výplod choré mysli..... ;)
přidáno 22.11.2007
hodnoceno 20
čteno 2952(57)
posláno 0
  Byl takhle jednou jeden (jinak by to snad ani nešlo) kluk, kterému nebylo do vínku naděleno příliš mnoho inteligence. Základní školou se prokousal asi po dvanácti letech a o nějakém dalším studiu nemohla být ani řeč. Tento lehce zaostalý hoch se jmenoval Alois, nebo taky Lojza. Říkat mu můžete jak chcete…
  Po základní škole se chopil kbelíku a mopu a stal se z něj svědomitý uklízeč. Mezi jeho záliby patřilo, mimo jiné, sbírání předmětů pohozených na nedalekém smetišti, jejich schraňování a další využívání.
  Jednou šel opět z práce a míjel své oblíbené smetiště. Prohlížel si nevábně vypadající a zapáchající hromadu, když tu jeho pozornost upoutal lesklý předmět až na vrcholku této kupy. I rozhodl se, že musí blíže prozkoumat tuto záhadnou věc. Zatnul všech svých pět zubů a vyhrabal, světe div se, zlatou!! záchodovou štětku. Odnesl si tento vzácný poklad domů a tam ji dal pomocí vody a dezinfekčních prostředků do pořádku. Poté ji vystavil za vitrínu a přemýšlel, co s nenadálým objevem. Když zjistil, že asi na nic nepřijde, šel raději spát.
  Sotva usnul, uviděl podivnou zář. S údivem poslouchal, jak k němu mluví zlatá záchodová štětka: „díky za záchranu, udatníku! Kdybys mě neodnesl k sobě domů, tlela bych na tom smetišti do konce věků. A díky tobě můžu být v teple a opalovat se za sklem. Jak jsem dojata… Za odměnu ti pomůžu, až to nejvíc budeš potřebovat.“ (jak je z tohoto vidět, naše štětka se velmi věnovala středověké etiketě a mimo to pilně sledovala mexické telenovely)
  Lojzík jenom tupě přikývl a poté upadnul do spánku hlubšího než nejhlubší záchodová žumpa.
Ráno se probudil a šel opět do práce. Předtím však nezapomněl něžně oprášit štětku a položit ji na nejslunnější místo na poličce. Cestou potkal pouze pár sloupů a jednu vývěsku, na které stálo barevným písmem:
  KRÁLOVSTVÍ ZA SEDMI STODOLAMI A JEDNÍM POTOKEM VYHLAŠUJE STAV NOUZE!!! ZLÝ ČERNOKNĚŽNÍK VODNÍ KÁMEN SPOLU S DALŠÍMI PODVRATNÝMI ŽIVLY UCPALI VŠECHNY ZÁCHODY V ŘÍŠI. KDO NÁS TĚCHTO MIZERŮ A PROBLÉMŮ S NIMI SPOJENÝCH ZBAVÍ, DOSTANE ZA ŽENU JEDNU Z MÝCH DCER. KRÁL KERAMAJKL TŘETÍ, VLÁDCE KRÁLOVSTVÍ ZA SEDMI STODOLAMI A JEDNÍM POTOKEM.
  Lojzovi samozřejmě hned padla na mysl zázračná štětka a rozhodl se, že ji vyzkouší. Přeci jen, nějaká ta fešná princezna by se šikla. Ovšem, až po pracovní době, kdyby odešel bojovat hned, mohl by ho taky šéf vyhodit z nádražních záchodků a takový konec kariéry si Alois rozhodně nepředstavoval.
  Po vytoužených osmi hodinách se rozběhl k domovu, výjimečně se nezastavil ani na smetišti - no prostě pospíchal. Popadl štětku, do rance pár buchet pochybné kvality z Tesca a vydal se na cestu. Už za první stodolou jej ale začala opouštět odvaha (mrcha jedna nevěrná) a tak měl sto chutí otočit se a jít domů. Ale překonal se a pokračoval.
  Konečně dorazil ke královskému sídlu. Jediné, co jej zarazilo byl ohromný puch (no ale nedivte se, když v celé říši nefungoval jediný záchod!?) . Vstoupil dovnitř a jen díky dobrému tréninku na pracovišti nevyklopil obsah svého žaludku na čerstvě vyleštěné parkety. Po krátké domluvě s králem poprosil svoji zlatou záchodovou štětku o spolupráci a ta se dala do díla. Vymetla ze záchodů všechny nečistoty a nakonec si ještě na pomoc zavolala Doměštos, který zlikvidoval baktérie a různé jiné podvratné živly.
  Z princezen si Lojza vybral nejmladší, Kunhútu, která právě vyšla zvláštní školu. Spolu si založili největší veřejné záchody světa a jestli neumřeli, tak je čistí dodnes.

  (A co se stalo se zlatou záchodovou štětkou?? Pokud se děj odehrával v ČR, byla po krátké době zcizena a policie případ odložila pro nedostatek důkazů. Politici jej dokonce zpochybnili s tím, že nikdy žádná zlatá záchodová štětka neexistovala. A poté se s tučným kontem odstěhovali na Bahamy. )
přidáno 02.11.2014 - 01:30
Chi chi :-) Pěkný :-)
přidáno 08.09.2014 - 18:01
Super :)
přidáno 12.07.2012 - 11:43
Bujná fantazie se cení...A já ji cením velice pro mě sice krátké... Ale i přesto dávám palec nahoru ;)
přidáno 15.09.2011 - 19:37
To je panečku pohádka.
přidáno 30.03.2008 - 00:02
super:))))
přidáno 17.03.2008 - 18:12
Opravdu poetická pohádka, není nad toaletní průmysl x)
přidáno 14.02.2008 - 21:13
Báječné! :) Vážně jsem se nasmála. :-D
přidáno 30.01.2008 - 19:54
Hezká pohádka...potěšila mě.
přidáno 16.01.2008 - 21:23
Krásne :D Skoro som od smiechu spadla zo stoličky... Trochu sa mi aj páči, že touto paródiou si dala všetkým obohraným rozprávkam na frak :) A HarryHH má dobrý nápad... :)
přidáno 04.01.2008 - 19:54
Typicky česká pohádka, že?;-)
přidáno 29.12.2007 - 15:39
:D:D:D ou... to je něco :D
přidáno 15.12.2007 - 00:35
:-) Docela dobré.
přidáno 30.11.2007 - 19:10
Jejej - já se takhle často nikdy nezasmála, jako když jsem na psance nastoupila:D
přidáno 26.11.2007 - 11:56
.... tak tohle zaslouží zfilmovat ... a dávat místo stupidně fádních reklam ... na cokoli ....
*- ... a pak se podělíme o honoráře ... :-))
přidáno 25.11.2007 - 15:34
jo, holka, něco takového jsem právě potřebovala! díky tobě jsem právě teď neskočila z okna a za to děkuju(i když já bydlím v přízemí;)
!!! prostě po dlouhé době skvělé odlehčení.
přidáno 25.11.2007 - 13:26
konec mě zklamal, už tam těch záchodů bylo příliš, stejně tak poslední věta dovětku je jaksi navíc, ale jinak si myslím, že je to velmi solidní
přidáno 24.11.2007 - 22:20
:-D už dlouho jsem se tak od srdce nezasmála. :-D Gratuluju!!!
přidáno 24.11.2007 - 12:06
Je úžasná...jak jinak...před tvou bujnou fantazií smekám klobouček...;-D...
přidáno 23.11.2007 - 12:56
:-D tak takovou kravinu jsem dlouho nečetla:-D
přidáno 22.11.2007 - 21:22
lOl, to je ale dobrá hovadina :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pohádka o kouzelné záchodové štětce, aneb jak uklízeč Lojza ke štěstí a majetku přišel : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ty
Předchozí dílo autora : Prázdná...

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku