upřímně nechápu čím si to oni vězni zasloužili. Ano s tím zrušením dlouhodobých případů souhlasím, ale dále to nechápu
přidáno 07.01.2013 - 14:57
Když odhlédnu od hodnocení díla jako básně (těm nerozumím) a zůstanu u obsahu, tak si dovolím vyjádřit naprostý nesouhlas.
Zastavení procesů s (potenciálními) korupčníky, které trvají více než 8 let - co to je za justici (a vyšetřovatele)! Buď naprosto nechopná nebo sama zkorumpovaná - třeba proto, že obžalovaní i soudci jsou bývalí či dokonce jsoucí komunisté!!! Jaké další důkazy lze nalést po 8 letech vyšetřování? Ty si pamatuješ (a mohl bys svědčit), co jsi dělal 5.1. 2005 ??? Kolik asi stálo osmileté neúspěšné vyšetřování a kolik by stejně neúspěšné vyšetřování stálo dál?
Kvalitě naší justice se dost věnuje Neviditelný pse (Lidovky)stačí dát do hledače slovo "justice" a začíst se (třeba celý sedmnáctidílný (zatím) seriál nazvaný "Temná moc žalobců"). Nedoporučuji číst povahám, které naivně věří ve spravdlnost české justice. Malá ochutnávka: třeba hned v prvním je o osmiletém vyšetřování:
http://neviditelnypes.lidovky.cz/justice-temna-moc-zalobcu-i-dds
-/p_spolecnost.asp?c=A080828_112624_p_spolecnost_wag


anebo tohle:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/justice-kolik-stoji-rozsudek-d2
0-/p_spolecnost.asp?c=A111026_202023_p_spolecnost_wag


Prostě nevěřím tomu, že po osmiletém neuspěšném vyšetřování dojde ke zlomu. Nejsem sice milostí prezidenta nadšený, ale neberu ji jako něco šíleného - akceptuju ji jako akt milosrdenství a dobré vůle.
přidáno 07.01.2013 - 14:19
Hm, je to jako boj s větrnými mlýny. Můžu nadávat do aleluja, ale stejně pokaždé někdo napíše nějaké angažované dílo. Prezident si to asi nepřečte. Ani jeho poradci. Nepřečtou si to dokonce ani ti amnestovaní. Jen já nebohý na to narazil.

Jinak teda mně tahle amnestie nějak zvlášť nenervuje. Kdyby císařpán za první světové války neudělil všeobecnou amnestii, tak nevznikla ČSR, protože by nám popravili přední politiky. Jestli je amnestie namístě dnes? To nedovedu posoudit. Možná ne. Možná je na tyhle gesta už nějak pozdě. Ale tvoje básnička dost reflektuje skutečnost, že tenhle národ už zkrátka neumí odpouštět.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vážený pane prezidente : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : F32.2 - Depresivní afektivní porucha
Předchozí dílo autora : Můj hrad

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
Jamellie řekla o Dream :
Určitě se přečtěte její příběhy, jsou napínavé, osobité a psané opravdu elegantním stylem. :) Věřím, že právě z téhle kamarádské holky bude jednou slavná spisovatelka. ;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku