přidáno 01.11.2023
hodnoceno 6
čteno 191(13)
posláno 0
jsem mrak vysoko nad krajinou
        stálý
        v proměnách

jsem mrak
a vidíš-li mne zářit
to se do mě otiskuje slunce

jsem mrak vysoko nad krajinou
        má vůle
        je vůlí větru


  
přidáno 16.12.2023 - 11:38
Krásně meditativní...pro mě nádherně návodný text pro chvíli ticha.
přidáno 03.11.2023 - 18:30
gajda: Díky za komentář. Je pravda, že po formální stránce se mi Majakovskij často líbil a je možné, že část jeho experimentu s tvarem jednotlivých slok si nesu v sobě. Ne snad, že bych na to myslel při psaní téhle básně, spíš jde o to, že mi při čtení jeho textů utkvělo v mysli, že je možné s tvarem slok různě experimentovat - a té tendence jsem si pak všímal i u jiných.

Pokud jde o odpověď na tvou otázku, tak většinou využívám odsazení k tomu, abych buď sloku nějak tvaroval, nebo abych dal najevo, že má přijít delší pomlka nebo prostor k zamyšlení.
Tady je to, myslím, obojí, jednak sloky tak nějak imitují proměnlivost mraku a jednak odsazení naznačuje delší pomlku mezi úvodním a následujícími verši, jako kdyby první verš byl vstupní obraz a následující dva jeho rozpracováním.
přidáno 02.11.2023 - 23:21
Jo, to je povedené
přidáno 02.11.2023 - 22:10
Hezká, mráčku.
přidáno 02.11.2023 - 09:35
Á konečně zas něco, co vyčnívá. Líbí se mi to. Hlavně když tak čtu a hledám co možná netradiční tvarové formy u básniček, tady je zas něco tak nějak á la Majakovskij. Proč tě napadlo některé řádky odsadit?
přidáno 02.11.2023 - 07:27
snake_01 : kapy, kap, je tu velký mrak. Mráčky mám ráda. Děkuji.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
jsem mrak : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Překlady haiku R. Wrighta (nové)
Předchozí dílo autora : Umění haiku

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku