školní čtvrtletní práce ze slohu, fejeton na téma: Televize není nepřítel, televize se dá vypnout...
přidáno 09.06.2011
hodnoceno 8
čteno 3310(32)
posláno 0
      Jsem hluboce znechucena! Z čeho? Ptáte se? Z tvůrců televizního programu, taková opovážlivost. Romeo a Julie, Julie se právě probodává dýkou, scéna vrcholí a... najednou máme před sebou desetiminutové super přerušení filmu plné reklam a upoutávek. Skvělý!
      Tasím ovladač jako westernový pistolník, šermuji s ním před tou příšernou bednou, která mě nehorázně rozčiluje. Musí na mě být pohled k popukání. Pomalu si začnu uvědomovat, že se chovám jako blázen. Ano, jsem blázen, ale do Romea a Julie
      Rozhodnu se překonat sama sebe a televizi vypnout. Těžké rozhodnutí. Prst se nemilosrdně přibližuje k tlačítku... 3, 2, 1... ticho, televize zhasla. Jo, dokázala jsem to. Jdu dělat něco jiného. Třeba si tu takhle sednu a budu koukat z okna.
      Fakt zábava. Po pár minutách už si sedím na rukou a říkám si: ,,Nebuď blbá, nech tu hroznou věc vypnutou.‘‘ Určitě nejsem jediná, které se tohle stává. Televize je jako mor!
      Mezi námi a televizí zuří neustálý boj jako mezi Monteky a Kapulety. Smířit nás dokáže jedině oblíbený pořad. Je to smutné, ale je to tak. Musí se nejdříve někdo obětovat, jako Romeo a Julie, než přijdeme na to, že televize není nepřítel, že se dá vypnout?
přidáno 09.06.2018 - 08:14
Tvůrci televizního programu za to nemohou. Za to mohou diváci, kteří nejsou ochotní platit 300 korun měsíčně za jednu televizní stanici a raději nadávají na reklamy. (Vždyť kolik lidí protestuje už kvůli poplatkům za ty veřejnoprávní...)

Téma mě trochu překvapuje, protože to, že jde něco vypnout, podle mě vůbec nesouvisí s tím, zda je to nepřítel. Nepřítelem může být i něco, co vypnout jde. Jenže pokud si lidé do svých domovů ten televizní přístroj pořídili, museli k tomu mít nějaký důvod. (A doufám, že to byl vážnější důvod, než že jim v reklamě řekli, že ji mohou mít...) A po tom důvodu je třeba se ptát, protože právě spor toho důvodu s tím, co ve skutečnosti televize nabízejí, je příčinou toho zuřícího boje.

Fejeton je to krátký, ale svůj úkol plní. Jen to téma se mi moc nelíbí, úvahy bych chtěl/a vést jiným směrem, protože televizi vypnout nebo vyhodit z okna sice zjitří emoce, ale není to řešení.
přidáno 09.06.2018 - 01:04
Já televizi rovnou zrušil,radši hraji Romea.Jen ten závěr vynechávám.Ovladač ovládá lidi ne televizi.Dík a přepni na živo.
přidáno 24.12.2011 - 02:02
Po dlouhé době něco, co se čte tak krásně, má to hlavu a patu a hlavně myšlenku :-)
přidáno 24.08.2011 - 12:52
Výborné, tedy za jedna :)
přidáno 22.08.2011 - 15:51
ARA: děkuji:)
přidáno 17.08.2011 - 19:08
Nejdříve vtipné a potom přijemně vážné :), líbí.
přidáno 10.06.2011 - 00:35
díky :)
přidáno 10.06.2011 - 00:08
Svižné, pěkné.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Televize není nepřítel, televize se dá vypnout : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Bylo jich pět
Předchozí dílo autora : Otrok počasí

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Mlčeti Zlato
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Singularis řekla o Sebastián Wortys :
Zcestovalý umělec, filozof a snílek v jedné osobě. Stvořitel 3D mouchodlaka na fazolové ovládání, nesčetných neologismů a spousty dalších výplodů nezávislé mysli. Svérázný, ale inteligentní a schopný. V jeho dílech je víc, než se na první pohled zdá. Občas mívá opravdu geniální myšlenky.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku