jedna listopadová
přidáno 11.04.2012
hodnoceno 11
čteno 1270(9)
posláno 0
Smutek jak mlhy nad blaty
vznáší se kolem neslyšně,
bez vůně či zápachu,
je všudypřítomný.

Tvoříc střed, oko hurikánu,
občas tak neviditelná i sobě,
zpívám si do toho ticha,
čekám na první sníh.

Pasivita končícího podzimu číhá za rohem,
vrývá se do zornic náhodným chodcům.
Sleduji, tvořím linoryty a dumám
jak zvěčnit otisky těch prázdných očí.
přidáno 11.04.2012 - 14:09
puero: Beskydy znám jen trošku, studovala jsem poblíž.... Lidečko, Francova Lhota, Pulčín... krásné vzpomínky
přidáno 11.04.2012 - 14:02
Já to znám z Beskyd. Krajina dětství. A na podzim jsou nejhezčí. Ale smutné.
přidáno 11.04.2012 - 14:00
puero: Já to tak nevidím, ale můžem to mít každý jinak. Zrovna ty hory jsou dokonalou směsí smutku a krásy, dvě slova natolik zamíchaná, že je neoddělím.
přidáno 11.04.2012 - 13:30
No, asi může, ale když to bude krásné, už to asi nebude smutné.
přidáno 11.04.2012 - 13:29
puero: Co se melancholie týká, tak to závisí na tom, zda se na to koukáš z medicínského hlediska nebo toho, co pro tebe konkrétně to slovo představuje. Za sebe mohu říci, že určitá forma melancholie může být krásná - třeba Krušné hory, které mám hrozně ráda, jsou melancholicky krásné. Myslíš si, že to tak nemůže být?
přidáno 11.04.2012 - 13:24
Může být smutek krásný? Je melancholie nebo nostalgie krásná? Já ti nevím. Vůbec nevím, co na to říci. Jsem zmaten. Ty to tak vidíš?
přidáno 11.04.2012 - 12:50
všem děkuji za komentáře
přidáno 11.04.2012 - 12:49
puero: A kdo říkal, že smutek musí být vždy něčím nekrásným? :)
přidáno 11.04.2012 - 10:48
I já mám ráda mlhu....je pravdou , že je více symbolem smutku, než prostě krásný přírodní úkaz...báseň je opravdu dost dobrá...hodně dobrá...řekla bych , že jedna z nejlepších jakou jsem tu doposud četla..:)
přidáno 11.04.2012 - 09:56
Tvoříc........jéžíš. No ale jinák je to suprovní. Akorát se těžko vymaňuješ z depresivního předpokladu a kolektivního omylu, který ve svých verších stimulují miliony obyčejných i neobyčejných básníků (Poem počínaje), že mlha je symbolem smutku. Není! Je krásná, přelévá se, melancholii do ní vkládají jen lidské bytosti a ona v ní náhodou dobře drží. Ale mlha je jen bílý zákal všedního dne. Činí svět snovějším, je krásná. Miluju mlhu (pokud nejeddu zrovna autem).
přidáno 11.04.2012 - 08:26
Tohle se mi líbí. Zajímavý pocity. Tuhle zasmušilost končícího podzimu si vždycky strašně užívám. Dík za ni!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
MLHY : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : FYZIČNO
Předchozí dílo autora : MOSKYTIÉRA

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Le Jerrr řekl o Delivery :
Teress...bezva holka...sem rád, že sem přežil zu změnu...po cca třech letech se člověk změní....a musím dodat, že Teress už je velká ženská a moc jí to sluší...takže chlapy, kluci, hoši či junáci-DEJTE SI NA NÍ BACHA!!!!: )
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku