přidáno 01.11.2011
hodnoceno 5
čteno 1169(12)
posláno 0
Houmlesák…..


Seděl v parku a pozoroval jak kolem něj plyne život.Nikoho nezajímal a nikdo si ho nevšímal.Ti kdo kolem něj denně procházeli netušili že onen nemytý starý muž,byl a je doposud jedním z nejznámějších vědeckých kapacit.Žil kdysi nádherný a úspěšný život,nežli před lety přišel zlom a on se ocitl sám ve světě kterému nerozuměl a který byl pro něj prázdný.Zbyla mu pouze ulice a život mezi těmi,kterými kdysi sám pohrdal.
Občas si vzpomínal že miloval les a slunce,také často viděl v duchu tvář své zesnulé ženy,kterou miloval.Věděl že někde má dceru,nevěděl ale kde žije a kolik jí je let.Čas pro něj přestal existovat a vše se slévalo v celistvý sled událostí,které se ho jakoby netýkali.Začalo pršet,vydal se šouravým krokem k mostu na konci parku,který byl tento podzim jeho domovem.,,Hej šmejde zmizni někam,smrdíš jak hovno který žereš a chcípneš jak prašivej pes,,zařval na něj někdo a z šera mostního oblouku se na něj vrhlo několik postav.Ucítil prudkou bolest a pak už necítil nic.
Probudilo ho ostré světlo a množství hlasů které se slévali v jeden.,,Pane doktore slyšíte?? Je tu vaše dcera a chce vás vidět,,Netušil nebo spíše mu nedocházelo co se děje.Když začal vnímat okolí zjistil že je na nemocničním lůžku a jak záhy zjistil měl omotanou hlavu obvazem.Sestřička vedle něj znovu opakovala,,pane doktore máte tu dceru,,Ano byl doktor,ale to bylo už dávno a jak to mohla vědět ta sestřička nevěděl a nechtěl to vědět.,,Dceru?? Jakou dceru a kde jsem??,,vydralo se z jeho vyschlého a oteklého hrdla.
,,Táto kde jsi byl tak dlouho?? Nebýt toho že tě ten pankáč skoro zabil nikdy bych nezjistilo co je s tebou,,Díval se do tváře mladé nádherné ženy,která se tak velice podobala jeho ženě.Pomalu si vzpomínal na její jméno.,,Evičko jsi nádherná jako byla tvoje maminka,,
Rozbrečel se,ale byl to pláč plný úlevy,který spíše léčil.Naposledy takhle brečel když mu zemřela žena a zhroutil se mu svět.,,Už mi nikam neutečeš táto,holky budou rádi že mají dědečka a Mirek určitě přivítá pomoc s výzkumem,který ty jsi sám nedokončil,,Něžná ruka ho pohladila po tváři,zavřel oči a usnul s pocitem že je konečně čas začít znovu žít….
přidáno 08.07.2013 - 14:04
Chronoss: Nechtělo to více rozvést? Né každý ten příběh zná.
přidáno 15.11.2011 - 15:54
Aliwien: s češtinou válčím celkem dlouho :) ač se nevymlouvám přesto disgrafie a dislexie jsou mrchy kerý mě dost dávaj zabrat :) nejvíce by mě vyhovovala čeština bez měkkých a tvrdých iy :) píši vše ve worldu a bohužel a pouze kopírnuté hodím sem,né vše program opraví,moji obchodní partneři jsou naštěstí již zvyklí :) a za kritiku děkuji..jináč podobných příběhů jsem sepsal doposud 57 takže se uvidí,třebas se odhodlám vše úhledně zabalit a vydat va nakladatelství Pragma,teda pokud bude čas a ukecám pana Němce..
přidáno 14.11.2011 - 21:23
Námět na povídku by to jistě byl dobrý. Ale zase mi občas vadí styl - opakování stejných slov ve větě a opět i několik pravopisných chyb. Možná by si tohle dílko zasloužilo znovu pomalu přečíst a "dopilovat". Omlouvám se za kritiku, ale bohužel nemohu jinak.
přidáno 01.11.2011 - 20:02
o mezerách stejně jak o odstavcích vím :) z nějakého důvodu po zkopírovaní z worldu,se vše sesype na jednu hromadu a po úpravě už tak zůstane,avšak spíše jde asi o myšlenku nežli formu,za což se omlouvám
:) jináč co se optimismu týče je vše tak jak se přihodilo a kdyby si někdo dal práci se studiem života našich slavných vědců(myslím i slovenských),jistě by zjistil o koho se jedná.Vše co píši a eště napíši se skutečně stalo a každého jednotlivého člověka znám a nebo sem znal osobně,to znamená nejedná se o přikrášlený čajíček,kterým nás krmí americká a dnes i česká kinematografie..
přidáno 01.11.2011 - 17:17
Je to zajímavé, konec možná až moc optimistický a neskutečný. Dojem z tohoto díla kazí chybějící mezery za čárkami a tečkami.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
HOUMLESÁK... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : PROČ ??
Předchozí dílo autora : Jediná sekunda...

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Lizzzie řekla o Severka :
jedna z nejcitlivějších básnířek, ketré kdy tento server poznal:)...vížím si toho, že ji znám...i osobně...slunečnice!!!:)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku