o smyslu života
přidáno 07.10.2007
hodnoceno 9
čteno 2542(27)
posláno 0
Po jedné z mnoha hádek doma, jsem se opět zamyslel nad tím, jestli má cenu být "nejinteligentnější" tvor na světě, jestli převažují pozitiva nad negativy ve způsobu života lidí.

Přišel jsem na to, že smysl veškerého bytí na Zemi je přežít a rozmnožit svůj druh. To je také základní instinkt každého tvora. Kromě člověka. U toho je tento pud dnes nahrazen pudem za vytvořením šťastného života. Zní to sice hezky, ale co vše se musí mezitím stát, než takový život opravdu nastane, je-li to vůbec možné.

Začíná to vlastně už samotným narozením, člověk se musí narodit zdravý, jak fyzicky tak psychicky. Jinak jeho vyhlídky na spokojený život končí už v první vteřině jeho života a čeká ho život po ústavech nebo na vozíků. To určitě šťastný život není. Když se překoná tahle překážka, čeká člověka další problém. Nazvu ho problém vzdělávání. Každý chce vystudovat co nejlepší školy, tak aby mohl získat zaměstnání, které by mu alespoň přiblížilo šťastný život. Ale co všechno se může během vzdělávání stát? Nemusí se ve škole dařit, což může mít frustrující následky přímé a nepřímé viz. rodiče. Pokud už se člověku podaří úspěšně promarnit dvacet let života v ústavech vzdělávací péče, může se konečně pustit do samotného života, ve kterém na něj čeká mnoho dalších věcí, které kazí iluzi šťastného života. Z toho kvanta bych jmenoval snad jednu za všechny a to nesmyslné zákony.

Když tohle všechno srovnám se životem např. jelena někde ve stepi, vychází mi, že člověk má nejhorší život na světě. Na jelena sice čeká nebezpečí smrti každý den v podobě hladových šelem(které mimochodem u lidí můžou s úspěchem nahradit neopatrní řidiči), ale nemusí řešit takové věci, jako kdy si udělat úkol do školy, kdy zaplatit daně nebo nepřijít pozdě do práce.

Kdybych teď měl možnost vybrat si, jako co se narodit, vybral bych si život nějakého lidmi neobjeveného mořského tvora, žijícího hluboko pod hladinou. Protože nejlepší věc, jakou může kdo udělat, je vyhnout se člověku.
přidáno 26.03.2008 - 21:13
lidé jsou různí a to je na nich to nejlepší...každý je originál a každý život je něčím zajímavý a vyjímečný
přidáno 06.01.2008 - 16:36
Velmi souhlasím s Kitty. Opravdu záleží na úhlu póhledu. Pro každého jedince je štastný život v něčem jiném a nedá se to paušalizovat. Podle mě každý život stojí za to.
přidáno 06.12.2007 - 21:31
je, ale nazor mam stejnej....
přidáno 06.12.2007 - 20:47
už je líp?
přidáno 17.10.2007 - 15:02
Řešit úkoly do školy a placení daní k životu prostě patří, ale o tom to není... a kdo říká, že když budeš mít prestižní školy, že budeš šťastný? A naopak, myslíš, že všichni lidé na vozíku jsou nešťastní? A pak, ne všechny zákony jsou nesmyslné a ne všichni řidiči jsou bezohlední... Záleží na úhlu pohledu. Někdo vidí sklenici poloplnou a někdo poloprázdnou. A optimistický pohled na svět zaručuje šťastnější život než pesimistický...
přidáno 12.10.2007 - 17:20
Souhlasím se Zbynkem a jednoduše bych k tomu dodal:
Každej z nás, to jinak má. Tenhle spí, ten pospíchá, záleží na každym, kdo jak si to namíchá... Jistě to znáš...
přidáno 08.10.2007 - 11:06
jako zvíře by si nemohl napsat žádnou úvahu, žádnou báseň ... není tohle důvod pro to, narodit se raději zase člověkem? a vyhýbat se člověku? jsou lidé a lidé...špatní, dobří, zlí, hodní, ne každý má štěstí se narodit do slušné rodiny, být vychován v lásce, apod. žvásty...takový je život...a řešit věci jako úkoly do školy, zaplacení daní apod...jo, je to pruda, ale je to daň za život...a bude hůř chlape ;)...jaký si to uděláš, takový to máš (když pominu ty za který to dělají jejich rodiče ;)...být člověkem, cítit, myslet, jednat jako člověk, to vše vybírá u mě variantu narodit se podruhé (kdybych si mohl vybrat) zase jako člověk...
přidáno 07.10.2007 - 15:31
Největší nebezpečí pro člověka jsou prezidenti Putin, Bush a podobné individua :-)
přidáno 07.10.2007 - 15:00
Myslím, že zcela opomíjená je zde skutečnost, že bez neštěstí není štěstí.
...čili...
Aby si člověk mohl uvědomit, že je štastný, musí vědět, jaké je to být nešťastný.

Jinak mi to přijde strašně krátkozraké, třeba předokládat, že ke šťastnému životu potřebuje člověk dobrou školu nebo dobré zaměstnání, to je myslím pitomost. Stejně jako pokládat za největší nebezpečí zdravého člověka neukázněné řidiče

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Žít, či nežít ? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Pohodlí
Předchozí dílo autora : O 'moci'

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
štiler
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
dvakredencedekadence řekla o NoWiš :
jednou si zapálil ksicht, když se snažil hecnout vypití zapálenýho něčeho, co mělo přes 70% a když jsem to sfoukla, chutnalo to trochu jako karamel. prý se to pije brčkem, kámo! tak jsem ho uhasila. prasák, herečka a často mě překvapuje, jak produktivní vlastně je. člověk by to do něj ani neřekl. nejen, že má nulový morální zásady, ale dokáže si to ospravedlnit tak, že to dává smysl. nevím přesně na co má talent, ale má ho. mám tě ráda, bratře.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku