Není pták, jako pták...
přidáno 10.09.2011
hodnoceno 5
čteno 1397(23)
posláno 0
Největší pták… Ano, jedná se o Pštrosa afrického. Je to největší žijící pták této planety. Patří mezi ptáky s nejdelší délkou života. Dožívá se v rozmezí 40 až 70 let, a jako jediný pták na světě, má pouze dva prsty. Sice nemůže létat, ale zato dokáže běžet rychlostí 60 km/h po dobu až 10 minut. Vskutku výjimečné zvíře.

Chová se pro maso, vejce, kůži i peří. Vznikají pštrosí farmy a maso tohoto ptáka je nám doporučováno jako velmi zdravé. Prý nahradí při použití neutrálního koření (sůl, pepř) hovězí maso, při kořenění bylinkami vyzrálou zvěřinu.

Nic proti tomu.

Ale já mám rád právě tu krávu, husu či kačenu, miluji to šíleně nezdravé české prase, a pokud seženu srnku, kance či zajíce, rád si na nich také pochutnám.

Už tak je zvláštní, když místo slepic běhají po dvoře pštrosi, a nechci se dočkat toho, až na venkově místo králíků budou skákat… třeba klokani.
přidáno 23.09.2011 - 16:22
Díky za zastavení a komentáře.
přidáno 12.09.2011 - 12:24
Nemám potřebu ti psát, ani s jistou mírou nadsázky, doporučení, abys projevoval militantní postoje proti pojídání pštrosa. Už proto ne, že jsi pouze vyjádřil svůj postoj. Sám za sebe. A nutno dodat, že ten tvůj postoj má něco do sebe. Ne proto, že pštros je rychlý a poměrně dlouhověký, neboť naše prase má také své překvapující přednosti - poměrně vysokou inteligenci. Tu tvou úvahu bych možná nazval i fejetonem. A ten jeho smysl vidím v tom, že svět je sice rozmanitý. Ale je příjemné vědět, že není všude stejný. A je známo, že člověk se už dopustil mnoha chyb. Na světě zvířat i na sobě. Je známo i to, že člověk využívá přírodní zdroje v daných klimatických a geografických podmínkách a je na ně adaptován. Ta lidská potřeba mít možnost stravovat dary přírody z celého světa není vždy souladu s našimi vnitřnostmi. A nebo ne vždy, ne v každém ročním období. Svět se samozřejmě mění. Ani brambory tu nejsou "doma". Já jsem také poněkud konzervativní. A kdybych mohl navštívit Andy, také bych tam rád spatřil lamy a ne ovce z tatranských svahů. :-)
přidáno 12.09.2011 - 09:20
Navrhuji, abys uspořádal mohutnou štvavou kampaň proti pštrosům na českém jídelníčku. Bojkotuj pštrosí farmy, paralyzuj obchod se pštrosím masem infikováním nějakého jedu, ptačí chřipkou nebo něčím, šikanuj pštrosí farmáře - ať jsou jasně označeni, na veřejnosti ať se neukazují, jezdí po cestách jen v noci a jen v pravém pruhu a nesmějí předjíždět. Zakaž jim kouření, jejich dětem upři vzdělání a oni už si dají říct. A jestli ne, nasaď slony. Jako Hanibal.
přidáno 11.09.2011 - 13:39
tak pštrosa som sa vždy bála...
přidáno 10.09.2011 - 11:59
Pokrok nezastavíš. Vždyť už teď probíhají praktické výzkumy, jak jíst lidská hovna. A v tom hambáči to prý testovaná skupina nepoznala a chutnalo jim to. Věřím tomu, že v budoucnu bude veškeré jídlo připravováno geneticky. Něco jako amarouny. Pokud tedy nenastane nějaká katastrofa a návrat do doby ledové. Nicméně ničeho z toho se nedožijem, jsem v klidu a můžu si dát knedlo vepřo zelo ;)

PS: bulvární název jak v blesku ;)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Malá úvaha nad velkým ptákem : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Dej mi víc
Předchozí dílo autora : Úvaha nad hledáním volného místa

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku