Jak to je doopravdy (možná) s všemohoucností Boží... aneb kdy masový vrah dobro koná
přidáno 11.10.2012
hodnoceno 7
čteno 968(4)
posláno 0
„…a odsuzujete se k úhrnnému trestu odnětí svobody v trvání pěti milionů let.“
Hlupáci! Idioti! Myslíte, že jsem zabíjel pro potěšení? Že jsem měl radost ze smrti žen a dětí? Nesmysl. Nic jste nepochopili! Šlo o dobro vás všech.


S Marry jsem se poznal před pěti roky. Báječná, nádherná holka. Na soutěži Miss by asi neuspěla, taky by o to nikdy neusilovala, ale mně se líbila. Zatímco se naši známí rozcházeli a rozváděli, já s Marry jsme se měli stále stejně rádi. Pořád jsem se těšil domů, na dotyk její ruky, na její smích, na vůni vlasů…
Byla mým andělem, mým štěstím, prostě vším, pro co jsem žil. A když se na nás usmálo štěstí a Marry mi oznámila, že za pár měsíců budeme tři, byl jsem ten nejšťastnější chlap pod sluncem.
A pak se stala ta bouračka. Nějakej kretén jí nedal přednost na hlavní a v plný rychlosti ji sestřelil ze silnice. Viděl jsem její auto. Zbyl jenom šrot.
Marry jsem našel v komatu. Doktoři jí nedávali prakticky žádnou naději. Klečel jsem u její postele, držel ji za ruku a přitom se modlil. Prosil jsem Boha, aby udělal zázrak. Takhle to přece nemůže skončit….
Nehnul jsem se od ní pět dlouhých dnů. Tu poslední noc, lékaři ji označili jako kritickou, jsem padal únavou, ale nemohl jsem Marry nechat samotnou. Chtěl jsem být s ní, ať už by se jí mělo ulevit, a to víc, kdyby… mi odešla.
Náhle vešel do pokoje shrbený šedovlasý stařík. V první chvíli jsem si myslel, že je to lékař na obchůzce, ale byl příliš starý a vyzařovalo z něj něco …. něco nadpozemského.
„Kdo jste?“ zeptal jsem se, ačkoliv odpověď jsem už v tu chvíli uhádl.
„Ten, koho už tolik dní prosíš o pomoc.“
„Bože, to je dobře, že jsi přišel zachránit Marry!“ Klid a mír se mi rozlil po duši, Marry bude žít!
„Slyšel jsem tvé prosby, ale musím tě zklamat. Nemohu Marry pomoci.“
„Proč? Vždyť je nevinná, proč ji nechceš zachránit? To není spravedlivé! Já ji miluju a ona mne. Chceme spolu mít děti, vychovávat je.“
„Nejde o to, co chci nebo co je a není spravedlivé, ale o to, že už prostě nemohu.“
„Jak to? Vždyť jsi všemohoucí!“
„Bohužel, má všemohoucnost a vševědoucnost jsou pryč.“
„Co to říkáš, Bože? To přece není možné, vždyť jsi Bůh a ten musí být všemohoucí!“
„Můžu si za to sám. Přecenil jsem se. Vytvořil jsem tuhle planetu, rostliny i všechny živé tvory a nakonec jsem k obrazu svému stvořil i člověka. Mohl jsem ho nechat stejně prostého jako zvířata, ale já chtěl víc, chtěl jsem, aby se můj nejdokonalejší výtvor přiblížil mně samému. Proto jsem dal člověku duši, dal jsem mu rozum. Ale rozum a duši nemohu ani já jen tak vytvořit. Musel jsem mu věnovat trošičku toho svého, nepatrnou kapičku té své vševědoucnosti a všemohoucnosti. Tak malinkatou, že jsem ji mohl dát tisícům lidí a nepoznal bych úbytek. Každý člověk se tak přiblížil Bohu, stal se maličko všemocným a maličko vševědoucím.
Jenže počet lidí se stále zvětšoval a zvětšoval a já nemohl s rozdáváním vlastní duše přestat. Přece jste byli mými dětmi, miloval jsem vás i s vašimi chybami. Vždyť ty jsem vám dal do vínku, abych vás mohl podrobit zkouškám a svodům. Nemohl jsem přece najednou odmítnout a dovolit, aby se z vás stala bezduchá nemyslící zvířata. Ale z tisíců se staly statisíce, miliony, pak desítky a stovky milionů a nakonec miliardy. Dnes je vás víc než šest miliard a moje boží vlastnosti jsou rozmělněny mezi vás. Poslední, co ještě dokážu, je být s každým nově narozeným dítětem a každým umírajícím. Dětem dávám drtek svého rozumu a od umírajících si ho beru zpět. Ale váš počet narůstá strašnou rychlostí. Zanedlouho už ani tohle nezvládnu a to bude konec můj i váš,“ stařec se odmlčel a já si uvědomil, jak se mu na tváři plné vrásek zračí zoufalství a bezmoc.
„Přijmi to jako moji omluvu, že nemůžu Marry pomoct, i když bych si to přál. Každý lékař teď má kousíček mé schopnosti uzdravovat nemocné a oživovat zemřelé. Mně už nic nezůstalo,“ odmlčel se a po chvilce dodal: „Rozluč se, Marry umírá.“
Podíval jsem se na ni a v šeru nemocničního pokoje se mi zdálo, jako by jí z tváře mizely šrámy, jako by se začala usmívat a jako bych zaslechl tiché: „Mám tě ráda, sbohem…“

Náhle mě probralo pronikavé pískání. V několika okamžicích byl pokoj plný lidí, kteří mě odstrčili a snažili se Marry přivést k životu. Ale já věděl, že se jim to nepovede…
Neplakal jsem, nekřičel. Zato se ve mně něco zlomilo. Část mojí duše jako by odešla s Marry. Pohřbil jsem ji a začal zabíjet lidi. Chladně a s rozmyslem. Jako odborník na organickou chemii jsem měl jak znalosti, tak potřebné látky a v rámci pravidelných kontrol i přístup do zásobníků pitné vody. Použil jsem jed, který se projevil až po dlouhé době. Věděl jsem, že mě dříve nebo později chytí, ale potřeboval jsem alespoň trochu času, abych obešel co nejvíce vodních rezervoárů.
Bohužel, stal jsem se sice nejmasovějším vrahem v dějinách lidstva - díky mně zemřelo více než půl miliónu lidí, přesto to bylo k ničemu. Co je to půl miliónu proti šesti miliardám! Konec lidstva jsem oddálil pouze o necelých pět dnů, právě za tu dobu se lidská populace zvětší o půl miliónu.
Odpusť, Bože, odpusťte, lidé, selhal jsem.
přidáno 14.01.2013 - 14:50
Zajímavý nápad; a co se týká "jednoduchosti rozdávání božského čehosi": jedná se přece jen a pouze o výpověď masového vraha, který mohl po opětovném přezkoumání duševního stavu skončit v blázinci.:-)
přidáno 18.10.2012 - 12:01
Vladan: Však,jo to nebyla ani tak kritika Tvého díla,jako spíš jen momentální popud napsat něco k tomu Bohu. Je fakt,že kdybych-nedej bože-napsal já nějakou mystickou povídku,asi by tomu nerozuměl skoro nikdo,a to nemluvím o potencionálním stylu mého psaní..:-)
přidáno 18.10.2012 - 09:31
GULI: No, GULI, přiznávám, že tvoje uvahy jsou na můj vědecko-skeptický mozek přespříliš mystické a nejsem schopen tomu už jen jim porozumět, natož je "přijmout".
Je jasné, že v takhle krátké povídce musí jít o "drsné" zjednodušení. Není to filosofická práce, ale jen zpracování nápadu o "božím rozdávání se". Filosoficko-myslickou povídku bych zcela jistě nezvládl. :-) Každý si troufne na něco jiného.
přidáno 17.10.2012 - 23:54
No,ale ať je to jak chce,trochu mě s..e,že neumím psát jako ty-myslím styl,podání a tak podobně. Námětu bych měl dost,ale než něco prznit,to radši nic,,:-(
přidáno 17.10.2012 - 18:07
Zajímavý nápad,ale takový Bůh-i když je to sci-fi bůh- je trošku zjednodušený až dětinský. S tím rozdáváním čehokoliv "božského"- až se to vyčerpá..:-)
Pokud ale pointa není v něčem jiném,a já to nepochopil..i to je možné.
Problém v čemkoliv co se týká "Boha" je v tom,že jak ateisté i věřící tomuto nezměrnému-pokud něco takového existuje- dávají více nebo méně lidské vlastnosti. Já taky můžu těžko něco říkat,ale přesto tady takovou malou ukázku jak se např,snažil popsat "Boha" tedy stav který vlastně není stavem ale Bytím,Jsoucím nebo jak to říct-Mistr Eckhart,jeden z největších křesťanských mystiků-mimochodem,pokud by zavčas nezemřel,skončil by na hranici..

Když jsem ještě byl ve své první příčině, neměl jsem žádného Boha a byl jsem sám svůj. Nechtěl jsem a netoužil jsem, neboť jsem byl pouhé bytí a poznával sama sebe podle božské pravdy. Chtěl jsem sama sebe a žádné jiné věci. Co jsem chtěl, to jsem byl, a co jsem byl, to jsem chtěl a tak jsem tu stál bez Boha i beze všech věcí. Když jsem však svým svobodným rozhodnutím vyšel a přijal své stvořené bytí, tu jsem měl Boha. Neboť než byla stvoření, nebyl ani Bůh Bohem: byl to, co byl. Když vznikla stvoření a začala své stvořené bytí, nebyl Bůh v sobě samém Bohem, nýbrž byl Bohem ve stvoření.
Říkáme, že Bůh v tom, že Bohem jest, není nejvyšším cílem všech stvoření, a stejné bohatství bytí má v Bohu i to nejmenší stvoření. A kdyby se stalo, že by moucha měla rozum a mohla rozumně zkoumat věčnou propast božského bytí, z níž vzešla, říkám, že Bůh se vším, co Bůh jest, nemohl by tu mouchu naplnit a uspokojit. Proto prosme Boha, aby nás zbavil Boha a abychom chápali a věčně užívali pravdu tam, kde ten nejvyšší anděl i moucha i duše jsou totéž, tam, kde jsem stál a chtěl, co jsem byl, a byl, co jsem chtěl.

Možná je to trochu nesrozumitelné,ale řeč mystiky je řečí zkušenosti,přímého prožitku,a popsat nepopsatelné je nadlidský úkol,ale vždycky byli lidé kteří se o to nějak pokoušeli,ale málokdo jim porozuměl,protože to nejde myslí,myšlením ale jaksi "přímým stykem" s Tímto. Člověk to může odmítnout jako nesmysl,ale fakt je že se něco mimo racionální myšlení děje-co? To nevím,ale "cosi" se tam prostě "šudlá"..:-)
přidáno 11.10.2012 - 19:43
Hm...
přidáno 11.10.2012 - 17:35
Zajímavá.. Jako vždy..

Napadá mě k tomu jen: A bude hůř..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Rozsudek ze sbírky Doteky bohů (8) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : VIRY, Viry, viry..... samé viry
Předchozí dílo autora : Kapitalismus x socialismus x sociální stát

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku