přidáno 20.11.2011
hodnoceno 4
čteno 1269(12)
posláno 0
Představme si mozek jako velkou skříň s policemi. V každé poličce je řada věcí, které jsou úhledně srovnány. Každá polička je určena pro jeden druh věcí, pro věci které něco spojuje. Věci se do polic vkládají podle tohoto systému.
Věci se postupně začínají hromadit, neustále přibývají a začíná mezi nimi vznika chaos a nepořádek. Člověk je tedy donucen věci roztřídit, nepotřebné odebrat a nahradit důležitějším.
Při probírání obsahu skříně nacházíme věci, o kterých jsme už dávno neměli ani tušení. S těmito nálezy se vrací i řada vzpomínek. Otvírá se nám minulost a s ní spojené zážitky a prožitky.
Dejme tomu, že objevíme hrnek. Zdá se nám, že je to vcelku obyčejný starý hrnek, ale najednou se nám vybaví, že to je hrníček darovaný k patnáctým narozeninám od babičky.
Držíme ho v ruce a dochází nám, že takovou památku přeci vyhodit nemůžeme a snažíme se tedy uvolnit místo jinými předměty. Postupně ale zjišťujeme, že ke každé věci máme nějaký bližší vztah. Dochází nám, že každá z těchto věcí je pro nás z určitého důvodu důležitá.
Rozhodneme se tedy skříń ponechat plnou a pustupně do ní přidáváme více a více věcí. Neřešíme, co bude až už se do ní nic nebude vejít.

A podbně podle mého funguje i lidký mozek Ukládají se do něj informace, vzpomínky, zážitky, vědomosti a poznatky. Vše má své místo. Člověk už si na spousty věcí ani nepamatuje, ale v hlavě jsou stále. Pak se postupně začínají odrážet na naší osobnosti a neskutečně nás tohle celé ovlivňuje...
přidáno 20.11.2011 - 19:49
Díky :)
přidáno 20.11.2011 - 19:21
Dobrý příměr, snad jen s připomínkou, že náš mozek se snad nemůže ani nikdy přeplnit tak, aby se do něj nic nevešlo. Automaticky spousta drobných událostí se v paměti ukládá jen krátce a uvolní tak místo těm závažnějším. Ale pravda je, že ke všem obzvláště darovaným předmětům máme vztah a je nám líto je vyhodit...
přidáno 20.11.2011 - 19:15
pěkně
přidáno 20.11.2011 - 16:15
hmm... hezký příměr,celkem si to umim představit a je pravda že občas by to chtělo utřít prach a nebo vyhodit nějaký ty bubáky z minulosti :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Mozek : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jen jeden krok a všechno bude jinak...
Předchozí dílo autora : Nech mě prosím spát

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
mannaz řekla o Singularis :
Velice originální autor. S precizně napsanou prózou. Tvoří vlastní svět, který je opravdu jediněčný a stojí za to do něj vstoupit.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku