...
přidáno 15.08.2012
hodnoceno 19
čteno 1228(15)
posláno 0
Jsem žíznící srdce jež volá jen houšť,
jsem láska když skrápí ho jak vyschlou poušť,
jsem trnová koruna pod křížem spadlá
jsem na hrobě naděje květina zvadlá.

Jsem výkřik bolesti, když výstřel padne,
jsem kulkou v těle které už chladne,
jsem posel věčnosti i věčnost jsem sama,,
jsem z propasti zoufalství šklebící tlama.

Jsem píseň života i anděl jsem smrtící,
jsem štěstí bezmezné i hrůza vše drtící,
jsem něžný polibek a jsem zaťatá pěst,
jsem rozkaz k popravě i milosti zvěs.

Jsem víla tančící v májovém dešti,
jsem rukou kata i mečem jež leští,
jsem bůh a bohyně, otec i syn,
jsem náruč laskavá i smrtící plyn.

Jsem vše co je, i vše co není,
jsem dech jež zimu v jaro mění,
jsem člověk v bolesti do světa zrozený,
jsem motýl bez křídel do větru hozený.

ikonka sbírka Ze sbírky: TANEČNÍK ŽIVOT
přidáno 03.02.2013 - 18:19
Ano. Jsem, který jsem - to je něco docela jiného. Tedy - jsem tím, kdo je, kdo existuje, bytí.
přidáno 16.08.2012 - 13:18
Když si z hlavy vyhodíš to slovo JSEM-a budeš jen tím JSEM bez představy a pohybu myšlení,myslím že nebudu dalejko od pravdy že se příblížíš k obrovskému mystériu-o kterém se hodně mluví ale málo prožívá ,vycituje. Potom, jen stačí záblesk "čehosi",se všechny koncepty hroutí,zmizí Bůh a nastupuje BŮH-ovšem bez pojmenování a vůbec čehokoliv. Ale tady končí slova a všechno. Něco končí a něco začíná-a pak už to jen je. Tak jsem to podobně nějak párkrát prožil,ale jen krátce-pokud se dá mluvit v tomto o čase-spíš ne.
přidáno 16.08.2012 - 11:03
kmotrov: To je přesně ono, až mi z toho leze mráz po zádech. Hm, je opravdu úžasná a naše kreativita k tomu. Páni. Čím vším jsme mohli být, čím jsme a jak je naše žití pomíjivé, ale jak ho skálopevně milujeme a zmítáme se v něm.
přidáno 16.08.2012 - 10:58
Yana: GULI: To je úžasný, zkus to číst tak, že nečteš to jsem a jen na posledním řádku si domysli JSEM
přidáno 16.08.2012 - 10:54
Je nádherně napsaná, čím vším můžeme být...Já tedy jsem si ji přečetla prvně s tím jsem a pak bez toho a líbilo se mi to mnohem více. Je to jedna z těch, které jsem si četla nahlas.
přidáno 15.08.2012 - 18:51
Jsem ......
přidáno 15.08.2012 - 12:49
Mě se to teda líbí
přidáno 15.08.2012 - 11:52
Mně se nejvíc líbí to: Čert ví....-)
To je tečka jako hrom!
přidáno 15.08.2012 - 11:43
Vladan: To tvoje obrácení toho pořekadla je celkem příhodné. Všechno ve všem-nebo všechno v ničem,nebo nic ve všem...? Čert ví...:-)
přidáno 15.08.2012 - 11:39
Vladan: Oprava-JSEM KTERÝ JSEM-je na začátku Bible.
přidáno 15.08.2012 - 11:37
Vladan: co je špatné? Co je dobré? Vladane do debaty ohledně dobra a zla už mě nedostaneš,už jsi mě jednou vyškolil a já to nemám ještě promyšlené...:-):-)Pořádně...:-)
přidáno 15.08.2012 - 10:27
kmotrov: já bych doplnil " .... i ten, kdo nevidí psí hovno v boží slávě"
přidáno 15.08.2012 - 10:26
GULI: Jsme zase u chápání a interpretace... pro mě má ta báseň jiné poselství. Je proto špatná? Jsem proto špatný já?
přidáno 15.08.2012 - 09:56
kmotrov:Ano.to je čistě pantheistický pohled na Boha-který je vším ve všem. I v Bibli jsou náznaky tohoto-Já a otec jedno jsme.-bohové jste..atd.
Jak kdosi trefně napsal: Je slepý ten, kdo nevidí Boží slávu i v psím hovnu...
přidáno 15.08.2012 - 09:52
Vladan: No,já jsem to myslel trochu jinak-JSEM JAKÝ JSEM-jsem jaký jsem,jsou slova na začátku Bible,sice ani to není originální ,protože to pochází z nějakého dřívějšího náboženství,myslím z Egypta,musel bych to najít,aleuž to že jsou jako jediná napsaná velkým písmem,ukazují na mimořádnou důležitost. Jsem který jsem,znamená Bytí bez přívlastků a taky přítomný čas. Ne byl jsem nebo budu-ale jsem. Ani se nepíše JAKÝ jsem. Takto by se dalo říct by se mohlo definovat to,čemu se říká Bůh. Bytí,Jsoucnost,Život. Je to čistá mystika. Prožitek bez popisu a komentování prožitku. Bytí pro Bytí-nebo tak nějak..:-)
přidáno 15.08.2012 - 09:52
Velice pěkná a povedená. Líbí. :)
přidáno 15.08.2012 - 09:20
"Rozštípněte dřevo, já jsem tam, zvedněte kámen a najdete mne tam."
tzv. Tomášovo evangelium, objevené okolo roku 1950, text preložený z řečtiny pochází snad z roku 140 n.l., výrok je připisován Ježíši.
S obsahem se ztotožňuji, škoda hodně rozkolísané rytmiky.
Jestli budu mít čas, najdu a připíšu text jedné písně z
90-tých let hodonínské skupiny Jarmark na stejné téma.
přidáno 15.08.2012 - 09:14
Tak tohle je dokonalá odpověď na poslední otázku taron! Ne, nesvádíme nic na Boha! Jsme, jací jsme.
D-O-K-O-N-A-L-É
přidáno 15.08.2012 - 08:58
já básně o víře a náboženství nějak zvlášt nežeru ale ta tvoje je pěkná :) ale spíš bych to dala do života :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
JSEM KTERÝ JSEM : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : HRABĚNKA
Předchozí dílo autora : O ČLOVĚKU - 1

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
katitek řekla o Delivery :
Tahle holčina má strašně velkej talent. umí napsat to, co jiní ne. a její styl psaní.. dost mě dostává ta upřímnost a ten kus jí samotné v těch dílech, ty zpovědi. Teress, jsi skvělá, piš dál.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku