přidáno 14.07.2012
hodnoceno 5
čteno 1406(13)
posláno 0
Ty moje zahrado! Vyšla jsem pět schůdků a před sebou vidím jak se přede mnou rozléháš celá pokrytá krásně bílým sněhem. Najednou mi pod nohama proběhne můj střelený pes a všechnu tu krásnou, bílou, vánoční nadílku zníčí.

Pomalu jdu pod sněhem pokrytými stromy, aby na mne ta sněhová nadílka nespadla. Ohlédnu se, abych viděla své stopy ve sněhové nadílce, protože se na ně vždy ráda dívám. Cítím pod nohama křupot krásně bílého sněhu, který ve mě vyvolá krásné vzpomínky z dětství, co jsem zde zažila. Podívám se nahoru k nebi a cítím, že mi na obličej padá další sněhová nadílka, ale najednou uvidím, že to nepadá sníh z nebe, ale ze křoví, pod kterým stojím.

Usuším si obličej od sněhu a jdu pomalu dál. Před sebou uvidím lavičku, na kterou vždy v létě ráda sedávám. Prohlédnu si ji a podívám se o trochu dál a zde vidím zysněžený skleník, kde babička v létě sází papriky a okurky. Vyhlédnu si pěkné místo kde si lehnu a hýbám nohama a rukama sem, tam. Opatrně vztanu a podívám se na svůj výtvor anděla.

Dojdu k bránce, odemknu ji a vyjdu ze zahrady po zadní cestě. Zde ráda chodím na procházky, jezdím na kole, s tátou někdy v zimě běžkuju po poli. Pomalu jdu po cestě, prohlížím si okolí hlavně v dáli zasněžené střechy domů. Před sebou vidím skládku pneumatik. Procházím se po krásně uhlazeném ledu, na kterém by se dalo bruslit.

Nad sebou vidím letět ptáky, letí hodně nízko, myslím, že začne sněžit. Začíná mi být zima. Brzy budu muset odjet zpátky domů. Mám tě ráda zahrado, vždy u tebe zažiju hodně legrace s mým mladším bratránkem i se svým střeleným psem.
přidáno 14.07.2012 - 22:35
Ctu jen popis. Holou kostru neceho, co na sobe muze mit potencial stavnateho masa, krasne kuze, hebkych vlasu. Spici zahrada, znama v kazdem koutu, v lete nosici plody, v obdobi klidu plna trpytive pokryvky. Ackoliv jsem snih uz dlouho nevidela a necitila a za oknem mi cvrka hmyz, uvedomuji si, jake atributy snih ma... Zkus rozvinute vety, asociace, prirovnani. Pis vsemi smysly. I snih chutna, voni, je hruby, prasny, mokry... ;)
přidáno 14.07.2012 - 22:00
Cvokhauz: Tak, to je pravda, slohovka to je akorát jsem ji několikrát upravovala, protože mi přišlo blbý dávat někam svoji pravou školní slohovku.
přidáno 14.07.2012 - 21:56
Souhlas s DP, jen...připadá mi to trochu jako školní slohovka. Taková ta na jedničku.
přidáno 14.07.2012 - 21:55
Devils_PIMP: Děkuju za tip :)
přidáno 14.07.2012 - 21:50
Toho sněhu je tu moc zkus metafory - stříbro, prachvá nadílka, cukr Vitej

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Oblíbené místo : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Světlo

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
Lizzzie řekla o prostějanek :
podle mě je to něco jako druh anděla s šibalským srdíčkem:)..ale ona mi pořád nevěří...i když je mi jasný, že jenom chce, abych ji o tom neustále přesvědčovala:):P
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku