Láska může být křehká jak dotek motýla
přidáno 31.05.2011
hodnoceno 4
čteno 1864(21)
posláno 0
Pohlaď mně
Dotekem - křídlům motýlů podoben
Setřu pel
A spadneš mi do náruče.
Uvidím tě umírat
Zbavený svobody

Tak tohle, tohle jsem nechtěla....
přidáno 11.09.2011 - 09:28
...dotekem - křídlu motýlů podoben, místo čárky za dotekem měla být pomlčka: Milý je podben křídlu motýla...setřu pel a uvidím ho v nahotě...a spadne mi do náruče...budu vědět kdo skutečně byl....Co tam dělá umírání? Umřel kus lásky, a to jsem v své touze přeci nechtěla!
přidáno 01.06.2011 - 11:05
Autorka nechala v textu dostatek místa pro vlastní fantazii. Nemůžeme přeci chtít, aby nám básníci všechno servírovali až pod nos. Ale teď vážně. Přesnost, nepočítat s tím, že zbytek si čtenář domyslí. A když už s tím autor počítá, tak se pak nemůže divit, že čtenář si domyslí tu největší kravinu.
přidáno 31.05.2011 - 21:46
Na to, že se jedná o dost krátký text, je v něm příliš nejasností plynoucích z nelogických a vazebně vyšinutých formulací - ze sedmi veršů jsou to zcela nepochybně tři: "Dotekem, křídlům motýlů podoben" a dvojverší "Uvidím tě umírat/Zbavený svobody". Takže orientace v textu je komplikovaná, myšlenka nezřetelná. Nijak zvlášť nepomáhá čtenáři vědomí o tom, že motýlí pel, je-li z křídel setřen, znamená pro motýla smrt, neboť tímto nešetrným zásahem dolétal. Ale rpoč chuák motýl to takhle odskákal, není jasné. Ani uvedená anotace nepomůže. Jak anotace souvisí s textem? A proč tedy báseň není o tom, že láska může být křehká jako dotek motýla? Či snad měla autorka na mysli, že s motýlem (který patrně má být podobenstvím pro lásku) je třeba zacházet jemně a nedotýkat se? Nebo že se silou ničeho pozitivního a krásného nedosáhne?
přidáno 31.05.2011 - 15:44
1)ztraci se mi linka
2)Myslis: "Dotekem, co je motylim kridlum podoben" ?
3)Jaky je vyznam spojeni: "setru pel a spadnes mi do naruce"
4)Co tam, k certu, dela umirani?
5)Co tam, k certu, dela svoboda?
6)co tam, k certu, dela ten konec?
(to je anafora, co?)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Motýlí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla


Předchozí dílo autora : My dva v jeden

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku