Tohle je pro jednu osobu, s kterou to je a bylo vždycky komplikované.
přidáno 16.12.2011
hodnoceno 10
čteno 1079(17)
posláno 0
Všechno co děláš je příliš intenzivní
všechno co říkáš ve mně ukrytý zůstává
ta hra co hrajeme je plná paradoxů

smutných úsměvů

a zamlčených vět

a miluju tě tu nezaznělo ani jednou
jen otázka proč mě tak miluješ
ta byla ovšem vyřčená tvými rty
a mé na to odpověď nenašly

zase jednou půjdu spát smutná
a probudím se vyprahlá

vypiju pohár vody
možná uhasím žízeň
ale rozhodně ne to zhnusení

tvoje jméno figuruje v mém životě až příliš často
a začíná mi z toho všeho být nedobře
spálím fotky, smažu zprávy
a všechno to zůstane prázdné
dokud
to celé nezačne zas od začátku
přidáno 18.12.2011 - 07:43
ten konec je dokonalý .....
přidáno 17.12.2011 - 23:21
Yana: Moc děkuji za názor.
přidáno 17.12.2011 - 21:26
Vnímala bych to jako neopětovaný vztah,klidně vztah zadaného pána s dívkou,která mu věří a tolik ho miluje,ale on si to nezaslouží,ale je to pořád dokola jak to v takových vztazích bývá.Stejně , jednu báseň může více čtenářů vnímat různě.Podle svého rozpoložení.Napsala si to hezky,závěr se mi líbí.
přidáno 17.12.2011 - 09:19
Eliška Vobrubová: Páni, dobře, děkuji.
přidáno 17.12.2011 - 09:09
Důvodem mého předchozího poněkud delšího komentáře bylo to, že vlastně jde o docela zdařilý text a dalo by se mu pomoci ještě k lepšímu tvaru, a to výměnou slova, o němž už byla řeč, za výraz, který by lépe odpovídal kontextu básně. Druhou cestou by mohla být změna vedená již od začátku textu, aby pak text logicky a věrohodně dospěl k až k tomu zhnusení, což by ale vlastně znamenalo napsat jinou báseň. Takže možná spíš ta první cesta byla by schůdnější, pokud se o tu změnu chceš pokusit. Myslím, že by účinnost básně posilněna byla.
přidáno 17.12.2011 - 00:21
Tady ale nejde o to, co je pravda v realitě, protože literární dílo ze své podstaty není fotografií skutečnosti, nýbrž vytváří novou skutečnost (byť inspirovanou reálnými žitými událostmi, jevy, city, prožitky atp.), protože ta žitá skutečnost je transformována do literání skutečnosti. Jestliže tedy vycházím z faktu, že tento tvůj text není "dokumentárním filmem" o tvém životě, nýbrž právě tou novou skutečností literární, pak musím konstatovat, že i pro mne je to slovo zhnusení příliš silné. Ze stejného důvodu, který už uvedl ARA - ten text k němu spěje málo přesvědčivě, takže to slovo působí najednou jako rána klackem, tedy s ohledem k dosavadnímu předchozímu nepatřičně.
- Prosím zároveň, abys mi rozuměla správně: Jestliže píšeš v komentáři o tom, že celá pravda je taková, že slovo zhnusení je adekvátní, nikterak tvá slova tím, co jsem napsala výše nezpochybňuji.
přidáno 16.12.2011 - 22:55
ARA: Kdybys jste věděl celou pravdu, pochopil by jste to slovo zhnusení. Ale zase na druhou stranu, pak by jste to ani nechtěl číst. Ale můžete mi zkusit věřit že je to adekvátní.
přidáno 16.12.2011 - 20:52
Pro mne je slovo zhnusení příliš silné na to , že není vyjádřen přesvědčivý důvod. Nebo neadekvátní.
přidáno 16.12.2011 - 16:12
Povedená. Nevím co bych dodala...
přidáno 16.12.2011 - 14:21
smutná, ale pěkná... líbí se mi :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Prokletí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Pod Stromečkem
Předchozí dílo autora : Kdybys mě hledal

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
blokar
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
Trochublázen řekl o Leslie :
Až vznikne učebnice v příštím století, jen jedna umělkyně bude v ní jistá, že nová generace otočí list a při četbě těžko skryje stopy dojetí. Básnířka mimořádná, vesmírných kvalit, z jiného asi světa, z hlavního města, nejde to slovy popsat, vím, měl bych přestat, zkrátka je dokonalá, jak víc ji chválit? Kdysi též bagatelu napsali pro ni, se spoustou je pocitů a samá krása, za mě jen dík, že jsi tu, což není zázrak, tím vzdávat hold géniu, před ním se sklonit. Na tuhle zapomenout se prostě nesmí. Pokud to snad nevíte, říká si Leslie.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku