inspirovánp básní od K. J. Erbena Štědrý večer
přidáno 03.12.2012
hodnoceno 33
čteno 1442(25)
posláno 0
Panensky bílou závějí
jak v mořích beznadějí
mladý mužse brodí právě,
divné myšlenky se mu honí v hlavě.

Jak poduška z kamení
hříchem ztěžklé znamení
vločky na něj sedají,
ke smrti jej vyzývají.

Mráz z lesa všechen život vzal,
jak třesně ze stromu by bral,
tak zachoval se onen muž,
tehdy měl v ruce nůž.

Zahlédl z povzdálí milou
jak prochází se s Jírou.
Když ukončil mladý život její,
utekl do chladných závějí.

V jeho cestě zkamenělá řeka leží,
nesplněné sny a touhy lidí v ní běží.
Pod příkrovem ledu strážce dřímá,
temnými vlnami nad hříchy hřímá.

Žádnou lest však stará řeka nezná,
muž vstoupí na led a hned to pozná.
Teplo krve smyje ledový proud,
pod vodou se nelze nadechnout.

Bylo to jeho přání nebo zásah zhůry
je to konec či nový začátek noční můry?
přidáno 06.04.2013 - 23:21
jen technická: ta báseň se jmenuje Štědrý den
přidáno 02.03.2013 - 18:45
Therésia: A víš, že se ti nedivím! Nikdy jsem básně nepsal a psát ani nehodlám. Takže žádná škoda.
přidáno 02.03.2013 - 18:37
Nelíbí se mi po rýmové stránce a ani obsahově mě nezaujala. Škoda.
přidáno 07.12.2012 - 00:04
LUKiO: Ano ;-)
Ovšm pokud bych chtěl příště "padělat" třeba LUKiA, tak bych musel jeho "rukopis" začít velice pečlivě studovat...
:-)))
přidáno 06.12.2012 - 23:46
Vladan: já bych spíš psal o zábavě, než přímo o srandě, prostě vyjít na jeden den z toho do určité míry stereotypu kousek jinam, a pokud jsi čekal od toho trochu něco jiného, větší aktivitu v tipování ze strany autorů, tak holt víš, na čem stavět propříště :)
přidáno 06.12.2012 - 23:25
LUKiO: Anonymní den je, domnívám se, o srandě. samozřejmě jsem si nemyslel, že někdo napíše - to není devils, ale vladan, ale... čekal jsem, že víc lidí ten můj "podvod" odhalí. Zatím, kromě devilse samotného, to byla jenom Yana, která mířila na Kakuzu.
přidáno 06.12.2012 - 23:11
Vladan: to je pak o tom, co je jakožto autora tvým cílem v anonymní den, ty jsi tím, že jsi napodobil pimpa, přece nemohl počítat s tím, že tě někdo jako vladana odhalí...já raději napíšu dílo za sebe, a pak budu buď potěšen, že jsem byl poznán, nebo překvapem, k jakým možným autorům jsem přirovnáván, obojí mě v podstatě potěší...v případě, že budu chtít být identifikován jako devils, tak to udělám podobně jako ty, a to bude můj cíl, ale nebude to určitě to, aby poznali že devilsovu báseň nenapsal devils, to se vlastně budu opakovat, protože je to spíše nereálné, a abych každému psal samá voda apod., protože v tom případě může být autorem opravdu kdokoliv, tak to by nebavilo nikoho.
přidáno 06.12.2012 - 23:01
LUKiO: Možná, že v mém případě šlo o specifický případ právě proto, že jste se neměli čeho chytit. Proto ty nápovědy.
Já nevím jestli je dobře psát tak "osobitým" stylem, že jsem podle něj čitelný. Možná to je v básních jiné, ale shodou okolností jsem se dnes viděl s jedním známým - porotcem jedné povídkové soutěže a zeptal jsem se ho, jestli moji povídku poznal (hodnotil samozřejmě anonymní práce). Odpověď, že ne, že to tipoval na dílo "ženské" ruky (hlavní postava žena), mě velice uspokojila. (Méně už umístění.) Nechtěl bych mít průhledný styl psaní.
přidáno 06.12.2012 - 22:44
Vladan: Právě proto, že to, že ty jsi autor, by měli lidi uhodnout bez nápověd, na základě toho, jak píšeš. Myslím, aspoň za mě, že cílem autora by mělo být napsat své dílo tak, aby jej bylo možné identifikovat. Ale samozřejmě ne tak, že napíše hned v první větě, já jsem Vladan, nebo že napíše nějakou indicii o sobě, která je pro něj specifická, ale tak, že prostě má svůj určitý styl...ačkoliv nemusím většinu homérových děl, přesto je svůj, a jej jsem správně poznal, obdobně jsem si tipoval yanu, i když jsem to tam u jejího díla nenapsal, ale myslel jsem si to, že by to mohla být ona...napodobit někoho cizího a pak chtít po lidech, aby poznali autora, a pak jim případně k tomu napomáhat nápovědama, mi přijde, že je spíš nereálné, to bych mohl rovnou komentovat něco jako, jsi devils - ne - jsi taron - ne - jsi štiler - samá voda ... prostě nuda takhle otipovávat, a hlavně člověk se nemá čeho chytit
přidáno 06.12.2012 - 22:35
LUKiO: To nebylo míněno na tebe, ty jsi zvážil a tipnul, tak to mělo být.
Ale jestliže Leslie říká, že jsem Devilsův styl zesměšnil, tak proč se neobjevilo od ní a dalších něco jako: "něco tak hrozného nemohl devils napsat!" A že to hrozné je, to beru jako fakt.
A proč ti, LUKiO, vadí moje komentáře? Kdyby bylo více "hádajících", přišla by další "nápověda" - ono uhádnout mě bylo, hádám, poněkud obtížnější. :-)
přidáno 06.12.2012 - 22:17
taron: mě a přejít humor? to zatím ne, můj smysl pro humor je nesmrtelný ;)
vladan: proč by se měli chytat za nos? já pochyboval, a přesto jsem tu čepici rád snědl :)

jediné co mi vadilo, ale to nejen tady, ale i u jiných děl, jsou komentáře přímo autora dané básně u té své, to bych v anonymní den zakázal...a vlastně, to asi na další termín tak udělám
přidáno 06.12.2012 - 07:49
Leslie: Je fakt, že devilsova forma byla (pro mě) nejsnáze napodobitelná - protože se výrazně odlišovala, nikdo jiný tak nepíše.
Nicméně - já, ani Inien nejsme básníci a nikdy jsme se o psaní poezie ani nesnažili. Hádám, že naše primitivní rýmy mohly být vodítkem, že autorem není devils. Za nos by se měli chytit spíš ti, co hádali a nepochybovali...
přidáno 06.12.2012 - 04:35
Vladan: taron:
"Jak panensky bílou závějí,
jak mořem prostým nadějí,
mladý muž brodí se právě
myšlenkami ve své hlavě." :-)

Jinak - k básni se snad ani vyjadřovat nebudu a co se týče nápadu... mystifikace je fajn, beru ji, ale tohle mi přijde trochu jako zesměšňování Devilse a jeho stylu. Chápu, že jsi to asi nemyslel špatně, ale prostě za mě ne - promiň.
přidáno 05.12.2012 - 11:00
Hm...ostatní mě docela zklamali, jediný, kdo má smysl pro humor je Lukio a ty :)) ale hádám, že Lukia už ten smysl přešel:)))
přidáno 05.12.2012 - 09:54
Vladan: Ha, ha...těším se na Lukia a jeho čepici:))))
dobrej fór ..určitě lepší, než můj před dnem anonymity hodit báseň s mým jménem:)) prosím vkládala jsem za pět dvanáct :) a potom druhou ...mno...myslím, že jsi talent :)))
Panensky bílou závějí
v mořích beznadějí
mladý muž se brodí právě,
myšlenky se mu honí v hlavě.

aspoň takovou malou úpravu jsem si dovolila a hned je to lepší.. .jinak ten konec je fajnovej:) CHválím :)
přidáno 04.12.2012 - 15:40
DDD: Myslíš jako báseň nebo jako vtípek zahrát při anonymním dni si na devilse?
přidáno 04.12.2012 - 12:15
Přijde mi to hloupý. Promiň.
přidáno 04.12.2012 - 00:54
Devils_PIMP: Napadlo mě, že by možná šlo tematicky nasimulovat devilovskou báseň (včetně několika chyb) a vydávat se za tebe. Přizval jsem si jako pomocnici Inien (také povídkářku, ne básnířku) a spolu jsme vytvořili tento paskvil. Přijmi omluvu za zprznění svého stylu a těším se na vystoupení LUKIA! (alespoň jeden se chytil)!
přidáno 04.12.2012 - 00:30
;-)
přidáno 03.12.2012 - 19:07
Kritika - ta vám jde! Ale uhádnout autora - kdo si troufne?
přidáno 03.12.2012 - 18:31
Konečně něco, co může Puero setřít a napadnout!! Děs běs. První chyba je inspirace Erbenem. Erbena by měli buď zakázat na školách vůbec vyučovat, nebo leda jako varovný příklad jak DNEŠNÍ poezie rozhodně vypadat nemá. ´Jó za národního obrození, to bylo fajn, to se lidi teprve učili česky. Ale dneska předpokládám, že Češi svou řeč už zvládli a můžou svobodně psát moderním jazykem. Ono to není ani tak slovníkem, ale tím krkolamným slovním spojením a řazením ve větách. Slovník 19. století se dneska nenosí a kdo si myslí, že jo, tak zaspal dobu! Dobu! Nehledě na to, že Erbenovi ta rytmika šla mnohem líp. Nejde jen počítat slabiky, najít rýmující se koncovku, ale taky mít trochu cit pro rytmus. Rytmem se nemyslí pochod ein zwei drei, ale plynulost. Při čtení každý čtenář nahodí tempo čtení podle začátku básně a v témže tempu předpokládá, že se bude odvíjet i zbytek. Proto je mu třeba vyjít vstříc a neměnit rychlost. no a ten příběh...... holka zahýbá s Jírou. Chjo.
přidáno 03.12.2012 - 18:19
a jo proč ne mě to azse tak tragický nepřijde...líbí se mi nápad
přidáno 03.12.2012 - 18:07
Děs a hrůza. Hodně trapný pokus o vázané verše. Člověče než příště něco takového zveřejníš tak si přepočítej slabiky/přízvuky. Pro vázaný verš musíš mít vrozený cit a nebo musíš aplikovat matematickou přesnost a pravidelnost...
přidáno 03.12.2012 - 16:27
já myslím Kakuzu
přidáno 03.12.2012 - 12:03
Nedivím se ti, mně se taky nelíbí.
přidáno 03.12.2012 - 11:56
Dneska nemám náladu na rýmu typu - znamení/kamení, bral/vzal...

Připomnělo mi to otce na dovolené, kdy byl v náladičce a říkal nám sprosté básničky (Hovno, prdel, kamení - to je naše znamení)..

Takže, nelíbí se mi...
přidáno 03.12.2012 - 11:31
Stopro :)
přidáno 03.12.2012 - 11:30
Určitě?
přidáno 03.12.2012 - 11:27
Ne není :)
přidáno 03.12.2012 - 11:20
Napověda autora vše mění
tohle Devils_PIMP fakt není!

(pokud mi budete věřit)
přidáno 03.12.2012 - 10:54
Dobrou chuť
přidáno 03.12.2012 - 10:32
Jasný devilspimp, pokud ne, sním svou čepici.
Jinak začátek mi přišel trochu nervózní, takový krkolomný, ale pak se to rozjelo, takže dobrý.
přidáno 03.12.2012 - 10:13
Miž se (mezera)

Mozna Kakuzu

A jestli jo tak je to jeho veledílo

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
loner řekl o DDD :
Nejenže miluje ibišky, píše také dobré básně. A kromě básní je fajn parťák do diskusí ... jo, to je DDD :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku