přidáno 25.05.2012
hodnoceno 5
čteno 935(11)
posláno 0
Tento text, je psán pouze ze zvědavosti. Chtěla bych se dozvědět, jaká je podle vás nejvhodnější výchova dětí? Zastáváte spíše výchovu, kdy uznáváte dítě jako osbnost, která má své touhy, pocity, názory a přání. Snažíte se dát dítěti volnost,a by se naučilo samotné chodit v nástrahách života a neskolila ho každá nevydařená situace? Nebo jste přísnými rodiči, kteří mají dítě plně pod kontrolou.? Výchovu zakládáte na pravidlech a rozkazech. Zastáváte názor, že dítě ještě neví, co che a tak rozhodujete za něj a jeho názor neberete nijak důležitě?
přidáno 30.09.2012 - 18:07
Pro dítě neexistuje snad nic horšího, než absolutní volnost. Potom chudák neví, kde je hranice, co je dobré, co ne, co se může a naopak co se má. Takže jsem pro demokracii s výhradou :)
přidáno 30.09.2012 - 15:52
Ano, dítě přece je osobnost, má vlastní názory a mnohdy z jejich jednoduchosti a přímočarosti se můžeme učit i my dospělí. Už to můžu říct, dvě děti jsou už dospělí a nikdy u nás nebylo slyšet, tomu ty nerozumíš, jdi do svého pokoje když se baví dospělí, naše děti byly součástí našeho života a bavili jsme se před nimy o všem a oni o všem mohly diskutovat. Můj syn kdysi ve škole ve slohové práci o výchově napsal. V naší rodině funguje demokratická výchova, možná ani nechápal jak mě to tenkrát potěšilo. Zkrátka jsou to rovnocení tvorové a jsou naší součástí, vnímají nás a časem zjistíme že nás i uznávají, pokud jim nic nevnucujeme a ke všemu si dojdou sami na podkladě poznání a vlastních zkušeností. Miluju sledovat růst dítěte. I když pravda někdy jsem měla i pocit že mi přerůstají přes hlavu. Fyzicky určitě neboť jsem malá. No a názorově, proč ne?
přidáno 26.05.2012 - 20:08
Jéjej..volnost, osobnost dítěte...jeho přání a názory..snažím se zasahovat co nejméně...spíše vymlouvat a rozmlouvat a vysvětlovat , že to , či ono není nejlepší.., ale pokud nejde o život, tak je nechám si to i vyzkoušet a pak jim vysvětlím , že to tak prostě je a že mám větší zkušenosti , protože jsu tu dýl a že jsem to už všechno zažila a mohu jim poradit..a že je mám ráda a chci jim pomáhat a ..a .. a už jsem se zase rozkecala..tato výchova má jednu malou nevýhodu , kolikrát mám chuť hodit flintu do žita a utéct od nich a je mi do pláče, že to dělám nějak blbě, jenže, pak ten můj malej něco udělá rozumně a dobře a hlavně k tomu dospěje sám a já si pak říkám , že snad z něho přece jen něco bude , ale jsou to nervy a výsledky nejsou vidět hned..takže je to hrozný..výchova dětí je někdy prostě pakárna :)))
přidáno 26.05.2012 - 08:45
ŽblaBuňka: Tak v tom případě máme stejný názor...
přidáno 25.05.2012 - 20:57
… jistěže maximální volnost, ale neměla by vytlačit zodpovědnost.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Výchova dítěte : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Chceš, abych ti říkal...
Předchozí dílo autora : Svědomí

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
Yana řekla o Sucháč :
Realista, který se občas toulá v oblacích ( to je to první co mě napadne ). Vnímám, že má jasno, ale přesto tomu občas uniká a je mu dobře v tom rozervaném světě básníků, muzikantů, bohémů, a to se mi líbí. Vnímám, že stojí nohama pevně na zemi, ale rád se od země odpoutá. Píše básničky plné radosti ze života, z lásky, z lásky a obdivu k ženám. Ví své a když se občas přežene mráček, brzy ho nahradí sluníčko. A ještě si cením toho, že dokáže pochválit, povzbudit, ale i taktně zkritizovat. Sakra co napsat negativního??? Asi jen to, že ho vlastně vůbec neznám...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku