přidáno 25.10.2022
hodnoceno 9
čteno 374(15)
posláno 0
Podzimní listí -
v předzahrádce kouká na
červené blesky




Jeřáb v Čerčanech
stojí na jedné noze
stejně jak v Praze




Ranní buzení -
skrz borové jehličí
proniká slunce
přidáno 28.10.2022 - 22:11
Můra73: děkuji
přidáno 27.10.2022 - 21:50
Ranní buzení se povedlo
přidáno 25.10.2022 - 20:37
kmotrov: Gora: Karpatský: přemýlám rozvaděč celý den, co jsem šlapal po Jizerkách kolem Bedřichova. Mimochodem, potkal jsem rozšlapané jeřabiny a vzpomněl tak na Romanovo haiku.
Domlel jsem první verš rozvaděče do těchto podob:

Rozvaděč v listí -
na zahrádce sleduje
červené blesky

nebo:

Červené blesky -
podzimní listí skrývá
rozvodnou skříň
přidáno 25.10.2022 - 19:41
Ziny: Gora: Posledný text príjemný, až voňavý. Súhlasím s Gorou, ak by prvý riadok prešiel istou úpravou a poslúžil tu juxtapozične k zbytku, veľmi by mu to prospelo.
přidáno 25.10.2022 - 18:06
Taky bych zakomponovala přímo rozvaděč, jinak ty blesky opravdu vypadají metaforicky, Ziny...
přidáno 25.10.2022 - 15:32
První po dovysvětlení je hodně silné, je v něm podzimní nostalgie. Možná by se dalo uchopit jinak, postavit to na vlastním obraze zakomponovat rozvadeč a čtenáře by to lehčeji trklo.Pro mne hodně silné.
přidáno 25.10.2022 - 15:13
Gora: Darmošlap1960: chlapík seděl na zahrádce výletní restarace a koukal na elektrický rozvaděč pod větvemi žlutých lustů. Ten na dvířkách má červené blesky.
Stavební jeřáb, ano. Stojí na jedné noze v Čerčanech, kde jsem ho viděl stejně jako kdekoli jinde. Spíš se to podobá zenovým básním.
přidáno 25.10.2022 - 10:30
Ziny, souhlasím s Gorou, je-li listí přirovnáváno k červeným bleskům. To je metafora, i když velmi originální. Haiku je nejblíže třetí dílko, které je prosté, netřeba ani ohromujících přesahů. Je to haiku obraz. Druhému dílku také moc nerozumím. Chceš vyjádřit, že co jeřáb, to stání na jedné noze? :-)
přidáno 25.10.2022 - 09:30
Ziny, poslední je mi nejmilejší, krom dovysvětlujícího prvního řádku... v prvním totiž vidím metaforu /červené blesky/ a druhému moc nerozumím:-) - proč jako v Praze? Myslíš snad stroj jeřáb? Má to být senrju?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
#251022 : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : #301122
Předchozí dílo autora : Proč tohle je nebo není haiku

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku