přidáno 09.09.2012
hodnoceno 1
čteno 3468(13)
posláno 0
Suchý hadr na dně mořském
Obsazení:
Prodavačka:
Manžel :
Pan Wohnout :
Ben:
Nevěřitelky : Nina :
Stacy:
Betty:
Isabell:
Muži:
Starosta:

1.obraz Z laboratoře Franka Šajna

Frank Šajn : ( na diváky) Na co koukáte ?? Je tu snad někdo ? Vidíte tu snad někoho ? Nebo snad ? Ahááá vy koukáte na mě . Hmmm,to jste mě překvapili(culí se ) . Jmenuju se Frank Šajn a právě tu vytvářím.....to byste chtěli vědět co ? Ale tohle je tajný....(nechá se ,,přemluvit") Víte jde o vytvoření zcela nového lektvaru.Člověk po něm má být NEVIDITELNÝ!! ÁÁÁ,vidím že támhle se někdo směje,to je dobře,nepředpokládal jsem že mi někdo uvěří,ale je to pravda,víte toto je má laboratoř a já už se zde mnoho let mořím s tím novým lektvarem a né a né na to přijít.Podívejte. Půjdu sem a vezmu,pět listů bambusu ohavného,tady chlupy se zuřivých psů,tady trus jelena, lupy z divoženky a vidíte ? Zase jenom Tic Tac! Nic jiného jsem zatím nevytvořil. Jen ten zatracenej Tic Tac a jěště něco ,ale nevím co.No snad si vzpomenu.Áaáá,ale zase vidím že se někdo ptá , proč mám v puse tu mentosku.No,předvedu. Bambus ohavný,chlup zuřivých psů,trus jelena a trocha cukru a máte karamelku , a vidíte! I karamelku umím,nojo ale to není lektvar neviditelnosti i když je to chutnější. Už jsem zkusil opravdu všechno,no, než mě šéf vyrazí tak se podívám jestli je ten lektvar neviditelnosti už lepší …óóó…to je vůnička …ááá (spadne mu tam karamelka) Áááá doprčic….Ten mě seřve , ten mě tak seřve.Já skončím.Já přijdu o práci. Já musím.Já už musím.Já se musím schovat.Přijdu o práci....

2.obraz Výtvor

Šéf: ( prohlíží si sklenku) Zavolejte mi Franka Isabel.
Isabell: Ano,pane.(odejde do zákulisí a tam volá,za chvíli se vrátí s Frankem)
Frank: P-p-p-ane copak si , copak si p-p-p-řejete ?
Šéf: Chtěl jsem se vám něco uká…(Frank mu skočí do řeči) Frank : Já ten oheň ze kříd nezaložil , Jej oheň? Totiž…. Copak mi chcete ukázat ?
Šéf: No jestli už jste skončil tak pan Wohnout ( v tu chvíli přijde) vám něco ukáže.
Frank : Co to je ?
Šéf: Pane,vysvětlete tady našemu příteli co to je.
Pan Wohnout : Tož…toto jsme našli,když jsme u vás v laboratóři rano uklízeli. Bylo to v tý skleničce a pěkně to voní.
Šéf : Víte co to je milostpane Šajne ? To je váš lektvar neviditelnosti. Zkusíme to ( hodí si ten hadr přez obličej ) Vidíte mě ?
Frank : (mlčí)
Šéf : Tak teda vidíte mě ? ( skoro až naštvaně)
Frank : Ano,pane. (zklamaně)
Šéf: ( sundá si hadr a hodí ho na zem ) No vidíte,že jste mě viděl. Takže jste pokazil dobrej lektvar,ze kterého vznikl jen obyčejný HADR! ( rozlije rozčilením sklenici)
Pan Wohnout : Já to utřu.(utírá)
Šéf : Jak jste jen mohl být tak bezohledný ? Tak sobecký ? Tak neopatrný ? ( v tu chvíli ho přeruší jekot pana Wohnouta) Co je pane Wohnout ?
Pan Wohnout : Pane Šéf! Pane Šéf! Ten hadr je suchej!!!!
Šéf: Fakt jo ? ( něvěřícně,ale jde si sáhnout) , No já se z toho PO-dívejte pane Šajne,fakt je suchej .Já už se na vás nezlobím.Nevadí,že nemáme lektvar neviditelnosti, my totiž máme hadr absolutní nenamočitelnosti! Pojďte ukážeme to na trzích.


3. obraz Od každého někdo

Prodavačka: Kupte vejce, čerstvé vejce,přímo zde snesená, krásná vejce pane. ( nabízí)
Prodavač: To nic není,pohleďte na mé ryby všech velikostí,jakostí a typů. Z toho se vaše břicho snáze naplní vážení páni.¨
Nevěřitelky: Betty: To jsou vši ,co ?
Nina: No přesně, jen čekají než kolem nich projde nějaká slušnější skupina…
Stacy: A hned se k nim nahrnou s nabídkami jen, aby z nás vysály naše těžce vydělané peníze jako vysavače !
Prodavačka: Těžce vydělané peníze ? Paní vy ani nevíte jak se vyslovuje slovo ,,práce“ .
Betty : To tedy náhodou vím ,, práséé“.
Prodavačka: No to jste ….
Betty: Cože ? Já ? C! Tohle jste teda přehnala madam , holky až se vrátí manžílci dáme jim co proto a teď pojďte máme jěště spostu peněz ,které musíme utratit (hihňání )
Šéf : Tak tady si postavíme stánek , uvidíme zda-li se někdo objeví a podívá se ...(podívá se na Franka) Co stojíte jak solnej sloup,pomozte mi přece!
Frank: (zahleděn na holky ) P-p-pardon já viděl nádherného ptáčka…
Šéf : Jo jasně ptáčka...hele chlape,vy můžete být hodně rád, že jsem vás nevyhodil a nepřizabil za to,že jste mi zničil můj lektvar,ale na druhou stranu jsem rád,že jste mi pomohl vynalézt tenhle hadr.Teď už mi,ale pomožte,ptáčkové už odletěli. ( Frank se připojí a staví stan )
Muži : Hele koukejte taky vzniká nový stan, pojďte se podívat.
Betty : ( na prodavačku ) Ty ?? Já myslela,že už jsi odešla ?!
Prodavačka : Víte,já tu bude jěště hodně dlouho tohle místo mám koupené za peníze co jsem si vydělala.Víte co ? Připojte se zpátky k stádu a mě nechte být .
Betty : Jak si to dovolujete ? No vy jěště uvidíte, manžílek si vás podá ! Manžílku ?
Manžel : Ano ?
Betty : Vysvětli tady paní, že zahrávat si se mnou je neslušnost a zeptej se jí kolik stojí ta vejce.
Manžel: Paní,zahrávat si…
Prodavačka : Já to slyšela.Vejce stojí 20kč.
Šéf : Dámy a Pánové ! Děkujeme Vám za účast naší prezentace,dnes vám s mým kolegou ukážeme revoluční novinku- Hadr,který se nikdy nenamočí !
Betty : Ježiš,to je ještě horší než to co jsem včera viděla v televizi , Víte že Chuán se s Esmeraldou nakonec nerozešel ?
Nina+Stacy: Ale néé ! ( vyděšeně )
Betty : Jo,to je děsný co mysl-Šéf: Dámy ?? My se tu snažíme obchodovat. Navíc je tu spoustu lidí co ten díl ještě neviděli….třeba já ( holky se zachechtají) . No,ehm,zpátky k obchodu, Franku ?
Frak: S radostí ( Vylije sklenku vody ) (šéf tam hodí hadr, utírá a vysvětluje) : Všimněte si jak tento hadr spolehlivě a šetrně utře tuto vodu a…..Je stále suchý
Všichni : ( Údiv )
Šéf : Zde si sáhněte.
Manžel : To je neuvěřitelné,opravdu je suchý !
Betty : I podlaha ??
Šéf : I podlaha.
Manžel : ( sáhne na podlahu ) No opravdu.Je zcela suchá ! Kupuji toho 20 kusů!
Všichni : ( vytáhnou bankovky a mávají s nimi a nabízejí ceny )



4.obraz Naděje – na –ZBOHATNUTÍ


(později u krámku )
Frank : ( přepočítává bankovky ) sto...dvě stě...tisíc...To se mi líbí,ale mohli by jsme z toho vytěžit ještě víc…
Šéf : A jak asi ? I teď už stojí příliž moc , prostí občané to za stovku nechtějí vážený. To už je moc.
Frank : A to chcete prodělat kvůli nějakejm ubožákům ? Tenhle hadr není pro ně pane,on je něco jako posvátný koberec co nás vyveze do výšin miliónů !
Šéf: A i víc !
Frank : To nejde,ale myslím že miliónky nám budou stačit ( hihňání)
Betty : Pánové ? A co kdybych vám já řekla , že existujou i vyšší hodnoty peněz,než milióny? (ukáže bankovku) Jmenují se mega milióny. Můj manžel jeden má ( sahají jí po penězích) . Né né, ten si budete muset vydělat sami,ale já vím jak.Slyšeli jste o Benovi ? Ten má něco společného s loděma,taky má megamilióny a ten by vás mohli dostat až do Ameriky.
Frank + Šéf : Páni!
Šéf: Povězte nám ještě víc,kde ho můžeme najít, jak s ním máme mluvit ?
Betty:A co za to dostanu já ?
Šéf : A co by jste chtěla ?
Betty: No…třeba padesát procent zisku z těch hadrů…kdyby to šlo…
Šéf : Třicet procent!
Betty: Dvacet procent!
Šéf: 10 procent !
Betty : Tak jo. Tady máte tu adresu a nezapomeňte na naší dohodu! ( odejde)
Frank : Chudinka.Asi nepochopila,že má spíš zvyšovat.A to jsem si vždycky myslel,že ona penězům rozumí...No tím lépe pro nás.
Šéf: Ano,ona ty peníze nemá potřebu počítat jen je utrácet.
Frank : Ano..ano.
Šéf : No to abychom zašli hledat toho Bena že ?




5.obraz Přez velkou kaluž

Šéf: Tak už jsme tady.Doky.Ty které mají stanoviště, kam se splašené lodě tak rády vrací.Tady! Tady kde vznikají sny a lodě se vydávájí kamsi v dáli v to krásné moře !
Frank: Ámen!
Šéf : ( odkašle si) No,tady na tom lístečku co nám dala Betty je,že Ben by měl být hezký mladík,vysoký a chrabrý.
Ben: Tak to jsem já.
Šéf: Och.Ten popis.Opravdu sedí.( sarkasticky)
Šéf: Takže vy by jste nám tedy mohl pomoci,hledáme loď co by nás dopravila až do Ameriky a unesla na své palubě spousty kusů čtverců vážících a vypadajících zhruba jako…hadr.
Ben: Óóó,tak to mám pro vás něco speciálního ( vytáhne kulisu) , je to Mig Mag šest tisíc ! Nejnovější flotila. Má nosnost dokonce ještě víc než potřebujete,takže je naprosto nepotopitelná!
Šéf: No to zní hezky.Jenomže kolik nás to vyjde ? (Ben přijde a částku pošeptá). Šéf : Cože ??!! Taková nelidská částka. No to si !... Vážně nemůžeme nedovolit.
Ben: No to se dá vyřešit.(říká možnosti) Za a )zaplaťte, za b)dejte si to na dluh ,za c)kupte si loď co tu cestu nezvládne ,za d)odejděte ,(Frank a Šéf budou zamyšlení)
Šéf : Hmmm.Zavolám si přítele na telefonu…Né vážně.Tu loď si vezmu a hned vám za to slíbím ( šeptem)
Ben : Tak na to si plácneme,loď je vaše,zítra vám ji dovezu přímo před dům a teď už pojďte , jdeme to oslavit ne ?





6.obraz Cesta


Šéf: Tak,poslední kufr,jsem na nás patřičně pyšný,představte si,že jsme se dostali až sem! Budeme bohatí pane Šajne,bohatí!
Frank : Ano! ( nadšeně)
Šéf: Za chvíli by měli přijít lidé,aby nás povzbudili. ( v tu chvíli přijdou ostatní)
Muži : Páni jaká krásná loď.Tu jste si mohli dovolit ?
Šéf : No,máme otevřený účet u pana Bena z doků,jsme trochu zadluženi..ehm..,ale to nebude vadit až přivezeme Megamilióny !
Všichni : ( obdiv )
Nevěřitelky : My si stejně myslíme,že to nezvládnete.
Betty : ( šeptem ) Holky,držte pusu,nám z toho přijdou peníze.
Nevěřitelky: Takže my jsme teď jako změnily názor á od teď jsme vaše nejky fanynky !
Frank : No to je dobře , takže my teď poplujeme a vážně nechcete jít někdo s námi ? Tahle loď je i přez veškerý náklad dost velká a my stejně nevíme kudy jet.
( přijde Ben ) : Dobře já s vámi pojedu chlapi,vsadil jsem se, když prý s váma cvokama přežiju týden a dám fotografií z Ameriky vědět,že jsme se tam opravdu dostali dostanu polovinu z toho co jste slíbili Betty.
Šéf: Dobře,takže pokud už jsme všichni,můžeme vyplout a vy ostatní se rozejďete do svých domovů.Sbohem chudobo!
Nevěřitelky : Stacy : Dovolte ?
Šéf: To nebylo na vás ale na tu proklatou zem ke které se vrátím až budu Megamilionářem!
Muži: No,snad není tak špatná ne ?
Šéf : Né je ještě horší, je příšerná a jakmile budu mít trochu peněz zmizím jak nejrychleji tu půjde.
Frank : ( přeruší ho) P…pane ?
Šéf : Co zase pane Šajne ?
Frank : Tamhle je starosta.
Starosta : No,abych se přiznal,myslím že máte pravdu pane.Tahle země je opravdu na nic.Hospodářství a finanční hodnoty padaj níž a níž.Vy budete jistě tak hodný a přispějete nám vaším úžasným Megamiliónem do kasičky,že ?
Šéf : No ano , jistě pane starosto ( pošeptá Frankovi : Nikdy
Starosta: Výborně, tak jsme dohodnutí,šťastnou cestu přeju (odejde)
Šéf: Nashle ( drze).No,tak vyhoďte kotvy pane Šajne,plujeme.(Frank vyhodí kotvu,Šéf chytne loď a hýbe s ní)
Lidi : Nashledanou! Sbohem! Šťastnou cestu!
Šéf : Sbohem chudobo,Ahoj krásné,překrásné bohatství.








7.obraz Potíže?

(ze zákulisí zní bouřka) Šéf: Co to je za zvuky Franku ?
Ben : Panebože, bouřka ! Poroučím se chlapi tahle loď je na nic, chtěl jsem z vás vytáhnout ty prachy,ale teď ? Sbohem,snad to přežiju.(pokřižuje se a vyskočí ven)
Frank: Opravdu jste mi řekl Franku ?( dojatě)
Šéf : Já…já…já jen… co to vlastně ten Ben klábosil ?:
Frank : Já to chci vědět ! ( pobízivě)
Šéf: No já myslel ,že by jsme si mohli třeba tykat,ale né vlastně ! Já jsem tady ten zlý.Takže já vám budu vykat,ale i říkat Franku a vy mi…(loď spadne i s nimi)
Frank : ( Nadechne se ) Pane ? Pane! Kde jste ? Ach né,umřel chudák a zrovna,když mi chtěl říct,že mi bude ( Šéf se vynoří a nadechne se)
Šéf : Vykat ! Vy mi budete vykat ! A jestli to přežijeme, tak vás vyhodím! ( podá mu kus dřeva ) Chytněte se tohohle , budeme doufat,že nás to někde vyplaví.



8.obraz Zpátky


(kulisa natáčení) a v ní dva moderátoři , u nich všichni ostatní kromě Šéfa a Franka)
Moderátorka : Hlásíme se vám živě z této hrozné události kdy loď Mig Mag šest tisíc,ukončila svou plavbu teprve dvacet kilometrů od doků odkud vyplouvala.Policisté se domnívají,že příčinou potopení byl ledovec a jestli vám tato situace připomíná nějaký film tak jste vedle.Tato loď měla převážet velmi dobré hadry,které údajně všechno vsáknou a jsou stále suché.
Moderátor : A za námi už je vidět.Panečku koukněte se na to! Všechna voda se vsakuje a odhaluje nám plochu a samých hadrech a dvou lidech pane jo ! ( senzačně)
Moderátorka : Ano, je to skutečně tak a vidíme dvě osoby jak se k nám blíží. Kdo to jenom je ? Přežili snad tuto havárii naši udatní mořeplavci ?
Frank+ Šéf : Dobrý den.
Moderátorka : ( k nim přijde) Vidím vás velmi ráda,i když jste právě vyhodili z okna touto havárií několik megamiliónů tak si myslím,že to bude vše v pořádku,když to zaplatíte městu.
Šéf : No já… já.Já to vyřeším,ano také si myslím,že vše bude v pořádku, jenomže to nejhorší teprve začíná.Přišli jsme bohužel o muže ( Ben přijde zezadu zatím nespozorován) , byl to ten nejlepší námořník všech…
Ben : ( odkašle si)
Šéf : ( otočí se ) Bene! ( obejme ho) Já jsem tak rád, že žijete. Na vaší počest zde vystavíme památník z těhto hadrů,které pohltily Atlantik a bude se to jmenovat Benova úžina ano ? Pane starosto ano ?
Starosta : Ale jistě.( obklopen dívkami)
Šéf : A co se týče vás Franku odejděte.Odejďte co nejdál z tohoto města a nikdy se sem nevracejte ( Frank je šokován). A my ostatní půjdeme taky. My oslavíme návrat hrdiny!
Dav : Ano! Jupí! Hrdina !
( potom štronzo a Frank bude osvětlen a povede monolog ) Frank: Takhle to je vždycky s busnisem,obalamutí vás na pozlátko a nakonec slávu schrábne ten kdo nic nedělal.

KONEC
přidáno 23.09.2012 - 19:52
Moc povedené! Svižné dialogy-super!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Suchý hadr na dně mořském : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
Aliwien řekla o ivkaja :
Příjemná žena, se kterou jsem měla možnost setkat se i osobně. Nesporný talent v napsaných básních se nezapře. I když - básnění ve spojení s "nostalgikem" se mi rozhodně líbí víc a nemá chybu.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku