Ontologická miniatura
přidáno 26.11.2012
hodnoceno 4
čteno 892(12)
posláno 0
Byl jednou muž a ten založil město. Dal mu své jméno a protože byl moudrý, vládl jeho občanům. Nazývali jej Král. Měl sedm synů a když dospívali, řekl jim: Založil jsem město a nebudu zapomenut. Hleďte, abyste ani vy nebyli zapomenuti.

Nejstarší syn byl odvážný a podnikavý. Procestoval cizí země, objevil neznámé kraje a dal jim své jméno. Nakreslil stovku map a popsal tisíc divů. Nazývali jej Objevitel.

Druhý syn byl silný a smělý. Byl nejudatnější z lidí, bojoval ve stovce bitev a zabil tisíc mužů. Když zemřel, zpívaly se o něm hrdinské písně. Nazývali jej Válečník.

Třetí syn byl důsledný a trpělivý. Postavil stovku paláců s tisícem věží a do každého štítu vytesal svůj znak. Nazývali jej Stavitel.

Čtvrtý byl učený a pracovitý. Stovku lidí vyrval smrti a tisíc jich přivedl na svět. Všichni znali jeho jméno a vyslovovali je s obdivem. Nazývali jej Léčitel.

Pátý syn byl přímý a duchaplný. Uměl poradit každému a pomoci všem. Znali ho ve stovce měst a milovaly ho tisíce lidí. Nazývali jej Prorok.

Šestý syn byl čestný a dobrý. Tucet synů neslo jeho jméno a každý z nich zplodil další tucet. Nazývali jej Otec.

Sedmý syn byl roztěkaný a vášnivý. Nevěděl, co by měl dělat, a tak se připojil k nejstaršímu bratrovi. Spřádal nejsmělejší plány a maloval nejneuvěřitelnější zvířata, ale poděsil ho divoký příboj, a tak odešel ke druhému bratru. Měl nejzářivější zbroj a nejvznosnější krok, ale když uslyšel lomoz bitvy, utekl a přidal se ke třetímu bratru. Navrhoval nejkrásnější výzdobu a sázel nejskvělejší zahrady, ale čekat na dokončení celé stavby mu bylo dlouhé, a tak odešel ke čtvrtému bratru. Vymýšlel nové léky a toužil léčit nejtěžší nemoci, ale když poprvé uviděl krev, odvrátil tvář a odešel k pátému bratru. Hovořil plamenně a nejvybranějšími slovy, ale než aby hovořil o nošení vody a práci na poli, raději odešel.

Tak minula léta jeho mládí a zralosti, a když chtěl jako jeho bratr počít děti, nenašel ženu, která by si ho vzala. Stal se z něj osamělý stařec, o kterého se nikdo nezajímal. Jednoho dne usedl ke stolu a napsal paměti. Nazývali jej Spisovatel.
přidáno 19.03.2015 - 20:24
Tak toto se Ti věru povedlo. Krátké a výstižné.
přidáno 01.01.2013 - 19:14
Divil bych se, kdyby syn "krále" nenašel ženu; s tím dalším by problém mít mohl. Reálné :-).
přidáno 05.12.2012 - 18:24
Máš ráda takový styl? ála báje?;)

Ale jo, proč ne.. Sice nemám ráda popis spisovatele, jak to máš ty.. Ale napsané je to dobře.. Až na maličkosti tedy..

"sázel nejskvělejší zahrady"

To mi tam silně drhne..
přidáno 28.11.2012 - 09:27
Jo ma to moc peknou myslenku...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Nesmrtelnost : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla


Předchozí dílo autora : Smlouva psaná krví

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku