poněvadž stále miluji pouze jednu ženu a mé city zatím přetrvávají napadla mě jednoho dne tato miniatura...
přidáno 16.10.2008
hodnoceno 8
čteno 1736(19)
posláno 0
Ležela na pohovce a četla si mou novou knihu. Vedle na stolku stála láhev domácího moldavského vína – vzpomínka na její domov.

Na koberci si hrál malý Ovidiu se svou, o dva roky starší sestrou Laurou. Stavěli si dům z kostek které dostali k Vánocům.

Venku hustě sněžilo a v krbu vesele plápolal oheň. Upil jsem kávy s mlékem a dal se opět do psaní, zachumlán v hřejivé dece.

„Co kdybychom šli odpoledne na kopec s dětmi sáňkovat?“ ozvala se má půvabná žena.

„Ano! Ano! Tatínku my chceme jít sáňkovat!“ přihopsali k mému křeslu děti.

Pohladil jsem je po vlasech: „Ano děti, půjdeme na kopec“.

Dítka vesele poskakovali po pokoji z myšlenky na odpolední radovánky. Opět jsem se napil a vyhlédl z okna. Neviděl jsem však padající sníh, ale potemnělý pokoj se zataženými závěsy, starý stůl pokrytý fotografiemi a papíry na nichž jsou zaznamenané básně které nikdo nečetl. V rohu stála palanda na níž ležím já sám opilý ve vytahaném triku se zaschlými skvrnami od levné kávy.



„Tatínku jdeme?“ zatahal mě za deku maličký Ovidiu.

„Ano, jdeme“.



V tu chvíli jsem se probudil, budík nepříjemně dorážel do mé hlavy napadené kocovinou.



Rozhlédnu se po místnosti, žádná pohovka a na ní krásná žena, žádné děti hrající si s kostkami.



Venku spalovalo letní slunce bodláčí, upil jsem vodky, vzal do ruky žiletku a zajel s ní hluboko do zápěstí. Stříkající krev pokryla modrou stěnu. Zavřel jsem oči a vychutnával jsem si smutný pocit umírání.
přidáno 11.01.2015 - 23:58
rozervaný básník:
Jak vidět, přežil jsi a to je dobře!
Na literu kdysi 12 letá dívka popisovala, jak si udělala totéž kvůli nešťastné lásce k o málo staršímu klukovi, jenže ve vaně! Dopadlo to dobře, našli ji včas! Promlouval jsem jí do duše, slíbila mi, že už to neudělá. Měla novou lásku a už pochopila cenu života...:-)
přidáno 11.01.2015 - 22:55
Ovidiu má zvláštní jméno.

Zařazení je rafinované, název sice prozrazuje, ale třeba mě to nedošlo před koncem. No ten konec, možná by to nemuselo být tak brutální...
přidáno 14.02.2014 - 18:13
Jde opravdu o kategorii vtipných povídek?
přidáno 07.11.2008 - 16:29
naprosto souhlasím se Sokoličkou...
přidáno 19.10.2008 - 19:53
díky, ale to si nemyslím :-d
přidáno 19.10.2008 - 18:56
Mě zaujalo dílo celkově. Hlavně svým vnitřním napětím, kompozicí a barevností jazyka. ... Je v tom vidět jistá hudebnost.
přidáno 17.10.2008 - 09:39
no jo, jazyk český je náročný :-(
přidáno 16.10.2008 - 21:26
Hlavně mě zaujala spousta chyb!
A příběh... vcelku mě zaujal, jen ten konec mi přišel příliš prvoplánový. Jde to i jinak než s žiletkou!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
POUZE SEN : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Srnec
Předchozí dílo autora : jedině chcípnout byl by lék

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku